Gå til innhold

POLL: Er dere amatører eller proffer?


Anbefalte innlegg

Ser det er mye rart som rører deg her blant alle dere "bedre" vitere. Hvorfor ikke kartlegge hvem dere er. Husk bare at ærlighet lønner seg :D

 

Er 28 år

6 år i Telenor Mobil

test ansvarlig i tidligere mobilguiden.no ( som snart oppstår )

Skal nå begynne i SENSE

 

Har testet telefoner siden 1996 og hatt stort sett alle som har vært på det norske markedet

 

Har nå: Samsung S300, Nokia 7250, 2 stk. SonyEricsson T68i, Nokia 8850, Nokia 8260 og SonyEricsson P800 :yes:

 

Anser meg som PROFF :yes: :wink:

 

Medlem av www.club-siemens.com drevet av Molna :-) ( er under navnet GEHENNA )

Dere andre da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er også 28 år :)

 

Har vært Siemens-frelst siden jeg kjøpte S25 i 99, har siden da hatt ca 30 forskjellige Siemens-mobiler (har ca 26 idag..). Driver verdens største Siemens-side sånn på hobbybasis.

 

Nå jobber jeg i europas ledende j2me-firma (i London) og er blandt annet ansvarlig for testing av spill fra utviklere rundt om i verden på alle tilgjengelige java-mobiler. Kjenner derfor de fleste mobiler ganske godt. Er også ansvarlig for midlet.org .

Lenke til kommentar

15 år

Passe peiling på mobiler (alle tanter/onkler/resten av nær slekt kommer til meg når det er noe med mobilen deres...)

Jobbet en uke på lageret til Elkjøp Molde

Prøver så mange telefoner som bare mulig, men det har ikke blitt så mange jeg har prøvd.

Har selv hatt: Nokia 5110 - Siemens C35i - Nokia 3510 og Motorola T720 (den jeg har nå)

 

Anser meg selv som amatør, men liker å overbevise meg selv om at jeg er proff :D

Lenke til kommentar

16 år.

 

Bor i bergen og har vært mobilfrelst siden 2001. Er kjent som SonyEricsson sympatisør og er muligens den som har mest peiling innefor SonyEricsson. Jobber her på amobil.no på fritiden når jeg klarer å komme meg vekk fra skolen.

 

Har hatt Motorola M????, Nokia 3310, Nokia 3330, Ericsson Gh680? og har nå Ericsson R600.

Lenke til kommentar
Anser meg selv som amatør, men liker å overbevise meg selv om at jeg er proff :D

Samme her! :smile:

 

Jeg er da i mitt 15' år

Har en del greie på mobiler (de fleste her borte kaller meg en mobil-nerd, så jeg vet ikke helt.. skal jeg ta det som et kompliment? :) ), prøver å følge med å tidende, ettersom Mobil-telefoni utvikler seg raskere enn Datamaskiner (i min mening ;)).

Er fast "skal-bare-se-ikke-kjøpe-kunde" på Commit her på Bryne, og håper jeg får sjangs til å jobbe der senere i livet, hehe.

(Kjenner jo folka der, så, men de har en rar unnskyldning hver gang jeg spør om arbeid. "Vi trenger ikke flere folk". Denne kommentaren ble gjentatt når jeg meldte meg frivillig til å jobbe gratis.. hmm.. rart..)

 

Liker godt å diskutere mobil med de fleste erfarne brukere på dette forumet, som Molna, Tadcomp, Levlex, Cnil, osv. (bare for å nevne noen ;)).

Liker IKKE å diskutere med useriøse brukere, som xxxxxxksperten, txxo, og xxxxxxx (bare for å nevne noen :roll: )

Ellers er jeg den fordømte eier av Nokia 5110, 3210, og 3510.

(Kanskje de eneste kvalitets-telefonene fra Nokia?)

 

Drømmen er vel NeoNode N1 eller SE z1010 (når de kommer).

Ellers er jeg konfirmant om en uke, så da blir det nok av penger til mobil :D

Lenke til kommentar
Liker godt å diskutere mobil med de fleste erfarne brukere på dette forumet, som Molna, Tadcomp, Levlex, Cnil

 

Ehe, *smigret*

 

Du sier også at du er fast "skal-bare-se-ikke-kjøpe-kunde" på Commit, noe jeg er på Elkjøp i Molde og... Konfirmasjon foregår den 10. mai (ja, det er borgerlig...)

Lenke til kommentar
Liker IKKE å diskutere med useriøse brukere, som xxxxxxksperten

 

Har ikke hørt så mye fra han i det siste. Hva har skjedd med ham? Er han død?

 

Gejnnopstår vel snart under et nytt navn siden FutureX, FutureX2 og xxxxx"eksperten" ikke funker lenger, eller selvfølgelig...... noe som kan sidestilles med fred på jord, eller Bush på trynet utenfor det hvite hus, at han er lei av å monge seg her inne.

Lenke til kommentar

15 år..

 

Har testet en del telefoner.. Av en eller annen grunn ligger jeg alltid foran andre når det gjelder mobilteknologi.. Kanskje fordi jeg sitter mye inne her?? :)

 

Og som Tadcomp sa:

"Anser meg selv som amatør, men liker å overbevise meg selv om at jeg er proff" :D

 

Men men.. Har ihvertfall en interesse for mobil og, ja, annen bærbar teknologi..

 

har hatt: Nokia: 3310, 3330, 5510(Uff, Size, DOES matters), 6210, 6310, 6310i, 3650(Hmm, 2 dager), P800(Helt konge, men ble for stor og dyr :cry: ) Og nå en lykkelig eier av 7250..

 

Er egentlig ny her (se på inlegg osv.) men trives utrolig godt..

Veldig bra forum, med veldig mye informasjon og mange "proffe" brukere, med unntak som "eksperter"..

Lenke til kommentar

Jeg er vel en amatør. Eller en forbruker eller hva vi nå kalles :D

Men har lært endel om mobiltelefoner og kan litt stash. Men liker bedre å bli kalt amatør da jeg ikke anser meg selv som en proff. Men kan fortelle litt om min erfaring av mobiltelefoner gjennom tiden....

 

Har hatt følgende mobiler.

Først kom den dagen jeg fikk en SIEMENS S8 av min søster. Forsto meg lite på mobiler på den tiden. Men pytt. Den funket jo. Brukte den mest til å ringe hjem til mor og far og mase viss det var noe på den tiden.

 

Så kom konfirmasjonen....

Da kjøpte jeg en NOKIA 6110, var en knallgod og meget feilfri telefon inntil jeg følte den ble litt utdatert ?

 

Litt over ett år etter kjøpet av 6110 kom NOKIA 8210 i lommene på meg. Jeg var av de første som kjøpte den. Hvertfall i mine trakter... Var stolt som bare det, den var jo så grasalt liten ?!!!!!!! Men dette viste seg å være av de mest tragiske kjøp jeg noensinne hadde gjort. Masse feil, utallige ganger på service osv.... Ble lei NOKIA, og snudde ryggen... (sier ikke at de lager dårlige telefoner per idag, men denne telefonen var ikke en mye behagelig erfaring)

 

August 2001 kjøpte jeg en ny mobil igjen. Denne gangen et nytt merke. Siemens S35i. Nytt og nytt. hadde vært borti Siemens før. Men forsto meg lite på de den gangen. Uansett min første Siemens med grafisk skjerm :p Mobilen var fantastisk og meget feil fri. Og en flott oppløsning på displayet. Mobilen fikk en tragisk død sist sommer da jeg mistet den i bakken litt oppi høyden ut av lommen. Mobilen ble knust. Men funket etterpå. Men da den var bøyd over alt og knappene blitt svært deffekte så jeg lite håp. Mobilen er nå i skuffen min for seg selv i skrivebordet. Der ligger den trygt :D

 

Etter tapet av en S35i bestemte jeg meg for å holde meg til Siemens. For første gang valgte jeg en mobil av litt "billigere" type og valgte nyligen M50 med Java. Mobilen var helt grei. Men den hadde for mye mangler følte jeg. Hvertfall i forhold til andre mobiler jeg hadde hatt. Små ting som kalkis eks... man kunne selvsagt skaffet dette med java og slikt. Men jeg er slakk, og derfor ble det i dette tilfellet stress for meg. Men for all del mobilen var svært god. Ingen negative ting å utsette på dennne.

 

Måneden etter kjøpet av M50 slo jeg til for enda en Siemens. Denne gangen en S45. Dette var det tbeste kjøpet jeg noen gang hadde gjort til nå når det gjalt mobiltelefoner. Dette var telefonen som hadde alt. Etter min mening da. Og gratis software oppgradering osv... Den var fullpakka følte jeg.. Men inntil for noen dager siden var dette en kjempe telefon og svært feilfri. Den ble frastjålet. Og dermed var det slutt mellom meg og S45en... :(

 

Men etter å ha fått nytt sim. låst imei til den gamle skal jeg ut på tur igjen å handle mobil. Tenkte jeg skulle holde meg til Siemens nok en gang, denne gang for en Siemens S55 med kamera. Den ser svært så sjefs ut.

Lenke til kommentar

Tja, jeg er sånn et sted mellom erfaren og proff syns jeg :D (god selvtillit, ikke sant?)

 

Har hatt en ca 10 telefoner, har hatt telefon i 4 år bare....

 

Motorola Dualband, Nokia 5110, Bocsh 507, Motorola cd 160, Motorola cd 160 igjen, Nokia 3310, Nokia 3330, nokia 3330, Ericsson R600 og nå en Sony Ericsson T200...

 

Har litt peiling, og det er ikke mange av kameratene mine som har like god peiling, kun en...Uranus ;)

 

Mobileksperten var forresten det mest ironiske nicket jeg har hørt om per dags dato :roll:

Lenke til kommentar

15 år, hatt 2 mobiler ( :oops: ), ble mobilfrelst på samme tidspunkt som Tele-Harry (for de som ikke har forstått det, ja vi kjenner hverandre) - det var for ca ett år siden (skal ikke si det for sikkert..).

 

Som sakt har jeg hatt meget få mobiler (N3330, SE-T68i), men jeg føler selv at jeg har ganske god greie på mobiler. Er også innom commit-forhandleren på bryne (kjenner også dem som jobber der, bedre og bedrebtw :wink: ) 1 - 2 ganger i uken... Prøver stort sett det meste av nyheter der. Liker veldig godt og gjøre litt research, er vell kanskje derfor jeg intereserte meg, for det er alltid noe nytt og spennende på markedet - og det er forholdsvis lett og finne informasjon om mobil på nettet.

 

Når det gjelder kvaliteten på forumet har den dalt sakte men sikkert nedover (ganske fort i det siste), og er vell en av de som har forandret seg fra og være en liten idiot på forumet til litt mer erfaren. Er uansett møkk lei alle de som ikke har peiling (mener ikke de som spør om råd og slikt) og bare spammer forumet...

 

Get Them Out'a Here :woot: <- smilyene er btw homo :wink:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...