Gå til innhold

Trege Netshop - rask levering fra Komplett


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte den 20. mars en Harman Kardon AVR255 surroundreceiver fra Netshop. Denne var ventet ubekreftet levert på lager noen dager senere, men det skjedde selvsagt ikke. Jeg fikk da videre melding om at levering var utsatt og ubekreftet levering fra leverandør til Netshop var da 8. april - idag. Naiv som jeg er så lot jeg bestillingen være, men senest igår sjekket jeg statusen på Netshop og nå hadde de flyttet forventet levering til 28. april! Er det bare jeg som reagerer på at Netshop holder kundene sine for narr! Jeg annullerte selvsagt ordren øyeblikkelig og bestilte gladelig en HK AVR255 fra Komplett som hadde over 20 stk. på lager. Allerede i dag kl. 8.30 så bekreftet de at den var sendt fra dem! Det hører med i historien at Netshop var 500,- billigere enn Komplett på denne, men dette viser bare at det faktisk er vel så viktig at varen er på lager. Jeg gidder ikke vente i månedsvis på ny forsterker for å spare 500,-. RIS til Netshop og ROS til Komplett!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ubekreftet betyr at de ikke har noen fast dato enda.

Ubekreftet dato

 

Antatt dato for levering dersom leverandør har varen på lager. Dersom det er spesielle eller sjeldne varer kan det lønne seg å ta kontakt med oss da vi kan ta kontakt med leverandør for å høre hvor tilgjengelig varen faktisk er.

 

Ubekreftet dato endres automatisk dersom varen ikke er på lager hos leverandør eller det ikke er bestilt inn varer fra leverandør.(Hentet fra NetShop.no)

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Enkelte "lure" butikker setter ubekreftet en eller to dager i forveien, og flytter denne én dag av gangen... når man så bestiller så tror mange at de får det om 3-4 dager, men det skjer jo "aldri"...

 

Endelig en som skjønner hva jeg mener. Jeg sier ikke at Netshop er useriøse, men de har ihvertfall mistet min tillit, ved hele tiden å flytte på dato. Hvor lang tid skal det egentlig ta for dem å ha en Harman Kardon receiver på lager når konkurrentene tydeligvis kan ha 20 stk? Istedet for å ta slike butikker i forsvar burde dere ta den rettighet dere har som forbruker ved å la være å handle der. At en vare kan bli forsinket fra leverandør har jeg forståelse for, men ikke når det er regelen og ikke unntaket og det "tilfeldigvis" gjelder begge produktene jeg hadde bestilt av dem.

Lenke til kommentar

Det at komplett har 20 på lager, betyr at netshop også burde ha 20 på lager? Kanskje netshop gikk tomme, og måtte bestille inn nye, eller at komplett fikk de 20 som var igjen hos importør og netshop måtte vente. Er vanskelig å si, men så lenge det står UBEKREFTET er det strengt tatt ikke noe å kvine over.

 

Og hva mener du med "slike butikker"? Om praksisen med "ubekreftet" skal være grunnlag for å ikke handle i butikken, så burde du nok ikke handle på komplett heller.

 

Et annet problem kan være om det er mange som har bestilt inn varen fra importøren, da det kan generere en backorder som er større enn hva importøren får inn, og da er det gjerne førstemann til mølla, så grunnen til at netshop sin dato ble flyttet for 2. gang kan være så enkel som at importøren ikke fikk inn mange nok til at netshop fikk sin bestilling.

 

Eller det kan være 100 andre grunner til at den ble flyttet. Derfor folk flest som har handlet på internet før, ikke tar ubekreftet dato levering så veldig seriøst, da de burde vite at denne er akkurat det, ubekreftet.

Lenke til kommentar
Det at komplett har 20 på lager, betyr at netshop også burde ha 20 på lager? Kanskje netshop gikk tomme, og måtte bestille inn nye, eller at komplett fikk de 20 som var igjen hos importør og netshop måtte vente. Er vanskelig å si, men så lenge det står UBEKREFTET er det strengt tatt ikke noe å kvine over.

 

Og hva mener du med "slike butikker"? Om praksisen med "ubekreftet" skal være grunnlag for å ikke handle i butikken, så burde du nok ikke handle på komplett heller.

 

Et annet problem kan være om det er mange som har bestilt inn varen fra importøren, da det kan generere en backorder som er større enn hva importøren får inn, og da er det gjerne førstemann til mølla, så grunnen til at netshop sin dato ble flyttet for 2. gang kan være så enkel som at importøren ikke fikk inn mange nok til at netshop fikk sin bestilling.

 

Eller det kan være 100 andre grunner til at den ble flyttet. Derfor folk flest som har handlet på internet før, ikke tar ubekreftet dato levering så veldig seriøst, da de burde vite at denne er akkurat det, ubekreftet.

 

Jøss er du ansatt i Netshop eller? For din info så er det 4. gangen datoen ble flyttet på. Jeg har enda tilgode å oppleve lignende med komplett og det er fordi de prioriterer å ha en høyere servicegrad enn Netshop ved å ha flere lager på lager. Klart det koster dersom du ser på logistikk-kostnader men jeg poengterer bare at jeg er dritlei av å vente på nettbutikker som ikke har varer på lager men som bare holder kunden for narr ved å utsette datoen noen dager av gangen. Nettopp for å unngå at vi flytter ordren. Bare fortsett å handle hos venteshop...

Lenke til kommentar
Det at komplett har 20 på lager, betyr at netshop også burde ha 20 på lager? Kanskje netshop gikk tomme, og måtte bestille inn nye, eller at komplett fikk de 20 som var igjen hos importør og netshop måtte vente. Er vanskelig å si, men så lenge det står UBEKREFTET er det strengt tatt ikke noe å kvine over.

 

Og hva mener du med "slike butikker"? Om praksisen med "ubekreftet" skal være grunnlag for å ikke handle i butikken, så burde du nok ikke handle på komplett heller.

 

Et annet problem kan være om det er mange som har bestilt inn varen fra importøren, da det kan generere en backorder som er større enn hva importøren får inn, og da er det gjerne førstemann til mølla, så grunnen til at netshop sin dato ble flyttet for 2. gang kan være så enkel som at importøren ikke fikk inn mange nok til at netshop fikk sin bestilling.

 

Eller det kan være 100 andre grunner til at den ble flyttet. Derfor folk flest som har handlet på internet før, ikke tar ubekreftet dato levering så veldig seriøst, da de burde vite at denne er akkurat det, ubekreftet.

 

Jøss er du ansatt i Netshop eller? For din info så er det 4. gangen datoen ble flyttet på. Jeg har enda tilgode å oppleve lignende med komplett og det er fordi de prioriterer å ha en høyere servicegrad enn Netshop ved å ha flere lager på lager. Klart det koster dersom du ser på logistikk-kostnader men jeg poengterer bare at jeg er dritlei av å vente på nettbutikker som ikke har varer på lager men som bare holder kunden for narr ved å utsette datoen noen dager av gangen. Nettopp for å unngå at vi flytter ordren. Bare fortsett å handle hos venteshop...

 

Og vi andre er drittlei den evindelige klagingen på nettbutikker for den minst ting.

Er ei endelaus whining kvar gong kjøparen føler seg "dårlig" behandla.

Hadde dette vore ein ting som skjedde med omtrent kvar bestilling er det grunn til å vere misfornøgde. Det høyrest ut som mange tek dette som eit personleg vendetta frå nettbutikken og skal straffe butikken her på forumet etterpå.

Trur trådstartar at butikken gjer dette med overlegg? Og har trådstarter kontaktet nettbutikken for å forhøyre seg om kva som er problemet?

Lenke til kommentar
Enkelte "lure" butikker setter ubekreftet en eller to dager i forveien, og flytter denne én dag av gangen... når man så bestiller så tror mange at de får det om 3-4 dager, men det skjer jo "aldri"...
Endelig en som skjønner hva jeg mener. Jeg sier ikke at Netshop er useriøse, men de har ihvertfall mistet min tillit, ved hele tiden å flytte på dato.

Mitt poeng var at Netshop tilsynelatende setter en dato som kan være realistisk, i motsetning til mindre seriøse sjapper som setter en dag eller to i forveien konstant, med det i tankene å få folk til å tro at de vil få varen før alle konkurrentene som setter mer realistiske datoer.

 

Ubekreftet betyr, som mange allerede har sagt, at de ikke aner. Men de setter en mulig realistisk dato for å gi kundene en viss pekepinn på hvor lenge de må vente. Det er imidlertid absolutt ingen garanti, og bestiller man en ubekreftet vare, så må man finne seg i at ventetiden kan bli lang. Det er absolutt ikke noe butikken bør lastes for eller få kritikk for... med mindre de hele tiden setter datoen til neste dag, og flytter den frem en dag hver dag.

 

Har hatt en gledelig opplevelse med ubekreftet dato en gang, der jeg plutselig fikk varen flere dager før ubekreftet dato. Andre varer har jeg ventet så lenge på at jeg har gitt opp og bestilt tilsvarende vare i stedet. Dette gjelder like mye Komplett og Netshop som andre.

Endret av Super8
Lenke til kommentar

Beklager, men dette er mye skriking og lite ull...

 

Som flittig bruker av webshops så er det to typer butikker:

 

De som til en hver tid streber etter å gi oss en så god pris som mulig. Disse oppgir ofte en ubekreftet dato noen dager frem i tid på varer der de ikke har online tilgang til distributørenes lagerstatus.

 

Så har du butikker som Komplett der de har større fokus på rask levering og service. Dette fører naturligvis til litt høyere priser og et større varelager.

 

Så her dreier det seg nok bare om å ta et valg før man handler. Vil man ha varen fort, eller kan man vente litt mot å spare noen hundrelapper?

 

-KJ

Lenke til kommentar
Det at komplett har 20 på lager, betyr at netshop også burde ha 20 på lager? Kanskje netshop gikk tomme, og måtte bestille inn nye, eller at komplett fikk de 20 som var igjen hos importør og netshop måtte vente. Er vanskelig å si, men så lenge det står UBEKREFTET er det strengt tatt ikke noe å kvine over.

 

Og hva mener du med "slike butikker"? Om praksisen med "ubekreftet" skal være grunnlag for å ikke handle i butikken, så burde du nok ikke handle på komplett heller.

 

Et annet problem kan være om det er mange som har bestilt inn varen fra importøren, da det kan generere en backorder som er større enn hva importøren får inn, og da er det gjerne førstemann til mølla, så grunnen til at netshop sin dato ble flyttet for 2. gang kan være så enkel som at importøren ikke fikk inn mange nok til at netshop fikk sin bestilling.

 

Eller det kan være 100 andre grunner til at den ble flyttet. Derfor folk flest som har handlet på internet før, ikke tar ubekreftet dato levering så veldig seriøst, da de burde vite at denne er akkurat det, ubekreftet.

 

Jøss er du ansatt i Netshop eller? For din info så er det 4. gangen datoen ble flyttet på. Jeg har enda tilgode å oppleve lignende med komplett og det er fordi de prioriterer å ha en høyere servicegrad enn Netshop ved å ha flere lager på lager. Klart det koster dersom du ser på logistikk-kostnader men jeg poengterer bare at jeg er dritlei av å vente på nettbutikker som ikke har varer på lager men som bare holder kunden for narr ved å utsette datoen noen dager av gangen. Nettopp for å unngå at vi flytter ordren. Bare fortsett å handle hos venteshop...

 

Når det gjelder datoer som blir flyttet på ubekreftede varer skjer dette hos de fleste, også hod Komplett,det har jeg selv opplevd og nei jeg er heller ikke ansatt i Netsop :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...