Gå til innhold

Hvordan få filmer fra en DVD-Recorder til PC'en?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, mente filmene som ligger på HDD'en på DVD-Recorderen.

 

Vet jeg bare kan ta ut HDD'en og koble den til PC'en, men finnes det det kabel/raskere måte enn det for å få inn filmene?

Litt kjedelig å måtte skru opp 16 skruer, og masse annet for å legge inn hver helg (tar opp endel).

 

Er nesten 100% sikker på at det er denne

 

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Det er jo ingen utgang for digital overføring av data fra slike spillere. Da blir alternativene:

1: Analog overføring. Krever video inngang på PC.

2: Brenne DVD som du så ripper på PC.

 

Hvis du kan kan lese disken i en PC (vet du det eller bare antar du det?) så er det en mulighet til:

3: Sette disken i en ekstern boks, slik at den enkelt kan flyttes til et USB adapter på PC.

Lenke til kommentar

Igår skrudde jeg opp DVD-Recorderen, og der lå det en vanlig 160GB HDD så det ut som, som jeg tror jeg kan ta ut å bare koble til PC'en.

 

Er nok uaktuelt med nummer 2, fordi det er endel filmer.

 

Men det med nummer 1, på PC'en har jeg 2xDVI og S-Video (har HD 4870), funker det da?

Taper man kvalitet eller noe da?

 

Takker for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Selve disken er naturligvis av samme type som finnes i en PC. Men filsystemet er nok ikke det samme, så du kan ikke regne med at det vil fungere å lese den på en PC.

 

Vanlige skjermkort har video utganger. Du trenger innganger. Kan løses med et video capture kort. Eks:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=315309

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336868

Kvaliteten vil nok tape seg litt, ja.

Lenke til kommentar
Antar det. Kjenner ikke PS2, men går ut fra at den har kompositt utgang (gul RCA plugg).

 

Jo, eneste er at du kan gjøre som jeg og det var ved å konvertere kompositt pluggene for lyd til Mini Jack også koble dem på Line In på lydkortet i maskinen.

Ikke noe jeg tror hardcore lydfans ville ha gjort, men nå bruker jeg 99 kroners headset og synes det er greit så det sier om hvor kresen jeg er på lyd.

Lenke til kommentar

Takk for rådet, blir vel noe sånt som det der :)

 

Hvis jeg kobler DVD-Recorderen til den boksen også til PC'en, kan jeg flytte/kopiere filmene inn på Pc'en, eller bare se på de?

 

007CD: Hvilken av de ledningene (gul, rød og hvit) er den for lyd/hvilken koblet du til PC'en for lyd?

Bruker selv headset til 350 kr, så er ikke særlig kresen på lyden

 

Takk for den gode hjelpen :)

Lenke til kommentar

Gul er video, så denne har jeg koblet til TV Kortet.

Rød og Hvit er lyd, nå vet jeg ikke hvilke som er høyre eller venste av disse, men på konverterne jeg bruker er det en hvit og en rød inngang så om du kobler rød på rød og hvit på hvit så blir det bra.

 

Slike konvertere får du for under 40 spenn på Elkjøp og co så de er enkle å få tak på.

Lenke til kommentar

<pirkemodus>

Det er ingenting som heter "lydkompositt".

Rød og hvit plugg er lyd, helt uavhengig av alt annet. Kompositt er et signal som bare har med bilde å gjøre.

Så overgangene dere diskuterer har bare med lyd å gjøre, uavhengig om det kobles mot et stereoanlegg eller en TV.

</pirkemodus>

Lenke til kommentar

Som jeg sa, den gule kobler du inn på den gule video in på capture kortet.

De to lyd kablene kobler du på overgangen og i "LINE IN" på lydkortet.

 

Så bruker du programmet som du sannsynligvis får med TV Kortet / Capture kortet og velger Line In som lydkilde og Composite som video kilde...

 

Voila, så skal det funke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...