Gå til innhold

Telefonminnet fyller seg opp. Virus ?


Anbefalte innlegg

Telefonminnet mitt fyller seg oppp flere mB hver dag uten at jeg legger til noe som helst. Det står at jeg f.eks. har 40 mB med dokumenter som jeg ikke aner hvor er. Jeg har lagt til en del programmer på min N82 i det siste; har jeg virkelig klart å pådra meg mobilvirus ?

 

Hva er eventuelt alternativene for å bli kvitt det?

 

Har forøvrig lastet ned Y-browser for å få tilgang til flere mapper

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke at dette handler om virus eller slikt.

 

Mest sansynlig så er det filer som automatisk laøgres på telefonen istedenfor minnekortet.

Om f.eks tekstmeldinger lagras på telefonen, så vil det ikke ta så lang tid føre telefonminnet vil være fullt.

 

Du kan selvsagt bare resette telefonen så vil alt av slike filer også bli slettet fra telefonenheten. Men da sletter den alle instillinger og slikt og. Telefonen blir i den stand da du kjøpte den.

Lenke til kommentar

Jeg sjekker minnestatus og mesteparten ligger under dokumenter(40 mb).

 

Jeg har slettet alle filer mottatt over Bluetooth og andre ting jeg fant ut at jeg ikke trengte.

 

I natt fylte det seg opp fra 15 mb til 3300 kb

 

EDIT: Høres kanskje ut som et dumt spørsmål, men hvordan resetter jeg telefonen ? Hvis minnet ikke slutter å fylle seg opp, vil jeg ikke kunne bruke telefonen mer.

Endret av Fromp
Lenke til kommentar

Du reseter på følgende vis: Tast *#7370# og du må da taste inn en sikkerhetskode som er 12345. Da slettes hele telefonminne og telefonen blir som den var da du tok den ut av esken. Minnekortet blir ikke berørt av denne reseten. Kan lønne seg å formatere minnekortet også. At telefonminnet fylles opp av seg selv, høres merkelig ut. Kjører du noen programmer i bakgrunnen? Er du oppkoblet på nett? Bruk y browser og let gjennom filene og prøv å finne ut hvilken mappe de legger seg inn i. Og prøve å spore opp om det er ett program som er årsaken til dette.

Lenke til kommentar

Nei, jeg er ikke på nett, i hvert fall ikke som jeg har merket. Det er jo mulig at det er midlertidge filer, men synes det er litt merkelig at det er såpass store utslag. 10 mb er kanskje mye for midlertidige filer.

 

Skal la det gå noen dager til før jeg evt. resetter den. Er det nødvendig å formatere minnekortet ? Må jeg i så fall formatere hele, eller kan jeg spare på f.eks. musikkfiler og andre ting jeg gjerne vil spare på ? (skjønner at jeg da må sikkerhetskopiere disse filene)

Lenke til kommentar

Unnskyld, tenkte meg ikke helt om. Det var igjen 15 mb før jeg la med, og da jeg våknet var det igjen 3 mb

 

EDIT: Har gjennopprettet hele telefonen og formatert minnekort. Mulig det ikke var nødvendig, men tapte ikke særlig på det. Takk for hjelpen.

Endret av Fromp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...