Gå til innhold

P4 2,4ghz FSB533 med Abit BH7 skal klokkes. Trenger råd...


It's me

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå byttet alle pastaer med Artic Silver 2. (Har ikke 3)

 

Hvilke andre steder enn på cpu skal man skal/bør man plassere kjølepasta?

 

Irriterer men sinnsykt at jeg sliter med høyere enn 162fsb.

 

Jeg får prøve litt videre nå.

 

Jeg tok av Chipset kjølere nogså. Den mellom CPU og AGP som ble nevt tidligere. Den har en sånn spesiell varmeledende ring som vist nok var bare å fjerne. Ikke så veldig foskjell nå, men når man klokker over 3gig å slikt så merker man kanskje d.

Lenke til kommentar

Hei Gutta! Har nesten samme system som dere. Abit BE7 og P4 2,26. Kjører med vannkjøling da :D , men over til saken.

 

Før kjørte jeg 160 FSB med en volt på +15%. Dette var i og for seg greit nok, men jeg gjorde en "pin mod" på CPU slik at jeg endret default volt fra 1,5 til 1,625. Ved å velge +15% nå gir det meg 1,868V i teorien, men i praksis kjører den på 1,78V. Dette er innenfor akseptable rammer og det ga meg 10 FSB ekstra. Kjører nå på 170 24/7. Kan dra den opp i 176, men da holder den ikke noe særlig lenger enn å fullføre en 3D Mark test.

 

Husk at tempmåleren på dette kortet er "way off". Jeg har eksterne temp målere montert, og når BIOS viser 58C på cpu viser måleren 40C. Dette er ganske kraftig misvisning spør du meg.

 

Monter temp måler og pin mod, så skal du se at du får dratt ut mere av bussen.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor temperaturen på min cpu er så vannvittig høy.

 

Den ligger på idle 40 og øker til 55 med default volt. System-temperaturen er ca 20.

 

Før, med samme cpu og vifte på et Epox 4SDA5+ hovedkort hadde jeg idle på 30 grader.

 

Kan temperaturmåleren på mitt BH7 hovedkort være litt ødelagt?

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor temperaturen på min cpu er så vannvittig høy.

 

Den ligger på idle 40 og øker til 55 med default volt. System-temperaturen er ca 20.

 

Før, med samme cpu og vifte på et Epox 4SDA5+ hovedkort hadde jeg idle på 30 grader.

 

Kan temperaturmåleren på mitt BH7 hovedkort være litt ødelagt?

 

Tror igrunn at den tempmåleren på BH7 er en stor vits... Min hoppet opp og ned fra 50 til 58 på load når jeg kjørte 3GHz, med vannkjøling. Idlet på rundt 40... Monterte ordentlig termometer og tempen sank til 35-38 under load. Litt forskjell...

Lenke til kommentar
:p  Rapporteringen av CPU-tempen er feil i BH7 bios 1.3, kommer vel forhåpentligvis en bios fix for dette.

 

Forøvrig er kortet meget stabilt!! :D

 

Takk for opplysningen. Har latterlige høye temperaturer og har gjort masse for å få ned temp'en uten at det hjelper.

 

At cpu'en ligger på 60load når kjøleribba er kald kan vel ikke stemme?

 

Kan man bruke et program til å oppgradere via windows?

Har ikke floppy skjønner dere...

Lenke til kommentar

 

Takk for opplysningen. Har latterlige høye temperaturer og har gjort masse for å få ned temp'en uten at det hjelper.

 

At cpu'en ligger på 60load når kjøleribba er kald kan vel ikke stemme?

 

Kan man bruke et program til å oppgradere via windows?

Har ikke floppy skjønner dere...

 

Skal funke å brenne en cd tror jeg. Hvordan du får den bootbar vet jeg ikke da, men er sikkert noen her som kan det :)

Lenke til kommentar

 

 

Kan man bruke et program til å oppgradere via windows?

Har ikke floppy skjønner dere...

 

Du kan prøve ABit's FlashMenu. Den er vel på Beta stadie ennå??? Se om du finner den på Google. Klokk isåfall ned alt til default nivå. Vil jo ikke ha en bios error..... :D

 

Sikreste er å flashe i DOS!! :p

Lenke til kommentar
Jeg kjører nå stabilt på 167 fsb. 3gig nokså nøyaktig.

 

Vcore = 1,62

 

CPU temp idle = 34 load = max 45

 

Er fornøyd med d på en boxed vifte. Har ny pasta + at jeg har 4 kabinettvifter.

 

Hvorfor kommer jeg ikke høyere enn 2,9 når du kommer så høyt lett. Jeg har en god dyr vifte, og ellers det som står i signaturen min.

 

Noen som har noen gode råd?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvilke innstillinger i BIOS'en min som kan være gale.

 

Er det et sted jeg kan sjekke hvilke innstillinger som er de mest ideelle for overklokking på BH7? Evt noen som kunne sendt på en fil el.?

 

Har det meste på default unntatt FSB og agp/pci lock og endret noe volt på dimm og vcore. Har ganske naturlig endret hva den skal boote og i hvilken rekkefølge. Har også satt ram på skjermkort til 128 istedenfor 64 og valgt agp fremfor pci. Har også testet forskjellige innstillinger på ram'en uten noe bedret resultat. Ellers er resten på default.

 

Er kjipt... :evil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...