Gå til innhold

Hvis Gud spurte deg, ville du ofret din sønn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville nok gjort det samme som i posten over. Men helt seriøst, jeg ville sagt "Du har ikke gjort noe som helst godt, du har bare gitt menneskene elendig litteratur og kastet din egen sønn etter oss så vi gikk imot hverandre. Hva får deg til å tro at jeg skal ofre min sønn for deg, ditt perverse svin? Kom deg til helvete ut av hodet mitt!"

Lenke til kommentar

Tror jeg ville blitt ekstremt redd for hva som skjedde med psyken min, og enten låst sønnen min inne og ødelagt nøkkelen eller om mulig gitt min sønn instrukser om å låse meg inne.

 

I alle fall gjort det umulig for meg å skade noen. For når man hører sånne ting i hodet har jo noe gått alvorlig galt.

Lenke til kommentar

http://www.thestar.com/news/canada/article/596139

'God' told man to kill bus passenger

TOM ANDRICH/THE CANADIAN PRESS

 

 

Accused stabbed, beheaded and mutilated victim in an effort to 'protect himself,' court hears

 

http://www.upi.com/Top_News/2009/02/12/Dad...71281234475937/

VIRGINIA BEACH, Va., Feb. 12 (UPI) -- A Virginia man diagnosed with schizophrenia told reporters that he cut his 5-year-old son's head off to save him from the anti-Christ.

 

 

Er det noen som bør drepes er det dem som "hører" Gud

Endret av co2
Lenke til kommentar
Det er skrekkelig lenge siden Gud talte, i beste fall så er det snakk om demoner som er disse stemmene, da er det best å knaske på noen piller.

 

Ja, for de som faktisk har snakket med han "visste" selvfølgelig at det var virkelig sant når de selv hørte dette.... det er akkurat samme driten som skjedde for lenge siden.

Lenke til kommentar
Det er skrekkelig lenge siden Gud talte, i beste fall så er det snakk om demoner som er disse stemmene, da er det best å knaske på noen piller.

 

Mye som skjer i Guds navn som jeg ikke tror er annet enn vås, mange som skriver og mener at Gud (den Hellige Ånd) virker igjennom dem, pølsevev :grumpy:

Jeg spiste grillpølsevev til middag, dermed er alt jeg seier sant! Lyst på litt pølsevev i lompe? Ketchup og sennep koster 7kr ekstra.. Det sa presten som ville ha kollekt og..

(satiere)

Endret av Svedge
Lenke til kommentar

co2: Nei, disse profetene må en forstå i sin samtid, anser mye av Biblen og apokryfene som temmelig "spot on".

 

Svedge: Grunnen til at denne delen av forumet ble stengt engang var p.g.a. at noen ikke greide å artikulerte seg og tydde til barnslige kommentarer og fordummet debatten, jeg nevner dette fordi jeg ikke bare snakker til deg, minner forøvrig om dette.

Endret av Ba'al
Lenke til kommentar
co2: Nei, disse profetene må en forstå i sin samtid, anser mye av Biblen og apokryfene som temmelig "spot on".

 

Hadde man hatt folk som trodde disse galningene var del av guds arbeid, og skrev om det med en dasj moral, så ville man hatt en ny gjeng klovner som trodde dette var guds arbeid.

 

Fantastisk hva tid og mangel på dokumentasjon kan gjøre, og hvor mye det kan ødelegge for senere tid.

Lenke til kommentar

Sammenligner man mange av Bibelens beskrivelser av visse tilstander så er det veldig nærliggende sattori, å stemple hele greia som tull er for enkelt. Dog ser jeg at mye av dette er helt av skaftet, men det er mer som skjer i verden en hva som man ser på TV.

 

Religion er verst når den er organisert, jeg som gnsotiker smiler når jeg ser en kirke i lys lue, hvorfor se det brenne ned når man like så gjerne kan se flammene slikke opp?

Lenke til kommentar
Svedge: Grunnen til at denne delen av forumet ble stengt engang var p.g.a. at noen ikke greide å artikulerte seg og tydde til barnslige kommentarer og fordummet debatten, jeg nevner dette fordi jeg ikke bare snakker til deg, minner forøvrig om dette.

Er det virkelig min feil at religion er fordummende? Vi skal ikke mange månedene tilbake før vi finner en nyhet om barn som har blitt drept fordi en kristen mor/far "hørte stemmer" av "Gud". Dette er faktisk veldig alvorlig som religionen kan ta en stor skyld for.

 

Det trådstarter spør om skjer faktisk idag fordi folk er hjernevasket av religion.

Endret av Svedge
Lenke til kommentar
Det er skrekkelig lenge siden Gud talte, i beste fall så er det snakk om demoner som er disse stemmene, da er det best å knaske på noen piller.

 

Mye som skjer i Guds navn som jeg ikke tror er annet enn vås, mange som skriver og mener at Gud (den Hellige Ånd) virker igjennom dem, pølsevev :grumpy:

Du har ingen grunn til å si at det er lenge siden Jahve talte. Det finnes mennesker som kan vitne om hans tale hver eneste dag.

 

Du har ingen grunn til å si at det er snakk om demoner. Hvorfor eksisterer "demoner"? Det har levd mennesker i skandinavia siden forrige istid, og gjennom mange tusen år har det aldri vært noen spor av demoner.

 

Mange som mener at du ikke har noen forutsettning for å si noe som helst om den Hellige Ånd.

Lenke til kommentar

Mja, der har du vel rett, Jahve er i gnostisk sammenheng egentlig en løgner/ demon. Demoner kommer fra de semittiske religioner, jeg benekter ikke min kulturelle arv. I denne moderne tid synes jeg demonologi har noe for seg, ettersom det er en god kilde til å forstå ens underbevisstheten, men benekter ikke Jung for å si det slik.

 

Hva jeg har å si om DHÅ er nok ikke relevant for de fleste, særlig når jeg med hånden på hjertet kan si meg enig med Nietzsche om at Gud er død.

Endret av Ba'al
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...