Gå til innhold

Tamron Zoom... hvordan er denne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den så fin ut, men da er kanskje sjansene større for at jeg velger storebroren... Sigmas 70-200 2,8

Er ikke stor forskjell i pris..

 

Det er helt korrekt at det ikke er så stor forskjell i pris. Men det er derimot stor forskjell i størrelse og vekt, noe som for min egen del var helt avgjørende for valget. Noe av det jeg liker aller beste ved Sigma 50-150mm er at den, i tillegg til selvfølgeligheten at den tar skarpe fine bilder, også er relativt lett og kompakt. Derfor så blir den sjelden liggende hjemme på hylla. :thumbup:

Lenke til kommentar
Kikket på endel tester når Sigma kom med sin tilsvarende, da var det ikke store forskjeller på Canon og Sigma.... eller??
Nei gitt at du får en feilfri Sigma, men Canon'en er alltid bedre, selv om forskjellene er små når Sigmaen er som den skal. Sistnevnte er dog ikke alltid tilfelle...
Lenke til kommentar
Kikket på endel tester når Sigma kom med sin tilsvarende, da var det ikke store forskjeller på Canon og Sigma.... eller??

Og...med ryktet til Sigma ville ikke jeg kjøpt en brukt Sigma.

Derfor kjøper jeg heller orginalt når det finnes alternativer.

Pris og kostnad er to forskjellige ting.

Lenke til kommentar

Jeg er absolutt enig i at er man ute etter en 70-200mm så er Canon det beste valget, jeg ville uten tvil ha valgt Canon sin originaloptikk fremfor Sigma sin 70-200mm, selv om sistnevnte ikke ligger langt bak i kvalitet samt er noe billigere.

 

Men, Canon har ikke noe objektiv tilsvarende Sigma sin 50-150mm. Dvs et skarpt og lyssterkt objektiv laget spesielt for APS-C og som er betydelig mer kompakt og lettere enn en typisk 70-200mm. Det var det jeg var ute etter - derfor valgte jeg Sigma sin 50-150mm - fordi den dekket mitt eget behov best.

 

Det er jo veldig synd for Sigma at det har sviktet så mye i kvalitetskontrollen at de har klart å få ett så frynsete rykte. Selv har jeg hatt og har fortsatt en god del optikk fra Sigma. Av de siste fire Sigma objektivene jeg kjøpte så har to trengt justering av fokus, en feilrate på 50% som jo må sies å være rimelig elendig (selv om det statistiske grunnlaget er noe tynt). men det må også sies at når objektivene først er justert slik at de fokuserer slik de skal så fungerer de upåklagelig. Det er altså ikke slik at de er noe mer utsatt for feil under normal bruk.

Lenke til kommentar

Sigma 50-150mm er også et objektiv jeg kunne tenkt meg.

 

men det må også sies at når objektivene først er justert slik at de fokuserer slik de skal så fungerer de upåklagelig. Det er altså ikke slik at de er noe mer utsatt for feil under normal bruk.

Jeg regner med at de som blir sendt inn til justering stort sett er greie, men problemet slik jeg ser det, er at en ikke vet om første eier har nok kunnskap til å ha sjekket dette.

(jeg tror garanti kun gjelder orginal kjøper - slik er det iallefall i USA)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...