Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Billige felger hos Sharif. Erfaringer?


Jon-d

Anbefalte innlegg

Jeg har også fått tilbud på Nankang NS-2 i 17" til min bil, til ca 1/2 pris av Conti SC2 (som jeg har nå). Har googlet både lenge og vel for å finne test av NS-2, men har ikke funnet noen. Jeg har derimot funnet flere steder hvor hundrevis av personer har lagt inn sine erfaringer med dekkene, og det som går igjen er at dekkene ser ut til å ha mye dårligere veggrep og bremseegenskaper på våte veier enn Conti-dekkene jeg har nå. Etter min oppfatning er dette de viktigste egenskapene med et sommerdekk, så jeg kommer nok ikke til å kjøpe Nankang for å spare noen kroner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, de er egentlig ganske ræva på vått føre. Når det er vått så kan jeg miste styring bare ved å kjøre rundt en rundkjøring liksom, så jeg kjører rett frem i stedenfor venstre, som jeg egentlig skulle... Men som sagt, min bil er lett og med for brede dekk. Ser tøfft ut da :p haha

 

arx1239191961o.JPG

Endret av jale
Lenke til kommentar
Ja, de er egentlig ganske ræva på vått føre. Når det er vått så kan jeg miste styring bare ved å kjøre rundt en rundkjøring liksom, så jeg kjører rett frem i stedenfor venstre, som jeg egentlig skulle... Men som sagt, min bil er lett og med for brede dekk. Ser tøfft ut da :p haha

 

arx1239191961o.JPG

 

Ja, så lenge det ser tøft ut spiller det jo ingen rolle... Om du går rett fram i en rundkjøring på vått føre kan du jo tenke deg hva som skjer om du må nødbremse på det samme føret fra 100 km/t.. Håper bare ikke jeg ligger rett foran deg med mine Conti-dekk, da har jeg nemlig stoppa på halvparten av din bremselengde.

Endret av spitz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Et alternativet til Nankang igjen hos Sharif er Kumho KU31 til en hundrelapp dyrere (205/40R17 gjeldere dette for). Disse har jeg lest mye mer fint om enn Nankang, blant annet bedre grep på våt føre samt de har mindre støy. Bestiller nok Kumho og noen av de der billig felgene i de nærmeste ukene.

Lenke til kommentar

Forskjellen er likevel stor til Conti PC2 (score 2.01): http://www.tyretest.com/pkw_sommerreifen/c...ct_2/index.html

eller

Bridgestone Turanza ER300 (score 2.03); http://www.tyretest.com/pkw_sommerreifen/b..._300/index.html

 

Hovedforskjellen er egenskaper på våt asfalt, som jeg fortsatt mener er det viktigste. Dekk som endrer karakter vesentlig mellom vått og tørt føre er ikke særlig attraktive.

 

Dette har selvsagt ikke noe med Sharif å gjøre, men med dekk generelt.

Lenke til kommentar

Man må ta i betrakting at dette er subjektive opplevelser av mennesker som har betalt for disse dekkene. Kjøper man en skjorte til 800 opplever man den kanskje som et bedre produkt enn en til 400 selv om det ikke nødvendigvis stemmer.

Iflg denne testen har Conti og Turansa nesten like godt grep på snø som NS2 har på våt vei, og det får du meg ikke til å tro!

 

Når dette er sagt må gjerne noen komme tilbake on topic, for det var egentlig felgene jeg lurte mest på, ettersom jeg har tidligere dårlig erfaring med andre billig-felger...

Endret av Jon-d
Lenke til kommentar

Det var det jeg opplevde. Felgene var helt fine når jeg la de fra meg for vinteren. Når jeg tok de på neste vår var de ikke mulig å få balansert igjen. De hadde tydeligvis slått seg over vinteren i kjelleren... Det var noen billige felger fra Sharif, men ikke disse "Sharif's" som han har nå. Håper jeg bare var uheldig. Må vel bli slitsom å få tusenvis av sure kunder året etter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...