Gå til innhold

Ustabil signalstyrke Zyxel P2602 HWT


ed9

Anbefalte innlegg

Noen andre som har erfaring med Trådløst multimodem, Zyxel P2602 HWT, fra Telenor?

Har veldig ustabil signalstyrke på trådløs signalet, og dermed problemer med f.eks. streaming av film osv. Har prøvd å slå av kryptering, bytte kanal osv, men det blir ikke bedre. Har også prøvd 2 forskjellige mottakere, avstand til senderen er ca 3 meter.

Med mitt gamle multimodem Zyxel 660 var signalstyrken på topp hele tiden.

 

Noen som har tips / erfaring med dette ?

 

Mvh

ed9

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Noen andre som har erfaring med Trådløst multimodem, Zyxel P2602 HWT, fra Telenor?

Har veldig ustabil signalstyrke på trådløs signalet, og dermed problemer med f.eks. streaming av film osv. Har prøvd å slå av kryptering, bytte kanal osv, men det blir ikke bedre. Har også prøvd 2 forskjellige mottakere, avstand til senderen er ca 3 meter.

Med mitt gamle multimodem Zyxel 660 var signalstyrken på topp hele tiden.

 

Noen som har tips / erfaring med dette ?

 

Mvh

ed9

Jeg har samme problemet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Noen andre som har erfaring med Trådløst multimodem, Zyxel P2602 HWT, fra Telenor?

Har veldig ustabil signalstyrke på trådløs signalet, og dermed problemer med f.eks. streaming av film osv. Har prøvd å slå av kryptering, bytte kanal osv, men det blir ikke bedre. Har også prøvd 2 forskjellige mottakere, avstand til senderen er ca 3 meter.

Med mitt gamle multimodem Zyxel 660 var signalstyrken på topp hele tiden.

 

Noen som har tips / erfaring med dette ?

 

Mvh

ed9

Jeg har samme problemet.

 

 

Hvilken firmware-versjon har dere på ruteren?

 

3.70(ASC.2) har oppgradert trådløs-driver som kanskje løser problemet.

 

Den kan lastes ned fra http://moya.zyxel.no/multimodem/

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei!

 

Jeg har firmware-versjon "V3.70(ASC.3) | 08/05/2009" på min ruter (P-2602HWT-F3), og har samme problem som de andre her i denne tråden. Signalet er ustabilt og mye svakere enn på min gamle trådløse ruter. Kan man gjøre noe for å få sterkere signal. (Har forsøkt å flytte ruteren og stille på antennen.)

 

På forhånd takk for svar! :)

 

MrB

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
har samme problemet jeg å :( har veldig ustabilt signal på det trådløset så derfor gikk jeg over til å bruke nettverkskabel.. noen som vet om en løsning?

 

Niks..

 

Har vært på telefonen med Telenor et par ganger i løpet av de siste dagene, og det er et kjent problem. Kundeservice mente det ville fikses med en firmware-oppdatering snart, men hvis du ser litt rundt på forumet har de lovt det i et halvt år og ihvertfall 5 versjoner av firmwarene nå!

 

Spør etter et annet modem hvis mulig.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
har samme problemet jeg å :( har veldig ustabilt signal på det trådløset så derfor gikk jeg over til å bruke nettverkskabel.. noen som vet om en løsning?

 

Niks..

 

Har vært på telefonen med Telenor et par ganger i løpet av de siste dagene, og det er et kjent problem. Kundeservice mente det ville fikses med en firmware-oppdatering snart, men hvis du ser litt rundt på forumet har de lovt det i et halvt år og ihvertfall 5 versjoner av firmwarene nå!

 

Spør etter et annet modem hvis mulig.

 

Hva med å sette på en ekstern antenne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...