Gå til innhold

Flat skatt - god eller dårlig ide?


  

38 stemmer

  1. 1. Vil du ha flat skatt?

    • Ja, flat skatt
      9
    • Nei, men flatere
      17
    • Nei, samme system som i dag
      7
    • Nei, mer progressiv skatt
      5


Anbefalte innlegg

Enten må du si at innsats skal lønne seg, eller at det ikke skal. Hvis det SKAL lønne seg, faller argumentet med dårlige gener bort.

Hva i all verden mener du med det, uansett om man er klok, dum, stygg, pen, sexy, kort, lang, kineser, etc så vil jo ALLTID hard innsats lønne seg.

 

Uansett hvilke forutsetninger man blir født med sier jeg jo ikke at man ikke kan gjøre det beste ut av situasjonen likevel så konklusjonen din der skjønte jeg faktisk ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, men hvis man er født med late gener, vil man ikke gi jernet. Alle er ikke født med like gode forutsetninger for å ha innsats.

Nei, det er jo akkurat det jeg sier, ikke alle er født med like gode forutsetninger. Blir du født med dårligere forutsetninger enn andre må man bare kjempe hardere enn andre for å oppnå det samme.

 

UANSETT vil det jo lønne seg i forhold til alternativet som er å ikke gjøre noe med det..... vil påstå at fordelen faktisk er større med hardt arbeid jo dårliger forutsetninger man har.

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
Flat skatt vil føre til klasseskille. Er det ønskelig?

Ja, det er både økonomisk produktivt og rettferdig siden ikke alle jobber like hardt.

 

Alle jobber ikke like hardt i dag heller, og det er ikke nødvendigvis neon god korrelasjon mellomjobber med god inntekt og hard jobbing. Det er allerede i dag etablert relativt store forskjeller mellom folk økonomisk. Sannsynligvis større en forskjellen i hvor hardt folk jobber.

 

AtW

Lenke til kommentar
Sykepleiere, for eksempel, jobber hardt, og tjener grisedårlig.

Det er staten som gir lønninger til sykepleiere og de følger ikke markedet, ta det opp med dem. Helst bør de la det private markedet lønne dem sånn at de får riktig lønn.

 

Alle jobber ikke like hardt i dag heller, og det er ikke nødvendigvis neon god korrelasjon mellomjobber med god inntekt og hard jobbing. Det er allerede i dag etablert relativt store forskjeller mellom folk økonomisk. Sannsynligvis større en forskjellen i hvor hardt folk jobber.

 

AtW

Eh... jo. Jeg skrev kort, men det er mange faktorer og de er her

 

Hvor vanskelig er det å få jobben?

Hvor mange søker iforholdtil anntall jobber?

Hvor tøff er jobben?

 

Bare nummer to kan i visse tilfeller ikke være en rettferdig faktor. Det kan ikke være at for mange som søker på grunn av at jobben er populær/morsom jobb. De fleste jobber følger veldig godt disse kriteriene.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Sykepleiere, for eksempel, jobber hardt, og tjener grisedårlig.

Det er staten som gir lønninger til sykepleiere og de følger ikke markedet, ta det opp med dem. Helst bør de la det private markedet lønne dem sånn at de får riktig lønn.

 

Alle jobber ikke like hardt i dag heller, og det er ikke nødvendigvis neon god korrelasjon mellomjobber med god inntekt og hard jobbing. Det er allerede i dag etablert relativt store forskjeller mellom folk økonomisk. Sannsynligvis større en forskjellen i hvor hardt folk jobber.

 

AtW

Eh... jo. Jeg skrev kort, men det er mange faktorer og de er her

 

Hvor vanskelig er det å få jobben?

Hvor mange søker iforholdtil anntall jobber?

Hvor tøff er jobben?

 

Bare nummer to kan i visse tilfeller ikke være en rettferdig faktor. Det kan ikke være at for mange som søker på grunn av at jobben er populær/morsom jobb. De fleste jobber følger veldig godt disse kriteriene.

 

Nei, det gjør de ikke. Jeg har en godt betalt jobb, det er ikke en hard jobb, den er morsom, interessant, og arbeidsmiljøet er godt. Jeg tjener godt fordi jeg er heldig nok til å være født med gode mentale evner. Å være feks vaskekone er nok både hardere, kjipere og definitivt dårligere betalt. Foreldrene mine jobber langt hardere, og tjener mindre enn meg. Det er et utall slike eksempler.

 

AtW

Lenke til kommentar
Sykepleiere, for eksempel, jobber hardt, og tjener grisedårlig.

Det er staten som gir lønninger til sykepleiere og de følger ikke markedet, ta det opp med dem. Helst bør de la det private markedet lønne dem sånn at de får riktig lønn.

 

Alle jobber ikke like hardt i dag heller, og det er ikke nødvendigvis neon god korrelasjon mellomjobber med god inntekt og hard jobbing. Det er allerede i dag etablert relativt store forskjeller mellom folk økonomisk. Sannsynligvis større en forskjellen i hvor hardt folk jobber.

 

AtW

Eh... jo. Jeg skrev kort, men det er mange faktorer og de er her

 

Hvor vanskelig er det å få jobben?

Hvor mange søker iforholdtil anntall jobber?

Hvor tøff er jobben?

 

Bare nummer to kan i visse tilfeller ikke være en rettferdig faktor. Det kan ikke være at for mange som søker på grunn av at jobben er populær/morsom jobb. De fleste jobber følger veldig godt disse kriteriene.

 

Nei, det gjør de ikke. Jeg har en godt betalt jobb, det er ikke en hard jobb, den er morsom, interessant, og arbeidsmiljøet er godt. Jeg tjener godt fordi jeg er heldig nok til å være født med gode mentale evner. Å være feks vaskekone er nok både hardere, kjipere og definitivt dårligere betalt. Foreldrene mine jobber langt hardere, og tjener mindre enn meg. Det er et utall slike eksempler.

 

AtW

Er ikke du ingeniør, la meg gå igjennom listen

Hvor vanskelig er det å få jobben? Vanskelig, fordi du må jobbe godt på skolen og bli flink i realfag

Hvor mange søker iforholdtil anntall jobber? Det er litt for få som søker

Hvor tøff er jobben? Jobben er ikke tøff, ligger noe under middels

 

Lønnen til ingeniører er ikke veldig høy, og den er ikke lav heller. Synes det ser helt rettferdig ut. Vaskekone har gått ned på grunn av at polakker har kommet til Norge og jobber for lusepris, men la oss ta en jobb som mange norske uten uttdannelse får, nemlig butikkmedarbeider.

 

Hvor vanskelig er det å få jobben? Veldig lett, du kan gi eff i hele skolen

Hvor mange søker iforholdtil anntall jobber? Tror det er ca 50/50

Hvor tøff er jobben? Den er middels. Er det få arbidere kan den bli hektisk.

 

Altså, de fortjener mye lavere lønn enn ingeniører.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Sykepleiere, for eksempel, jobber hardt, og tjener grisedårlig.

Det er staten som gir lønninger til sykepleiere og de følger ikke markedet, ta det opp med dem. Helst bør de la det private markedet lønne dem sånn at de får riktig lønn.

 

Alle jobber ikke like hardt i dag heller, og det er ikke nødvendigvis neon god korrelasjon mellomjobber med god inntekt og hard jobbing. Det er allerede i dag etablert relativt store forskjeller mellom folk økonomisk. Sannsynligvis større en forskjellen i hvor hardt folk jobber.

 

AtW

Eh... jo. Jeg skrev kort, men det er mange faktorer og de er her

 

Hvor vanskelig er det å få jobben?

Hvor mange søker iforholdtil anntall jobber?

Hvor tøff er jobben?

 

Bare nummer to kan i visse tilfeller ikke være en rettferdig faktor. Det kan ikke være at for mange som søker på grunn av at jobben er populær/morsom jobb. De fleste jobber følger veldig godt disse kriteriene.

 

Nei, det gjør de ikke. Jeg har en godt betalt jobb, det er ikke en hard jobb, den er morsom, interessant, og arbeidsmiljøet er godt. Jeg tjener godt fordi jeg er heldig nok til å være født med gode mentale evner. Å være feks vaskekone er nok både hardere, kjipere og definitivt dårligere betalt. Foreldrene mine jobber langt hardere, og tjener mindre enn meg. Det er et utall slike eksempler.

 

AtW

Er ikke du ingeniør, la meg gå igjennom listen

Hvor vanskelig er det å få jobben? Vanskelig, fordi du må jobbe godt på skolen og bli flink i realfag

Hvor mange søker iforholdtil anntall jobber? Det er litt for få som søker

Hvor tøff er jobben? Jobben er ikke tøff, ligger noe under middels

 

Lønnen til ingeniører er ikke veldig høy, og den er ikke lav heller. Synes det ser helt rettferdig ut. Vaskekone har gått ned på grunn av at polakker har kommet til Norge og jobber for lusepris, men la oss ta en jobb som mange norske uten uttdannelse får, nemlig butikkmedarbeider.

 

Hvor vanskelig er det å få jobben? Veldig lett, du kan gi eff i hele skolen

Hvor mange søker iforholdtil anntall jobber? Tror det er ca 50/50

Hvor tøff er jobben? Den er middels. Er det få arbidere kan den bli hektisk.

 

Altså, de fortjener mye lavere lønn enn ingeniører.

 

Argumentet ditt er at man skal belønnes for å jobbe hardt. Riktignok må man igjennom et studie, men det er ingen hard jobb, jeg har jobben hvoedsaklig pga evnene jeg er født med, ikke fordi jeg jobber spesielt hardt. Forskning tyder på at fattige jobber hardere enn feks middelklassen. At det er vansklig å få en slik jobb i kraft av at det er relativt få som har evneen, i forhold til feks å jobbe i en butikk, gjør ikke at jobben er spesielt hard. Jeg blir ikke belønnet for å jobbe hardt, jeg blir belønnet fordi jeg har vært heldig med mine medfødete evner, på samme måte som andre straffes for det. Det er en overforenkling å tilegge det å jobbe hardt så mye vekt, noe det virker som du skjønner selv, da du stadig drar inn nye faktorer i tilegg, som ikke har noe med å jobbe hardt å gjøre.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er staten som gir lønninger til sykepleiere

 

Alle?

 

Argument: Det private bør ikke ta seg av helsevesenet, fordi det vil bli dyrt med behandling, og stor usikkerhet. Plutselig er et sykehus konk, og pasientene sendes på gata.

Er vel så godt som alle.

 

Dette har blitt diskutert før, men dette er slik eg ser det feil. For det første kan ikkje, eller bør ikkje eit privatselskap få drive utan statlege tilsynsordningar. Dette har vi for alle private bedrifter i Norge, og eg forstår ikkje korleis dette ikkje skal gjelde for ei eventuell privatisering av helsesektoren. Slik eg ser det er dei offentlege tenestene som lid av manglande tilsynsordningar og konkurranse.

 

Ved privatisering av helsesektoren vil det sannsynlegvis bli brukt meir pengar til behandling, og slik som det står til i Norge i dag er dette bra. Norge er vel i verdsklasse når det gjelder prisen på administrering av helsesektor, og samtidig ikkje akkurat tilby «top-of-the-shelf-behandling».

 

---

 

Å jobbe hardt kan vere så mangt. At nettoløn ikkje gjenspeglar kor «hardt» eit arbeid er, er eit feilslått skattesystem og arbeidsmarknaden sin feil. I den private arbeidsmarknaden blir løna (som kjent?) styrt av tilbod/etterspurnad.

Endret av nercix
Lenke til kommentar
Argumentet ditt er at man skal belønnes for å jobbe hardt. Riktignok må man igjennom et studie, men det er ingen hard jobb, jeg har jobben hvoedsaklig pga evnene jeg er født med, ikke fordi jeg jobber spesielt hardt. Forskning tyder på at fattige jobber hardere enn feks middelklassen. At det er vansklig å få en slik jobb i kraft av at det er relativt få som har evneen, i forhold til feks å jobbe i en butikk, gjør ikke at jobben er spesielt hard. Jeg blir ikke belønnet for å jobbe hardt, jeg blir belønnet fordi jeg har vært heldig med mine medfødete evner, på samme måte som andre straffes for det. Det er en overforenkling å tilegge det å jobbe hardt så mye vekt, noe det virker som du skjønner selv, da du stadig drar inn nye faktorer i tilegg, som ikke har noe med å jobbe hardt å gjøre.

 

AtW

Når jeg snakker om å jobbe hardt, tenker jeg også på å jobbe hardt på skolen også. Det er ikke sånn at noen har masse medfødte evner. http://www.lifehack.org/articles/lifehack/...-is-a-myth.html http://www.eslteachersboard.com/cgi-bin/wr...ndex.pl?read=44

 

Ergo, grunnen til at folk ikke blir ingeniører, er fordi de er late.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Argumentet ditt er at man skal belønnes for å jobbe hardt. Riktignok må man igjennom et studie, men det er ingen hard jobb, jeg har jobben hvoedsaklig pga evnene jeg er født med, ikke fordi jeg jobber spesielt hardt. Forskning tyder på at fattige jobber hardere enn feks middelklassen. At det er vansklig å få en slik jobb i kraft av at det er relativt få som har evneen, i forhold til feks å jobbe i en butikk, gjør ikke at jobben er spesielt hard. Jeg blir ikke belønnet for å jobbe hardt, jeg blir belønnet fordi jeg har vært heldig med mine medfødete evner, på samme måte som andre straffes for det. Det er en overforenkling å tilegge det å jobbe hardt så mye vekt, noe det virker som du skjønner selv, da du stadig drar inn nye faktorer i tilegg, som ikke har noe med å jobbe hardt å gjøre.

 

AtW

Når jeg snakker om å jobbe hardt, tenker jeg også på å jobbe hardt på skolen også. Det er ikke sånn at noen har masse medfødte evner. http://www.lifehack.org/articles/lifehack/...-is-a-myth.html http://www.eslteachersboard.com/cgi-bin/wr...ndex.pl?read=44

 

Ergo, grunnen til at folk ikke blir ingeniører, er fordi de er late.

 

Du baserer dette på noen løse uttalelser fra tilfeldige folk? Hva med å faktisk se på forskningen som er gjprt på området? Å påstå at det kun er hardt arbeid som avgjør om noen blir en ingeniør av en en gitt dyktighet er lite annet enn vås.

 

AtW

Lenke til kommentar
Argumentet ditt er at man skal belønnes for å jobbe hardt. Riktignok må man igjennom et studie, men det er ingen hard jobb, jeg har jobben hvoedsaklig pga evnene jeg er født med, ikke fordi jeg jobber spesielt hardt. Forskning tyder på at fattige jobber hardere enn feks middelklassen. At det er vansklig å få en slik jobb i kraft av at det er relativt få som har evneen, i forhold til feks å jobbe i en butikk, gjør ikke at jobben er spesielt hard. Jeg blir ikke belønnet for å jobbe hardt, jeg blir belønnet fordi jeg har vært heldig med mine medfødete evner, på samme måte som andre straffes for det. Det er en overforenkling å tilegge det å jobbe hardt så mye vekt, noe det virker som du skjønner selv, da du stadig drar inn nye faktorer i tilegg, som ikke har noe med å jobbe hardt å gjøre.

 

AtW

Når jeg snakker om å jobbe hardt, tenker jeg også på å jobbe hardt på skolen også. Det er ikke sånn at noen har masse medfødte evner. http://www.lifehack.org/articles/lifehack/...-is-a-myth.html http://www.eslteachersboard.com/cgi-bin/wr...ndex.pl?read=44

 

Ergo, grunnen til at folk ikke blir ingeniører, er fordi de er late.

 

Du baserer dette på noen løse uttalelser fra tilfeldige folk? Hva med å faktisk se på forskningen som er gjprt på området? Å påstå at det kun er hardt arbeid som avgjør om noen blir en ingeniør av en en gitt dyktighet er lite annet enn vås.

 

AtW

Jeg vet ikke hvilken forsnking du snakker om. Vi kan se her, hvor jeg søkte om folk mente at hard jobbing eller talent var viktigst.

 

http://www.helium.com/knowledge/8722-path-...nt-or-hard-work

 

There's a good question,"whats the path to success, talent or hard work?". The answer is both. If your talented at something than you have an opporunity to be successful. If your a hard worker you also have an opportunity to be successful. However, these opportunities mean nothing unless you put both talent and hard work together. There is not one person alive that is talentless. The key is that you have to understand what your talented at and then get to work. Hard work pays off no matter where your at but if you work hard at something your talented at than it pays off that much more.

 

Forresten nå fant jeg litt research som igjen gikk imot deg

http://money.cnn.com/magazines/fortune/for...sion=2006101715?

Lenke til kommentar
Argumentet ditt er at man skal belønnes for å jobbe hardt. Riktignok må man igjennom et studie, men det er ingen hard jobb, jeg har jobben hvoedsaklig pga evnene jeg er født med, ikke fordi jeg jobber spesielt hardt. Forskning tyder på at fattige jobber hardere enn feks middelklassen. At det er vansklig å få en slik jobb i kraft av at det er relativt få som har evneen, i forhold til feks å jobbe i en butikk, gjør ikke at jobben er spesielt hard. Jeg blir ikke belønnet for å jobbe hardt, jeg blir belønnet fordi jeg har vært heldig med mine medfødete evner, på samme måte som andre straffes for det. Det er en overforenkling å tilegge det å jobbe hardt så mye vekt, noe det virker som du skjønner selv, da du stadig drar inn nye faktorer i tilegg, som ikke har noe med å jobbe hardt å gjøre.

 

AtW

Når jeg snakker om å jobbe hardt, tenker jeg også på å jobbe hardt på skolen også. Det er ikke sånn at noen har masse medfødte evner. http://www.lifehack.org/articles/lifehack/...-is-a-myth.html http://www.eslteachersboard.com/cgi-bin/wr...ndex.pl?read=44

 

Ergo, grunnen til at folk ikke blir ingeniører, er fordi de er late.

 

Du baserer dette på noen løse uttalelser fra tilfeldige folk? Hva med å faktisk se på forskningen som er gjprt på området? Å påstå at det kun er hardt arbeid som avgjør om noen blir en ingeniør av en en gitt dyktighet er lite annet enn vås.

 

AtW

Jeg vet ikke hvilken forsnking du snakker om. Vi kan se her, hvor jeg søkte om folk mente at hard jobbing eller talent var viktigst.

 

http://www.helium.com/knowledge/8722-path-...nt-or-hard-work

 

There's a good question,"whats the path to success, talent or hard work?". The answer is both. If your talented at something than you have an opporunity to be successful. If your a hard worker you also have an opportunity to be successful. However, these opportunities mean nothing unless you put both talent and hard work together. There is not one person alive that is talentless. The key is that you have to understand what your talented at and then get to work. Hard work pays off no matter where your at but if you work hard at something your talented at than it pays off that much more.

 

Forresten nå fant jeg litt research som igjen gikk imot deg

http://money.cnn.com/magazines/fortune/for...sion=2006101715?

 

Det er ingen motsetningen mellom det at å bli best i et felt krever hard jobbing, og at medfødt talent spiller inn både på det, og på hvor mye du tjener. Som artikkelen du lenker til også er inne på, det går ikke ann for hvem som helst å bli best i hva man vil, selv om de som er best i en gitt ting alle har jobbet hardt. Magnus Karlsen ville aldri ha blitt best i 100 meter, uansett om han la den treningen han har lagt i sjakk i 100-meter istedet. Videre så er koblingen fra dette til lønninger svak, det er nettop det som er poenget. Tiger woods tjener uendeligganger mye mer enn verdens mest hardarbeidnene vaskekone, selv om de jobber like hardt. Eller verdens mest hardarbeidene matematiker for den saks skyld. En vaksekone som jobber like hardt som en ingeniør vil tjene mindre enn ingeniøren, selv om hun er en like god innen sitt fagfelt, som ingeniøren er innen sitt. At flat skatt skal tjene de som jobber hardest er tvilsomt, fordi det tjener de som tjener mest, og de er ikke nødvendigvis ikke de som jobber hardest. Fattige jobber i snitt hardere, folk med høyere IQ har i snitt høyere lønn.

 

AtW

Lenke til kommentar

At det er noen som tjener uretferdig mye, betyr ikke at lønnsystemet generelt ikke er rettferdig. Det viktigste er ikke talent, men det er å jobbe hardt. De som er fattigere har generelt vært latere og fortjener lønnen de får.

 

Dermed bruker jeg de tre faktorene jeg har beskrevet, hvor nummer 2 er det eneste som ikke alltid bygger på rettferdighet.

 

Hvor vanskelig er det å få jobben?

Hvor mange søker iforholdtil anntall jobber?

Hvor tøff er jobben?

 

En butikkemedarbeider som jobber hardt vil tjene mindre, fordi det er utrolig lett å få jobben. Du kan gi eff i hele skolen. Mener du at man blir fattig hvis man får 6 i nesten alle fag på videregående og forsetter å jobbe like hardt på universitetet? Det gir meg ingen mening.

Lenke til kommentar
At det er noen som tjener uretferdig mye, betyr ikke at lønnsystemet generelt ikke er rettferdig. Det viktigste er ikke talent, men det er å jobbe hardt. De som er fattigere har generelt vært latere og fortjener lønnen de får.

 

Dermed bruker jeg de tre faktorene jeg har beskrevet, hvor nummer 2 er det eneste som ikke alltid bygger på rettferdighet.

 

Hvor vanskelig er det å få jobben?

Hvor mange søker iforholdtil anntall jobber?

Hvor tøff er jobben?

 

En butikkemedarbeider som jobber hardt vil tjene mindre, fordi det er utrolig lett å få jobben. Du kan gi eff i hele skolen. Mener du at man blir fattig hvis man får 6 i nesten alle fag på videregående og forsetter å jobbe like hardt på universitetet? Det gir meg ingen mening.

 

Forskning viser at fattige i snitt jobber mer enn feks middelklassen. Hvordan forklarer du det? Jeg mener forøvrig ikke at man automatisk blir fattig av å jobbe hardt, derimot blir man ikke automatisk rik av å jobbe hardt, evner, hva slags klasse man er født inn i, flaks og mye annet spiller mye inn på lønn. Det er en grov overforenkling å tillege hard jobbing så mye vekt.

 

AtW

Lenke til kommentar
At det er noen som tjener uretferdig mye, betyr ikke at lønnsystemet generelt ikke er rettferdig. Det viktigste er ikke talent, men det er å jobbe hardt. De som er fattigere har generelt vært latere og fortjener lønnen de får.

 

Dermed bruker jeg de tre faktorene jeg har beskrevet, hvor nummer 2 er det eneste som ikke alltid bygger på rettferdighet.

 

Hvor vanskelig er det å få jobben?

Hvor mange søker iforholdtil anntall jobber?

Hvor tøff er jobben?

 

En butikkemedarbeider som jobber hardt vil tjene mindre, fordi det er utrolig lett å få jobben. Du kan gi eff i hele skolen. Mener du at man blir fattig hvis man får 6 i nesten alle fag på videregående og forsetter å jobbe like hardt på universitetet? Det gir meg ingen mening.

 

Forskning viser at fattige i snitt jobber mer enn feks middelklassen. Hvordan forklarer du det? Jeg mener forøvrig ikke at man automatisk blir fattig av å jobbe hardt, derimot blir man ikke automatisk rik av å jobbe hardt, evner, hva slags klasse man er født inn i, flaks og mye annet spiller mye inn på lønn. Det er en grov overforenkling å tillege hard jobbing så mye vekt.

 

AtW

Tviler jeg sterkt på. Svært mange fattige går på trygd, og mange av de som er dårlig betalt jobber deltid. I Norge kan du lett tjene 300K ved å jobbe fulltid, med omtrent ingen uttdannelse. Dermed, hvis faren og moren jobber fulltid vil man tjene 480K netto og 600K brutto. Tjener man 480K netto er man ikke fattig.

 

Det er ikke sånn at man må ha masse flaks for å tjene greit i Norge. Det er masse jobbmuligheter for de som får gode karakterer. F.eks. trenger man ikke være noen geni for å bli lektor. Da har du allerede sikret deg en lønn på 450 trinnet. Du trenger heller ikke å være noen geni for å studere ingeniør eller medisin. Du må bare jobbe hardt, spesielt for medisin. Det handler om å jobbe hardt, og hvis du ikke gidder å jobbe hardt så er det din skyld. at du får dårlig lønn.

 

Det er det lenken jeg ga deg beskrev. Det er hard jobbing som teller, ikke medfødt talent.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...