Gå til innhold

Hvor mye støyer en stock intel P4 vifte


WikingTOR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, vifta som fulgte med min 2,4 støyet altfor mye. Ser at de ikke har så høy dB-verdi, men de lager en utrolig irriterende høyfrekvent lyd. De som støyer enda mer kan ikke være mye å satse på vil jeg tro...

 

I så fall var det noe galt med din. Disse kjølerene er den stilleste standardløsningen jeg har hørt.

Lenke til kommentar

Har ikkje peil på P4 løsninger. Ville bare sei at min erfaring med div kjølere er at XX db ikkje har så mykje å sei i forhold til kva slags type støy vifta lagar. Den eg har no (Spire Whisper Rock III 25db) lagar ein litt meir høgfrekvent lyd en mange andre eg har vore borti med ca samme db. UTROLIG irriterende :evil: . Den skal UT :grumpy:

Lenke til kommentar
Kjøp noe annet enn boxed :)

Slappeste tipset jeg har hør idag. Det holder ikke mål å kaste ut slike lite gjennomtenkte meninger som dette.

 

 

Etter som jeg forstår er han redd for støynivået på viftene som Intel leverer med sine boxed prosessorer.

Jeg har forklart hva jeg mener om disse viftene og hvis han skal ha noe som er stille så bør han satse på noe annet.

 

Holder ikke det mål? Da beklager jeg på det sterkeste mine lite gjennomtenkte meninger og ber ærbødigtst Mr. JohndoeMAKT om tilgivelse for det. Jeg skal heretter ta frem teskjeen når jeg skal forklare mine tåpelige meninger, slik at ingen føler seg lurt til å gjøre noe de vil angre på. :roll:

 

Og på låven sitter... :wink:

Lenke til kommentar
Holder ikke det mål? Da beklager jeg på det sterkeste mine lite gjennomtenkte meninger og ber ærbødigtst Mr. JohndoeMAKT om tilgivelse for det.

Beklager at jeg var litt kvass/streng der. Poenget mitt er at dersom du er så heldig å finne en Intel prosessor som ikke er boxed (Komplett har ingen, hverken celeron II/P4 celeron/P3/P4 Willamette/P4 Northwood/Xeon/Xeon MP) så koster den ofte mer/like mye som de som boxed.

 

Eksempel fra databutikken.com

 

Intel Pentium 4 Northwood 2.4GHz 512Kb 533MHz Boxed 1526.00

Intel Pentium 4 Northwood 2.4GHz 512Kb 533MHz bulk/tray 1526.00

 

Intel Pentium 4 Northwood 2.4GHz 512Kb 800MHz Boxed 1784.00

Intel Pentium 4 Northwood 2.4GHz 512Kb 800MHz bulk/tray 1784.00

 

Intel Pentium 4 Northwood 2.53GHz 512Kb 533MHz Boxed 1794.00

Intel Pentium 4 Northwood 2.53GHz 512Kb 533MHz bulk/tray 1794.00

 

Intel Pentium 4 Northwood 2.66GHz 512Kb 533MHz Boxed 2127.00

Intel Pentium 4 Northwood 2.66GHz 512Kb 533MHz bulk/tray 2127.00

 

Intel Pentium 4 Northwood 2.6GHz 512Kb 800MHz Boxed 2143.00

Intel Pentium 4 Northwood 2.6GHz 512Kb 800MHz bulk/tray 2143.00

 

Intel Pentium 4 Northwood 3.0GHz 512Kb 800MHz Boxed 3733.00

Intel Pentium 4 Northwood 3.0GHz 512Kb 800MHz bulk/tray 3733.00

 

Altså kjøler en er "gratis". Vil du da kjøpe med eller uten kjøleren? Det er greit at du ikke trenger å bruke den, men det er da helt greit med en ekstra kjøler som du kan bruke hvordan du vil, eller selge den til meg. Er det noen der ute som har en Intel Boxed P4 kjøler, så kjøper jeg den gjerne. Kontakt meg på [email protected] eller PM.

Lenke til kommentar

Friends again? :)

 

Det kan jeg jo egentlig ikke krangle på... at boxed som regel koster det samme som oem.

Skulle formelert det litt anderledes. Det jeg mente var at boxed viftene ikke er de du bør satse på om du skal ha det mest mulig stille.

Å få en boxed vifte med på kjøpet... som en slags eeh... reserve, er jo ingen bakdel :)

Lenke til kommentar
Jeg vant!  :woot:  

 

Neida, jeg forsto akkurat hva du mente, men jeg var i det kverrulante humøret akkurat i det jeg postet. Og igjen; har noen en boxed kjøler, så kjøper jeg den gjerne.

 

Jasså... sier du det du? :grumpy:

 

jeg har en slik kjøler liggende...

men den fåkke du!! :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...