Gå til innhold

AprilFest 2009 -RandiA - Vårtegn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er små saker, kan omtrent ikke se det uten forstørrelsesglass…jeg bøyde til side kronblader…fargene er helt riktige naturlige :yes:

 

Bilde 21– 24. April: Scilla Sibirica og dens indre gemakker

post-92574-1240577225_thumb.jpg

Exif:1/4– f/9 - ISO 100

AF Mode:Manual focusing

Lens: EF-S60mm f/2.8 Macro USM

Extension Tube Set DG Canon EF-S SV06

RandiA

 

 

post-92574-1240577243_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar

Å, nei...dette er bare en begynnelse. Det er en del arbeid med det, og det må trenes på dette..det tar mye lengre tid en et "vanlig" bilde, men det var fint at jeg kom i gang med øving på dette...og som Tom sier, her hadde det faktisk vært en fordel med Live View...for jeg må stikke nesen omtrent helt inn i blomsten for å fokusere, en fordel å se det på skjermen da. (Så neste kamera blir med Live View...lurer på om 50D har det?)

RandiA

Lenke til kommentar
Å, nei...dette er bare en begynnelse. Det er en del arbeid med det, og det må trenes på dette..det tar mye lengre tid en et "vanlig" bilde, men det var fint at jeg kom i gang med øving på dette...og som Tom sier, her hadde det faktisk vært en fordel med Live View...for jeg må stikke nesen omtrent helt inn i blomsten for å fokusere, en fordel å se det på skjermen da. (Så neste kamera blir med Live View...lurer på om 50D har det?)

RandiA

Canon har Liveview på 450D, 500D, 40D, 50D og 5DMkII (og 1DMKIII og 1Ds MKIII hvis jeg husker rett). Jeg tror nok at 50D kan være et alternativ for deg. Men den er jo noe større enn 400D, så det kan være en ide å beholde 400D. For når du skal reise lett osv.

 

Tom

Lenke til kommentar

Skal vel fornye en gang litt frem i tid ja...men da helst til noe som jeg kan bruke alle mine fine objektiver på, noe opp i pris regner jeg med å gå, (skjønt priser går vel litt ned med årene), og så vil jeg oppgradere til noe som gir et merkbart oppsteg, ikke bare litt..er for så vidt bra fornøyd med 400D, men som du ledet mine tanker på: så er det faktisk en fordel med den LiveView'n på slik fotografering jeg har i April-festen...og jeg regner med det vil bli en del av den typen for meg. (Men så veldig mye tyngre kamera trenger jeg ikke, er som alltid mottagelig for gode forslag...og saken trenger modningstid..)

RandiA

Lenke til kommentar
Hvis du ikke trenger (eller ønsker) et større kamera, så er det bare å vente til 500D har stabilisert seg i pris (til høsten en gang).

Tom

Er 500D noe særlig steg opp fra 400D da? 50D koster hos JP nett, bare hus, 8990, Nettshop det samme til 14375..noen billigere? Vet ikke hva 500D koster, og hvor stor forskjell det er på 500 og 50, og hvor mye jeg eventuelt kan få for mitt 400, og om jeg kan bruke samme batterier f.eks.

RandiA

Lenke til kommentar

Dagens blir denne sarte Lavandulaen som blomstrer nå, tok noen bilder av kronbladene med extension tubes også, men det får bli bare vanlig macro lagt inn, ble ikke helt fornøyd med "extension" i dag...mye arbeid for å få det til...

 

Bilde 22– 26. April: Lavandula stoechas “Silver Anouk”

post-92574-1240752979_thumb.jpg

Exif:1/4– f/10 - ISO 100

Lens: EF-S60mm f/2.8 Macro USM

 

RandiA

Lenke til kommentar

Oppgaven var litt vanskelig i dag, det er så smått, strevde med å få til fokus…det går bare med en liten del om gangen :hmm: …fargene er de naturlige.

Bilde 23– 27. April: Tulipa Praestans Fusilier i det innerste gemakk…

post-92574-1240859022_thumb.jpg

 

Exif:0.5– f/14 ISO 200

AF Mode:Manual focusing

Lens: EF-S60mm f/2.8 Macro USM

Extension Tube Set DG Canon EF-S SV06

 

RandiA

 

Og her er en av de majestetiske pollenbærerne:

 

post-92574-1240859038_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...