Gå til innhold

Hjelp, nytt brett - nybegynner


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er nybegynner på skateboard og trenger hjelp med å finne det rette brettet.

jeg er ca 1.72 og ca 50 kg. og trenger et generelt allround brett. hvordan strls er å anbefale til meg?

 

jeg har sett ett enjoi brett jeg syns ser bra ut, er dette bra merke i det hele tatt til nybegynnere?

Hvor mye penger børr det koste for full pakke, og hvilke sjapper er bra?

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at du skal kjøpe i butikk og ikke på nett. I så fall veit jeg ikke om noen butikker som finnes i flere byer untatt Twin Palms evt. Angående brett så er Enjoi et godt valg, men den kan også variere fra brett til brett. Om det er bra "kick" i plata. Tror vel ikke det er noen størrelse rangering på brett, så langt jeg vet hvertfall :)

 

Når det kommer til pris så tror jeg en pakke med brett, truckere og hjul burde koste rundt 1,6-1,8 tusen. Du kan også få billig merker for nybegynnere til ned mot tusenlappen tror jeg, men ville ikke anbefalt speed demons eller blind uansett hva du er :p Hadde nok selv gått for Enjoi eller Baker. Du kan jo også høre i butikken hva de har og anbefale til en som deg :)

Lenke til kommentar
Regner med at du skal kjøpe i butikk og ikke på nett. I så fall veit jeg ikke om noen butikker som finnes i flere byer untatt Twin Palms evt. Angående brett så er Enjoi et godt valg, men den kan også variere fra brett til brett. Om det er bra "kick" i plata. Tror vel ikke det er noen størrelse rangering på brett, så langt jeg vet hvertfall :)

 

Når det kommer til pris så tror jeg en pakke med brett, truckere og hjul burde koste rundt 1,6-1,8 tusen. Du kan også få billig merker for nybegynnere til ned mot tusenlappen tror jeg, men ville ikke anbefalt speed demons eller blind uansett hva du er :p Hadde nok selv gått for Enjoi eller Baker. Du kan jo også høre i butikken hva de har og anbefale til en som deg :)

 

Okey :)

Takker for hjelpen, men altså, sånn jeg har sett, på ebay, er det mange forskellige strlser, som feks 7.58 og sånn : - s :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er et Boardshop brett. Dette står under annonsen:

 

"Laget på samme fabrikk som Plan B i USA. Dette er like bra kvalitet som pro modeller. 100% USA. Ikke noe Kina produksjon. Brukes av alle våre team kjørere. Tarjei Utgaarden, Mads Johansen, Isak Sandling og Fredrik Carlson."

Endret av Nysgjeeeerig
Lenke til kommentar
kjøpte nytt brett:) Størrelsen var 7.5 vil anbefale denna størrelsen for alle som har sko størrelse under 43:)

 

Annbefaleler Boardshop

 

Har kjøp det selv, det er sykt god kvalitet og pop og prisen er veldig lav.

 

 

Her er mitt brett:)

 

 

 

okei, tack B)

bruker strls 38 og noen ganger 39, så da prøver jeg 7.5 x]

Lenke til kommentar

Heeeelt ny på dette forumet, regga meg kun for denne tråden. Nysgjerrig, selges ikke brettet ditt mer? Finnes det flere slike "pro"-brett? Skal selv begynne å skate, men ser jo etter kvalitet ( dog ikke framfor kvantitet, kanskje en mellomting... xD) Anyways, jeg trenger flere nettbutikker å se i xD

Lenke til kommentar
Heeeelt ny på dette forumet, regga meg kun for denne tråden. Nysgjerrig, selges ikke brettet ditt mer? Finnes det flere slike "pro"-brett? Skal selv begynne å skate, men ser jo etter kvalitet ( dog ikke framfor kvantitet, kanskje en mellomting... xD) Anyways, jeg trenger flere nettbutikker å se i xD

 

Brettet mitrt selges forsatt (og i mange størrelser også btw) det finnes mange bra nettbuttikker sor skateboard andbefaler sterkt norske. Her er noen: Boardshop.no, 50-50.no, formatshop.no, the shop.no m.m

Lenke til kommentar

Wow! Fant mye kult her! Har et par oppfølgerspørsmål. Hvor fort blir et brett "oppbrukt"? Hørte om en som brukte ett brett per måned. :O Hva skiller et nybegynnerbrett fra et proffbrett (Hvis noe gjør det)? Hvor er det vanlig å stå i Oslo? Hva slags triks lønner det seg å begynne med? Kanskje litt off-topic? xP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...