Gå til innhold

Grensesnitt på nettsamfunn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hold deg til hvit/svart om man ikke vet 100% hva man driver med sier naa jeg :p

 

Ja, er ingen designer :p

Nå er det hvitt, sort og grått som går igjen (bittelitt innslag av orange innimellom)

 

Vi lar det være slik inntil videre. Dette kan vi ta opp igjen etter at alt er ferdig.

 

Vi bruker et eget forum for tilpassninger av nettstedet.

 

Mener naa selv at det aa endre farger ikke kommer til aa gjöre stort, det maa andre endringer til, faa vekk den typiske e107-looken.

 

Ser ikke helt hva du mener med dette. Temaet er bygget opp fra grunnen av.

 

Sliter med influensa-greier nå, så blir minimalt gjort i dag/morgen. :sleep:

Lenke til kommentar
Naa begrenser du brukerbasen din til Ubuntu-brukere.

Tror ikke det, selv om det er ubuntu den vanlige mannen i gata forbinder med gnu/linux. Nettopp derfor tror jeg denne kan passe godt.

 

Fargemessig finnes det ikke noen likheter til ubuntu. (bortsett fra svart font og bakgrunn) Det du tenker på er nok fassongen på emblemet og ubuntu font.

 

Synes selv dette ble noe spesiellt, i positiv forstand ;)

 

EDIT:

 

Flere meininger?

Endret av Janvi
Lenke til kommentar

Trenger man ikke å forholde seg innen noen retningslinjer, eller få tillatelse fra Canonical? Selv om Linux er åpent, er vel navn og logoer beskyttet i en hvis grad?

 

Det vil nok også være greit å horholde seg nøytral til distroer (iht. navn på siden og logoen), personer innen miljøet kan ha sterke meninger om andre distroer, og tror nok som Rabbid at de vil nok på en eller annen måte få konsekvenser for siden.

 

Man bør også forholde seg nøytral til programvare også, likte ikke dette sitatet:

"Bruk en skikkelig Internet explorer,- Opera"

Selv om det ikke står Internet Explorer, så står det ordet på engelsk (resten også på norsk så høres heller ikke gramatisk korrekt ut) og vil dermed bli forbunnet med IE, som sikkert kan gi en del Windowsbrukere en irriterende anti-MS-holdning. Det kan også skape missnøye blandt brukere av andre nettlesere som Firefox og Konqueror så vel som IE-brukere, i og med at det ikke står Internet Explorer, men oversatt "skaff deg en skikkelig nettleser, -Opera" sier man vel i gåseøyne at alt annet ikke holder mål da det ikke er rettet mot IE ... selv om det ikke gjør det hadde gjort det noe bedre. Opera er heller ikke åpen kildekode, noe en del i miljøet sikkert setter høye ønsker om ved valg av programvare.

Lenke til kommentar

Ja, passer ikke aa anbefale Opera naar jeg kom over dette sitatet paa siden din: "Free software' is a matter of liberty, not price."

 

Men dette er no bare noe random tekst paa sitedown-scriptet som du likegodt bare kunne utelatt.

 

Angaaende Ubuntu-logoen:

Logo Usage Guidelines

 

Our logos are presented in multiple colours and it is important that their visual integrity be maintained. It is therefore preferable that the logos only be used in their standard form but if you should feel the need to alter them in any way you should keep the following guidelines in mind. It should also be borne in mind that the more you wish to vary our logos from their standard form the smaller is the chance that we will be able to approve your proposed use.

 

* If presented in multiple colours, the logo should only use the “official” logo colours.

* You may use transparency and gradient/depth tools but should retain the “official” colours.

* A monochrome version may be acceptable in certain situations, if the use requires it (e.g. desktop backgrounds).

* Any scaling must retain the original proportions of the logo.

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar

Vet det.. Fjernet nå. Det med Opera var ikke meningen at skulle ligge igjen :!:

 

Enn ubuntu (font) skriften da? Bør jeg styre unna den? Ønsker fortsatt gode forslag til logo.

 

Har vært sengeliggende en stund nå, har fått gjort minimalt med prosjektet :(

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Skjer det noe med dette prosjektet eller er det dödt?

 

Prosjektet er noe forsinket pga. mye arbeid. I løpet av uken skal det nok være klart.

 

Er nok noe omstrukturering nå, bla. wikien er lagt på is (inntil videre ivertfall) Litt av grunnen til dette er vedlikeholdet av andre wikier. Ikke akkurat noe å skryte av kan man si.

 

Hovedkonseptet rundt norsk-linux nå er nyheter. (ala slashdot, community drevet) samt diskusjoner av disse. Diskusjonene vil bli ført fortrinnsvis i forum, da hver nye nyhetssak får automatisk en egen forumtråd.

Blir kanskje kommentarer på gamlemåten også (?) eller??

 

Som sagt har det blitt en liten opprensking nå, blogg er bla. forsvunnet (ivertfall inntil videre)

Kort sagt er det blitt et enkelt og greitt system. Gjenstår litt arbeid med profilsidene, dette arbeidet vil starte mandag ettermiddag. (ca. par timers arbeid)

 

Ellers har det kommet ønske om visning av distro i forumet, dette er operativt nå. Man kan legge til flere distroer.. ikke bare en.

 

Layouten er omarbeidet, samt nye logoer.

 

Vedlagt logoer til ymse bruk:

post-182692-1243186159.jpg

post-182692-1243186178.png

Lenke til kommentar
Med tanke på en del forandringer, hvordan kommer siden nå til å skille seg ut fra Linux1.no?

 

Ser ikke ut til at det vil bli så stor forskjell lenger, men håper noen er enig med wikien.. Skal litt til å få folk til å komme med noe input/vedlikehold. Ser bare på andre wikier.

 

Hva mener dere? wiki eller ikke? legge prosjektet på is?

Endret av Janvi
Lenke til kommentar

Få siden opp å gå. Ikke bruk mer tid på grafisk design, det kan finpusses etterhvert.

 

Jeg vil ikke anbefale nok en wiki, med mindre du skal ha et eget fokus for wiki'en. Vi har allerede linuxguiden, og den kan du linke til. Det er uansett ikke noe du trenger å bestemme nå.

Lenke til kommentar
Få siden opp å gå. Ikke bruk mer tid på grafisk design, det kan finpusses etterhvert.

 

Jeg vil ikke anbefale nok en wiki, med mindre du skal ha et eget fokus for wiki'en. Vi har allerede linuxguiden, og den kan du linke til. Det er uansett ikke noe du trenger å bestemme nå.

 

Ja, ser ut til at wikien utgår pr. nå ivertfall.

 

Men jeg har et par spørsmål (jeg finner litt viktige) som jeg kunne tenke meg litt tilbakemld. på.

 

1. Hvor viktig er slike url'er: /navnet-på-siden/ fremfor "/page.php?5768"

Vet egentlig ikke hvorfor jeg lurer men... :!: Clean urls er jo inn for tiden, selv om det riktignok ikke har noe særlig å si for SE

 

2. Noen som kan tenke seg å bidra med nyheter/artikler? (hypotetisk..)

 

3. Kommentarer på artikler/nyheter i forum, eller 'vanlig'

 

Grunnen til at jeg lurer er enkelt og greit at om det skulle bli "innskudd" kun fra oss, vil det være en fordel å utforme det som en blogg (?)

 

Vil ikke at siden skal fremstå som bloat..

Endret av Janvi
Lenke til kommentar
1. Hvor viktig er slike url'er: /navnet-på-siden/ fremfor "/page.php?5768"

Vet egentlig ikke hvorfor jeg lurer men... :!:

Lite viktig, kan uansett fikses senere.
2. Noen som kan tenke seg å bidra med nyheter/artikler? (hypotetisk..)
Det kan antagelig ingen svare på nå, men ser du på linux1 så er den basert på brukerbidrag. Jeg vil tro du må på regne å dra noen tunge lass selv en stund.
3. Kommentarer på artikler/nyheter i forum, eller 'vanlig'
I forum.
Grunnen til at jeg lurer er enkelt og greit at om det skulle bli "innskudd" kun fra oss, vil det være en fordel å utforme det som en blogg (?)
linux1 gjør begge deler, de plukker vel nyhetene fra brukerblogger.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...