Gå til innhold

Athlon 3700+ @ 1080p


AyeGee

Anbefalte innlegg

Er litt usikker på hvor jeg skal poste dette, men satser på at her blir mest riktig.

 

Dette gjelder:

Samsung 40" 6-serie 1080p LCD-TV

 

Server/mediacenter med specs:

DFI Lanparty NF4 Ultra-D

AMD Athlon 3700+

2GB ram

ATI Radeon HD 4350

1TB Samsung Spinpoint F1

Windows Server 2008 Standard

VLC

 

Jeg byttet akkurat ut skjermkortet, hadde tidligere ATI Radeon x800. Greia er at når jeg spiller av 1080p, så blir bilde veldig "smooshie". Det funker bra i 2-3 sekunder, men så blir det smurt utover og fryser seg, så er det bra noen sekunder og så er det påan igjen. Trodde det kanskje kunne være skjermkortet, obviously, men lurer nå på om det er cpu som ikke klarer seg av det.

 

Spørsmålet er da om jeg skal kjøpe meg en ny cpu, mb og ram eller er det f.eks. mulig å klokke opp cpuen nok til at den klarer seg av 1080p? 720p fungerer forresten strålende. Jeg har prøvd med forskjellige filer, og de fungerer bra på min stasjonære som jeg bruker til gaming.

 

Regner i så fall at E7400, P5QL og noe 6400 ram funker fett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du burde greie 2.7-3.2GHz med den CPuen (avhengig av hvor god kjøling du har, og hvor klokkevillig CPUen er). Det burde gi en merkbar boost om du skulle få den til 2.8-2.9 hvertfall.

Det skal være et mb som er bra å klokke på. Det er en av grunnene til at jeg valgte det en gang i tiden. Kjøleren skal være ganske grei også. Det er en Zalman kjøler, husker ikke helt hvilken. Den kjøler såpass godt at vifta stort sett står stille under bruk.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og dermed vil det være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vi kan anbefale å lese om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen. Om du ikke endrer emnetittel kan tråden bli stengt.

 

Når endringen er gjennomført er det flott om du bruker p_report.gif-knappen ved dette innlegget slik at en moderator raskere får fjernet denne moderatormeldingen.

 

Reaksjoner og spørsmål rundt moderering skal gjøres på PM, ikke i tråden.

Lenke til kommentar

Du trenger ingen annen cpu, bruk noe annet enn VLC å spille av med! VLC har ingen gpu støtte for avspilling av HD materiale.

Last ned Mediaplayer Classic Home Cinema versjonen - den har innebygde codecs som støtter gpu aksellerasjon med skjermkortet ditt, samme gjelder PowerDVD versjonen 7 eller nyere

Lenke til kommentar
Du trenger ingen annen cpu, bruk noe annet enn VLC å spille av med! VLC har ingen gpu støtte for avspilling av HD materiale.

Last ned Mediaplayer Classic Home Cinema versjonen - den har innebygde codecs som støtter gpu aksellerasjon med skjermkortet ditt, samme gjelder PowerDVD versjonen 7 eller nyere

 

Forutsatt at hans video filer er kodet korrekt i 264 formatet med tanke på reference frames.

Har de brukt for mange så kobler GPU ut og alt går til CPU.

I slike tilfeller må du ty til en codec som koster penger... Core AVC.

Lenke til kommentar

Kan nok hende det, er ikke noe anime fan - tok en test med diverse mkv og m2ts fra diverse grupper - alle spilte med hw aksellerasjon uten problemer - vel og merke med Nvidia kort da.

 

Edit: Testet de samme filmene/seriene med en Dell Studio laptop med ATI 3450 - de fungerte også fint der med hw aks - men som sagt ingen anime filmer da.

Lenke til kommentar

Jeg vet med sikkerhet at det er noen anime grupper.

Men som sagt, dette er opp til mannen som har enkodet hele greia.

Du kan jo prøve å encode med flere reference frames selv og se resultatet, er som oftest de som ikke forstår HD standarden og skjermkort akselerasjon som gjør slikt.

Lenke til kommentar

Antar det kan finnes i vanlige filmer også om du laster ned... Må bare være obs på ferskinger innenfor 264 encoding...

Er de litt mer proffe så går det som oftest bra, men jeg nevner ALLTID dette faktumet så vi slipper poster "GPU akselereringen min funker ikke enda dere sa det skulle gå bra" så viser det seg at mediumet er problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...