Gå til innhold

Seilbåt spørsmål: Nytt seil og opp i masta

Anbefalte innlegg

Hallo godtfolk:)

Jeg har solgt min 24 fots tresjekte, og kjøpt meg en Triss Magnum 20fots seilbåt. Storseilet er nokså gammelt, og spjæret under en seiltur i helga. Jeg hørte med en lokal seilmaker, fikk et prisanslag på 10.000 for nytt hovedseil. Må jeg betale det, så er det ikke noe å gjøre noe med det. Men, jeg lurte på om det var mulig å få det billigere? Noen anbefalinger på seilmakere i Norge, eller utenlands hvor man får billige, men fortsatt gode seil?

Jeg skal ikke delta i store regatta eller krysse atlanteren, så trenger ikke det beste og dyreste.

Hvordan heise/klatre opp i masta? Dette er noe som ser gøy ut, og jeg som fotograf er intresert i å komme i litt høyde for å ta bilder. Hva av utstyr trengs?

Takk for hjelp:)

Lenke til kommentar
Annonse

Hmm.. seil er generelt billigst å kjøpe fra Kina, så hvis du allikevel må bytte ut seilene snart kunne det kanskje vært lurt å erstatte de nå isteden for å bruke 10k på nye seil?

Forøvrig tror jeg ikke ville klatret opp i en mast til en 20 foter. Vet jo ikke hvor mye en såpass liten mast tåler. Er vel lettere å ta av masten.

Lenke til kommentar

Det finnes egne seilmakerier. Kan hende de tar inn kinesiske flagg. Skal sies at kvaliteten på kinesiske seil er dårligere enn de du får fra seilmakerier i Norge.

fant fire forskjellige seilmakerier på nettkatalogen.no. Det går jo ann å høre med de?

Hvis du ikke får svar fra noen av dem kan du prøve www.baatplassen.no som er et veldig aktivt båtforum med over 20000 medlemmer ;)

( Prøver ikke å kjøre reklame ovenfor baatplassen, men det er mange med veldig gode kunnskaper om slike ting der + en del importører og lignende som er inne i bransjen.)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...