Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe Moped/Scooter - Tips og veiledning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En her på forumet som har hatt en sånnen.

Tror han kaller seg mad-man elns, så du får bare se om han ikke kommer innom med en liten kommentar.

 

Men virker som en ganske grei sykkel egentlig.

Stor, og ser ganske behagelig ut å kjøre.

Skivebremser forran og bak, skivebremser er mye bedre enn trommelbrems. Og det er få luftkjølte modeller som har både framme og bak.

Lenke til kommentar

Kunne godt tenkt meg en slik jeg.

Synes den ser tøff ut, og i tillegg så har den skivebremser forran og bak.

Hvis du kan, så prøvekjør den et godt stykke slik at du blir skikkelig kjent med den. Du kjenner bedre om kjørestillinga er god om du tar lengre turer enn bare en kjapp runde på parkeringsplassen.

 

Men anbefaler deg å ta plomberingene, i det minste variatorplomberinga.

Det sliter på motoren å kjøre nedplombert.

Den bråker ikke særlig mer om du tar plomberingene, det er når du setter på sprekere sylinder det begynner å bråke mer.

Lenke til kommentar

Nå har jeg vært hos forhandleren som selger Gilera Runnern. Han sa den var vann avkjølt ja. En 2 takters motor, med skivebremser fram og bak. Setet var også veldig behagelig. Men prisen var litt grov synes jeg. Kostet 25 tusen, men den var splitter ny. Er det litt for mye ?

 

Eller så hadde han en Piaggio NRS/NRG(?, ikke sikker). Som var helt ny også. Kostet 20 tusen og var luft avkjølt. Hvordan er den?

Endret av Borden
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke se om du finner en brukt?

Feks, denne.

8000kr billigere pga den er kjørt 115mil.

 

Piaggio NRG er god sykkel det og, men er jo litt dårligere bremse bak og så er det pittelitt svakere siden den er luftkjølt.

Men absolutt en god sykkel.

Hadde en NRG når vi hadde "kjøretimer".

Og så er det jo nesten samme sykkel som gileraen.

Lenke til kommentar

Hmm. Tror ikke jeg kommer til å bruke 25 tusen å en splitter ny scooter nei. Den Butthead linket er for langt unna, ås ligger i oslo område? Jeg ser etter scootere i trøndelag. Har funnet to kandidater her.

 

Gilera " Runner " 2006 mod. Har pratet med selgeren for denne. Han sier den er trimmet og gjør 90 på ei slette. Har aldri hatt problemer med den.

 

Gilera Runner 2004 mod.

Lenke til kommentar

Borden; Har du prøvekjørt TGB Bullet'en ved RIDE (ved Lerkendal)? Om du har, hva syntes du om den? Kom gjerne med tilbakemelding :) Har ennå ikke gjort det jeg, skal kanskje neste uke om jeg har tid. Den koster visst 18K helt ny, og man får med hjelm på kjøpet tror jeg han selgeren sa.

Endret av Requi
Lenke til kommentar

Begge to var splitter nye ja. Jeg likte Runneren bedre. Det var på grunn av at det var bedre å sitte på den. Tror det er det beste setet jeg har sittet i på en scooter. Pluss designet på Runneren er mye finere. Var også bedre bremser på Runner, var litt " kvassere ". Runneren var også litt tyngre på gassen. Krevde litt mer motstand enn NRG. Eller så var de jo veldige like. Han forhandleren sa at Runneren er " storeboren " til NRG. Så de skulle vist være veldig like.

Lenke til kommentar

Nei. Nå har jeg faktisk bestemt meg for å kjøpe en moped. Etter å ha prøvekjørt scootere så synes jeg det blir for kjedelig å barre sitte der og styre gassen. Jeg har lyst til å gire, dermed så kommer jeg til å kjøpe en moped. Siden jeg også er helt blank der så trenger jeg litt hjelp.

 

Jeg har funnet noen mopeder på finn.no

 

- Rieju RR

- Derbi Senda X-Race

- Rieju SMX

- Motorhispania RYZ

- Rieju MRX

 

Hvilken en er den beste av disse? Noen som kunne ha funnet de som er meste relevant på nett i trøndelag område. Har ikke si om det er litt trim på dem.

 

Takk

Lenke til kommentar

hvilken som er best må du nesten vurdere selv. km stand, trimmet(utrimmet er bedre), generelt slitt, lakk osv

 

alle har samme motor bortsett fra derbien så motormessig er det samme hvilken du velger.

 

persolig tror jeg at jeg ville valgt en av disse

- Derbi Senda X-Race

- Rieju SMX

- Motorhispania RYZ

 

jeg liker godt derbi på utsende og virker som gode mopeder - elnettet som suger på mange.

 

rieju smx er og ganske fin sm. kjenner ikke så mye til den.

 

Motorhispania ser veldig bra ut syns jeg og virker som er en bra moped.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...