Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe Moped/Scooter - Tips og veiledning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
gilera runner er vannavkjølt tror jeg. er en piaggio motor tror jeg. vis det er den så er det en bra motor som står i den.

 

har aldri prøvd gilera runner, men har bare hørt bra ting om den. det er riktig at du bør velge scooter vis du bor i by.

 

skal du kunne kjøre i 80 med den trenger du kanskje et effektanlegg på den. er ikke sikker på hvor godt de går uplombert, kan vær det er nokk å kjøre uplombert.

 

 

Runner finnes i de tre versjonene jeg skrev over.

Og ja, den har piaggio motor.

 

Nå sa jeg _rundt_ 80, vet ikke om den gjør akkurat 80 men i nærheten vil jeg tro.

 

 

Nå er ikke jeg helt sikker på hvordan plomberingene er på gilera runner, men om man må til med å sveise og greier, tror jeg du bør kjøpe deg et effektannlegg ja, så slipper du å ødelegge det orginale.

 

 

 

 

Btw markelure, henger du på mp under navnet matta?

Lenke til kommentar

Hva er prisen for et effekt annlegg da? kan du ikke be forhandleren fjerne plomba før scooteren blir solgt da? Vet om en kar her i byen som tar inn scootere og mopeder, han fjerner plomber og setter på effekt annlegg. Så rett etter han har levert ut varen så ringer han politiet, å får en liten betaling av dem også. Vet ikke om dette stemmer , men er det jeg har hørt.

Lenke til kommentar

Alle disse burde funke greit.

http://www.speedoptions.no/index.php?main_...products_id=862

http://www.speedoptions.no/index.php?main_...products_id=637

http://www.speedoptions.no/index.php?main_...products_id=818

http://www.speedoptions.no/index.php?main_...roducts_id=1077

 

Er ikke alle forhandlere som liker å gjøre sånn, men noen gjør.

Ang han karen du snakker om så høres det veldig rart ut, skeptisk.

Tror ikke det stemmer jeg da, men men.

Lenke til kommentar
gilera runner er vannavkjølt tror jeg. er en piaggio motor tror jeg. vis det er den så er det en bra motor som står i den.

 

har aldri prøvd gilera runner, men har bare hørt bra ting om den. det er riktig at du bør velge scooter vis du bor i by.

 

skal du kunne kjøre i 80 med den trenger du kanskje et effektanlegg på den. er ikke sikker på hvor godt de går uplombert, kan vær det er nokk å kjøre uplombert.

 

 

Runner finnes i de tre versjonene jeg skrev over.

Og ja, den har piaggio motor.

 

Nå sa jeg _rundt_ 80, vet ikke om den gjør akkurat 80 men i nærheten vil jeg tro.

 

 

Nå er ikke jeg helt sikker på hvordan plomberingene er på gilera runner, men om man må til med å sveise og greier, tror jeg du bør kjøpe deg et effektannlegg ja, så slipper du å ødelegge det orginale.

 

 

 

Btw markelure, henger du på mp under navnet matta?

jepp, og du er åddland eller noe sånn?

Lenke til kommentar

Ja, jeg er jo flink med verktøy og er litt " handy ". Men ikke når det gjelder motoroer og maskiner.

 

Men har et søskenbarn som jobber på verkstedet på NTNU, jobber med CNC. Han hadde peiling og viste hva han drev med. Så han kunne gjøre det for meg. Så kanskje det blir et effekt annlegg i løpe av sommeren da :)

Lenke til kommentar

Du gjør egentlig ingenting med motoren.

Eksosen sitter liksom bare på, som en dør på et kabinett.

Og forgasseren er det bare å løsne fra innsuget(tror piaggio bruke gummi innsug, da er det bare å trekke forgasseren av), trenger ikke koble fra noen rør eller lignende.

 

Hvilket annlegg er det du har tenkt på da?

Lenke til kommentar

Hvorfor er det slik? Er det ikke på tide å heve fartsgrensen for moped/scooter? Jeg vet om veldig mange som klager på scooterene som kjører langs vegen, senker ned trafikken. Scooter kjørere klager også, fordi det er farlig når bilene kjører forbi. De blir presset helt ut i grøfta, og en dag så ender scooter kjørerne oppi der.

 

Kunne jo ha vært lovlig med trim synes jeg da, bare du holder deg etter fartsgrensa. Samme med bilene, de aller fleste bilene går fortere enn det fartsgrensa sier. Så hvorfor kan det ikke være slikt med scootere?

 

Men, er det lov å ha en passasjer på scooter? I syden , der ser jeg det sitter 2 til 3 personer på scooterene der nede. Og kjører i hundre og jaa, vertfall fort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...