Gå til innhold

Flykter fra kommunismen. Mulig å ha amerikansk og norsk pass?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Det finnes alternativer trådstarter..

Du må ikke flytte til "The Land of Opportunity" for å slippe å betale 50% skatt.

Det er få vellykkede finansakrobater med norsk pass som gjør det.

Svært få.

Du virker (unnskyld) bare litt "dum".. og en "redneck trailer trash" til i befolkningen "over there" gjør sikkert lite fra eller til.

Seriøst:

Hvordan får du til å betale 50% skatt forresten?

"Glemt" å levere skattekort?

 

Tar jeg ikke alvorlig feil så må du vel betale 50% om du tjener nok.

 

 

Jeg ler... :D

 

Nå oppfattet jeg "survinga" som skatt .. i betydningen prosent av inntekt...

Vennligst hold moms, avgifter.. og annen beskatning på kjøp av varer/tjenester utenom (noe f.eks. "frihetens land" har mer av).

Og ja.. jeg betaler skatt.. rigktignok ikke 50% sist jeg sjekket, men ikke langt unna. Uten å surve...

 

Og ja.. har du høy inntekt blir nok prosent opp mot 50.. men langt ifra ca.90 som det i sin tid var.

Da landet kanskje var kommunistisk (for å bruke andres betegnelser).

Var AP som styrte den gangen..., men jeg forventer ikke at dagens ungdom setter seg litt inn i historie.

Bedre å slenge ut påstander og bastante meninger.

 

Så.. tilbake til skatt vs..inntekt..:

For å få 50% skatt.. så må man ha en lønnsbasert inntekt som er rimelig bra.. godt over mill'en ihvertfall.

Står respekt av de som tjener det... og betaler skatt... etter evne kalles det.

Det er fullt mulig å ha menget høy levestandard/inntekt uten å betale ett øre skatt.

Dette trodde jeg virkelig trådstarter og heiagjengen hans var klar over?

Fullt lovlig også i dette "kommunistiske landet" styrt av rødgrønne radikalere..

Huffameg.. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3.Du søker om et Diversity Visa. Dette er et rent lotteri hvor man tildeler oppholdstillatelse etter geografiske kvanta. Sjansene er relativt små. Da får du et såkalt Green card. Merk at du ikke får amerikanske pass, bare oppholdstillatelse.

 

Det er faktisk ganske store sjanser for å vinne i green card lotteriet. Hørte intervju av den amerikanske ambasadøren i norge og han fortalte at man satt av en viss mengde green card til forskjellige geografiske områder. I den regionen norge tilhører var det så og si ingen søknader slik at sjansen var veldig god i forhold til andre steder i verden.

Lenke til kommentar
Og det er visstnok bedre i USA?

Tja ... Til ei viss grad iallefall, og fire år til med SV i regjering og det er ikke tvil en gang.

 

Det er masse som er feil/gale i USA, som eg har kommentert før i tråden (har du lest?), og å emigrere til eit anna land ville sikkert være ett bedre valg.

Jeg ahr lest det du har skrevet tidligere, men jeg kan ikke se at du har påpekt noe du konkret mener er feil i USA, nei.

 

Siden du er så bekymret for SV, kan du nevne noen konkrete saker de har fått igjennom i denne perioden som innskrenker din frihet?

Lenke til kommentar
Og det er visstnok bedre i USA?

Tja ... Til ei viss grad iallefall, og fire år til med SV i regjering og det er ikke tvil en gang.

 

Det er masse som er feil/gale i USA, som eg har kommentert før i tråden (har du lest?), og å emigrere til eit anna land ville sikkert være ett bedre valg.

Jeg ahr lest det du har skrevet tidligere, men jeg kan ikke se at du har påpekt noe du konkret mener er feil i USA, nei.

 

Siden du er så bekymret for SV, kan du nevne noen konkrete saker de har fått igjennom i denne perioden som innskrenker din frihet?

 

Visst du klikker deg inn på db.no kan du lese om SV sitt forslag om å fjerne privatskoler. Det er et godt eksempel.

(Forslaget er riktignok ikke infridd enda, men det hadde jammen ikke forundret meg om det ble det. Da tar jeg også meg en aldri så liten tur over dammen)

Lenke til kommentar

Har nok (heldigvis?) klart å fortrengt SV sitt partiprogram... Men viss du vil deg selv noe vondt finner du det sikkert på SV sine nettsider. 90% av tiltakene som er foreslått der vil på en eller annen måte begrense friheten til folk flest. Kun offentlege tilbud, klimahysteri og tiltak som vil slå feil, og den generelle holdninga til å straffe folk mest mulig. Når prinsippet med å avstå fra all tenking, så har du vel hovedgrunnene til at folk misliker, eller bør mislike SV.

 

EDIT: Har nok ikke påpekt at en konkret ting er feil i USA, trodde dette var trivielt. Men for ordens skyld nemne DMCA og diverse andre ting som begrenser friheten til folk flest.

Endret av nercix
Lenke til kommentar

Jeg spurte om konkrete saker som SV har fått igjennom i inneværende periode for å få et mål på partiets gjennomslagskraft i regjering. SV kommer nok ikke til å hoppe fra drøye 5% til et flertall på det lille halvåret som er igjen til valget, og vil derfor ikke bli sittende alene i regjering. Det er da ganske naturlig å vurdere gjennomslagskraften deres før man begynner å skjelve i buksene og rømme landet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
<snip-vås>

 

EDIT: Har nok ikke påpekt at en konkret ting er feil i USA, trodde dette var trivielt. Men for ordens skyld nemne DMCA og diverse andre ting som begrenser friheten til folk flest.

 

:lol:

 

Så det at "frihetens land".. "kapiatlismens høyborg" har innflytelsesrike (vellykkede skal vi følge dine verdier) som vil begrense din "frie" rett til å laste ned (les:stjele i kapitalistiske termer) er det eneste negative?

Som du kan komme på i farten?

Jeg er imponert.. not..

 

Tror det er og en annen "gutteromsnylter" som bør ta seg ett sabbatsår... som "loffer" i Uniten...

Kan kanskje få opp øya da... (les: reis til andre steder en Disneyworld/Sea World)..

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det har kommet frem i tråden ennå, men Norge tillater ikke dobbelt statsborgerskap - du må ergo si fra deg ditt norske statsborgerskap for å få amerikansk. I tillegg får du ikke statsborgerskap i USA utenvidere.

 

Skatt handler ikke om statsborgerskap i særlig grad, men om hvor du rent faktisk bor, og hvor du får lønnen din fra.

Lenke til kommentar
Så.. tilbake til skatt vs..inntekt..:

For å få 50% skatt.. så må man ha en lønnsbasert inntekt som er rimelig bra.. godt over mill'en ihvertfall.

 

670 000, mener jeg at det var? -.^

 

til Trådstarter:

 

Nå skal jo SV forby biler innen 6 år også :)

Vi lever i en gal, gal verden...

Lenke til kommentar
Nå skal jo SV forby biler innen 6 år også

 

hvor i all verden har du det fra? Dette har ikke jeg hørt om..

 

står vel på forsiden av Vg, eller aftenposten ellernoesånt.. I dag :)

 

Fant det. Det var en litt unyansert fremstilling fra din side, kanskje. Det står at de vil forby bensinbiler, dvs bytte ut den norske bilparken med biler med lavere utslipp... Syns det hørtes litt vanskelig ut å gjennomføre på så kort tid.

Lenke til kommentar
Nå skal jo SV forby biler innen 6 år også

 

hvor i all verden har du det fra? Dette har ikke jeg hørt om..

 

 

De skal forby bensinbiler...

 

Dvs, de skal i realiteten forby biler....

 

Og tjene fett på at folk må kjøpe nye biler, med nye høye avgifter..

 

Itillegg gir de blaffen i fattige land, for hvor skal vårt nye "drivstoff" dyrkes?

Hvem tar vi da ifra maten?

 

Så har vi store forurensende kullkraftverk for våre "miljøvennlige" el-biler..

 

SV er populistiske klovner, så lenge de kan legge på avgifter å kalle de "miljøavgifter" er de fornøyde..

Lenger enn nesetippen klarer de ikke tenke i sin naive rosa sky.

Lenke til kommentar
Forslaget er så latterlig at det er vanskelig og ta det seriøst. Virker nesten som om de PRØVER å drite seg ut, mest mulig og repetivt med vilje.

 

Tja, virker ikke som om de har den innstillingen at de skal gå inn i årets valgkamp med en målsetting om å få stemmer, hvertfall. :D

Lenke til kommentar
Nå skal jo SV forby biler innen 6 år også

 

hvor i all verden har du det fra? Dette har ikke jeg hørt om..

 

 

De skal forby bensinbiler...

 

Dvs, de skal i realiteten forby biler....

 

Og tjene fett på at folk må kjøpe nye biler, med nye høye avgifter..

 

Itillegg gir de blaffen i fattige land, for hvor skal vårt nye "drivstoff" dyrkes?

Hvem tar vi da ifra maten?

 

Så har vi store forurensende kullkraftverk for våre "miljøvennlige" el-biler..

 

SV er populistiske klovner, så lenge de kan legge på avgifter å kalle de "miljøavgifter" er de fornøyde..

Lenger enn nesetippen klarer de ikke tenke i sin naive rosa sky.

 

OK....

1. Avgiftene er lavere

2. Drivstoffet er strøm, som vi dyrker her hjemme

3. Kullkraftverk er jeg mot, jeg antar at du som en god liberalist er for de? Vi har mer enn nok strøm fra våre flotte fossefall.

4. Jeg tror du har misforstått miljøavgifter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...