Gå til innhold

Flykter fra kommunismen. Mulig å ha amerikansk og norsk pass?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg forbereder meg på å flykte itilfelle vi får SV i regjering neste år. Det har gjort nok .... de 4 siste årene og orker ikke 4 år til. Derfor tenkte jeg at jeg skulle flytte til det lande der menneskeverd, ytringsfrihet og demokrati er de fremtredene verdiene.

 

Jeg lurer derfor på

 

-hvordan jeg kan søke om amerikans pass?

-kan jeg ha både amerikans og norsk pass?

-hvis jeg har begge typer pass, hvor høy skatt betaler jeg? Betaler jeg skatt til den amerikanske eller norske stat?

-vil jeg fortsatt få gratis sykehus og trygd hvis jeg har amerikans og norsk pass?

Endret av nefarian
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg forbereder meg på å flykte itilfelle vi får SV i regjering neste år. Det har gjort nok .... de 4 siste årene og orker ikke 4 år til. Derfor tenkte jeg at jeg skulle flytte til det lande der menneskeverd, ytringsfrihet og demokrati er de fremtredene verdiene.

 

Jeg lurer derfor på

 

-hvordan jeg kan søke om amerikans pass?

-kan jeg ha både amerikans og norsk pass?

-hvis jeg har begge typer pass, hvor høy skatt betaler jeg? Betaler jeg skatt til den amerikanske eller norske stat?

-vil jeg fortsatt få gratis sykehus og trygd hvis jeg har amerikans og norsk pass?

Skulle gjerne gjort det samme som deg. Helt ening. SV er en katastrofe i seg selv.

 

Kan vertfall svare deg på et av spm. dine. Det er mulig å ha både norsk og amerikansk pass, kjenner en som har det.

Lenke til kommentar

Det heter seg at du ikke kan ha dobbelt statsborgerskap uten at det ligger spesielle forhold til grunne.

Ta kontakt med den amerikanske ambassaden for å høre nøyaktig hvordan du kan emigrere. Så vidt jeg vet er det slik at du enten må ha en arbeidsgiver i USA som kan gi deg green card(arbeids og oppholdstillatelse) før du kan flytte dit. Senere kan du søke om statsborgerskap. En annen måte er familiegjenforening og til sist VISA- Diversity lottery, som er et lotteri arrangert av amerikanske myndigheter hvor de fordeler 50.000 plasser per år til forskjellige innvandrere fra hele verden.

Lenke til kommentar
hhæÆHÆHÆHÆ, du ønsker de sosialistiske fordelene med Norge, men ikke å bo her fordi vi er "kommunister", unnskyld meg, er det fuckings dum eller noe? Makan til egoisme har jeg ikke sett, skal ikke betale skatt men jeg skal ha fordelene. Gå vekk.

 

hvis jeg betaler norsk skatt når jeg har både norsk og amerikans pass så vil jeg selvfølgelig ha rettighetene jeg nå har.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg er forbauset over hvor mange som "slenger" rundt med ord som "rødgrønne" i envher debatt om aktuelle politiske tema.

Eller som tydelig viser ett irrasjonelt "hat" mot SV.

Akkurat som om det er SV som styrer landet? Get real folks!! (Er ikke ett parti/en håndfull menneskser som "styrer" landet som de vil.. uansett sammensetning).

Sånn sett håper jeg virkelig at (F)Prrpp gjør valgskred.. dvs. over 50% oppslutning og får (prøve) å styre landet (hva nå det måtte innebære.. deres "valgprogram" er jo strengt tatt likt det meste fra andre parti).

Det ville jo vært kjekt å se hvor store forandringer ("forbedringer") de klarte å få til.

Kan bli interessant å se hva lederskap basert på misnøye og fordommer kan få til i praksis.

Meget interessant.

 

@Trådstarter:

Du er i tilfelle i godt selskap.

Er jo minst en AP-pamp som har gjort det du tenker på.. (vel.. har vel kun norsk pass da). :D

Lenke til kommentar

Det vil si du går på trygd i dette landet, men du liker ikke mengden på trygden ? Ikke vent deg et hopp med det samme FrP kommer til makten i hvertfall.

 

Hadde du jobbet hadde jeg til en viss grad skjønt problemstillingen din. Men når du tydeligvis trygder ser jeg ikke helt hva du vil fram til?

Lenke til kommentar
Ja, men har du tenkt på HVORFOR du har de rettighetene?

 

 

FORDI JEG BETALER 50% skatt

 

Mhm. Så du vil betale skatt etter amerikansk modell men få velferd etter norsk modell?

 

 

nei, nå skal jeg prøve en lett forklarin:

 

 

HVIS JEG BETALER NORSK SKATT NÅR JEG HAR AMERIKANS OG NORSK PASS VIL JEG HA SAMME RETTIGHETER SOM NÅ?

 

HVIS JEG BETALER AMERIKANS SKATT NÅR JEG HAR AMERIKANS OG NORSK PASS VIL JEG SELVFØLGELIG IKKE HA SAMME RETTIGHETER SOM NÅ.

 

 

easy?

Endret av nefarian
Lenke til kommentar

Er nok enig med trådstarter ... Om det blir fire nye år med SV, må nok vi andre flykte. Har ikke sett så veldig mye på land enda, da jeg virkelig tror og håper at det norske folk er smartere enn som så. Men for å si det sånn, USA er ikke fritt nok til at jeg ville flyktet dit, men det er uansett bedre enn alternativet.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke bruke caps lock, vettu. Hvis du har norsk pass og betaler skatt til norge har du alle rettigheter som statsborger, selv om du også har amerikansk pass. Det å få delt statsborgerskap er dog ikke så lett. Jeg skjønner dog ikke helt logikken din. Hvis du liker den norske trygda og velferden, hvorfor vil du flytte til et av den vestlige verdens dårligste land på velferd? Kan love deg at hvis du blir syk i USA og må betale for lengre sykehusopphold vil du sitte igjen med mindre totalt, selv om du har mindre skatt.

Lenke til kommentar
Ja, men har du tenkt på HVORFOR du har de rettighetene?

 

 

FORDI JEG BETALER 50% skatt

 

Mhm. Så du vil betale skatt etter amerikansk modell men få velferd etter norsk modell?

 

 

nei, nå skal jeg prøve en lett forklarin:

 

 

HVIS JEG BETALER NORSK SKATT NÅR JEG HAR AMERIKANS OG NORSK PASS VIL JEG HA SAMME RETTIGHETER SOM NÅ?

 

HVIS JEG BETALER AMERIKANS SKATT NÅR JEG HAR AMERIKANS OG NORSK PASS VIL JEG SELVFØLGELIG IKKE HA SAMME RETTIGHETER SOM NÅ.

 

 

easy?

 

Hvorfor flytte da?

 

Jeezes, du SKAL betale skatten, da har ikke jeg noe problem,stryk det jeg skrev tidligere.

 

Da er du ikke så dum, men du er litt dum som tror du tjener noe på det. Altså ved å flytte til USA vil du jo TAPE kjøpekraft, jepp. Lønnene i USA gir MINDRE kjøpekraft på tross av lavere skatt. Det vil si at du i praksis blir fattigere med lavere prosentandel skatt. Skjønner?

 

Med andre skyter du deg selv i foten i den gode tro at hvis du betaler mindre skatt så får du mer kjøpekraft. Det er ikke helt sånn det fungerer i praksis.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke bruke caps lock, vettu. Hvis du har norsk pass og betaler skatt til norge har du alle rettigheter som statsborger, selv om du også har amerikansk pass. Det å få delt statsborgerskap er dog ikke så lett. Jeg skjønner dog ikke helt logikken din. Hvis du liker den norske trygda og velferden, hvorfor vil du flytte til et av den vestlige verdens dårligste land på velferd? Kan love deg at hvis du blir syk i USA og må betale for lengre sykehusopphold vil du sitte igjen med mindre totalt, selv om du har mindre skatt.

 

 

Fordi jeg skammer meg over at jeg bor i ett land hvor ett regjeringsparti påstår at USA er den største trusselen mot verdensfreden.

At NATO er fyfy

At alle som nettopp har fått lappen skal kjøre rundt med "P" på bilen

At bensinprisen skal bli 15 kr literen

At global oppvarming er reel.

At ett eple om dagen erstatter vikaren

-osvv..............>>>>>>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...