Gå til innhold

Windows 98 på 160 GB Disk


Anbefalte innlegg

Jeg prøvde å installere Windows 98 på en WD 160GB disk, men jeg fikk bare feilmeldinger på disken. Jeg prøvde deretter å installere Windows 2000 på samme disken, og det gikk helt fint. Støtter ikke Windows 98 så store disker?? (Disken var ikke NTFS formatert når jeg prøvde å installere 98, så det er ihvertfall ikke problemet...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!!! Har samme prob på en 80 Gb hard Disc, bare at ejg skal ha xp, midt under installasjonene klikker det.......(feilmelding) kan jo være cd`n som fucker seg??? eller??? Skal prøve å instalere det fra en annen maskin i tilfelle det er hovedkortet som neketer instalasjonene, men er veldig tvilsomt at det er deet, trur det heller er det at det er en brent cd(brenne feil?????) men uansett, installer xp du :wink: mye bedre enn 98 :D

Lenke til kommentar
WTF???? Må man det for å installere det på ett nytt hovedkort og????? Har det som er best i test......... Trudde man ike måtte gjøre dt med nye kort men???? :-? :grumpy:

Tror du burde lese http://glomp.net/internet.html

 

 

Og nei, du mp ikke installere det på alle nye hovedkort.

Men så er det snakk om win98, og det er som oftest ikke en BIOS flash, men heller en liten "omvei" microsoft sine problemer med å ikke støtte hdd over 130GB (eller hvor stor den en var.....)

 

Vel.. disken blir registrert som 160GB i 2000 uten at jeg må fikse på noe, men jeg får ikke lov til å installlere 98 i det hele tatt på den.. :-?

Hvis du søker i Microsoft sin Knowledge Base anngående det så finnes det sikkert fixer.

Lenke til kommentar
WTF???? Må man det for å installere det på ett nytt hovedkort og????? Har det som er best i test......... Trudde man ike måtte gjøre dt med nye kort men???? :-?  :grumpy:

Tror du burde lese http://glomp.net/internet.html

 

 

Og nei, du mp ikke installere det på alle nye hovedkort.

Men så er det snakk om win98, og det er som oftest ikke en BIOS flash, men heller en liten "omvei" microsoft sine problemer med å ikke støtte hdd over 130GB (eller hvor stor den en var.....)

 

Jah men hva kan være galt med min installasjon da???

Lenke til kommentar
Jeg får bare formatert disken (i installasjonsprogrammet), selve installasjonen stopper etter formateringen, med en feilmelding om at det er noe galt med disken :cry:
Jeg får ikke formatert en gang jeg , måtte gjøre det på en annen pc!!! Også når jeg skulle installere, så stoppet den når den nesten var ferdi :evil: Faen blir gal, ny pc i går, også funker den ikke !!!!!!!! Bruker brent cd, kan det ha noe med saken og gjøre??

:cry:

Lenke til kommentar
Jeg får bare formatert disken (i installasjonsprogrammet), selve installasjonen stopper etter formateringen, med en feilmelding om at det er noe galt med disken :cry:
Jeg får ikke formatert en gang jeg , måtte gjøre det på en annen pc!!! Også når jeg skulle installere, så stoppet den når den nesten var ferdi :evil: skitt blir gal, ny pc i går, også funker den ikke !!!!!!!! Bruker brent cd, kan det ha noe med saken og gjøre??

:cry:

Ingen som vet??
Lenke til kommentar

har du aktivert virusbeskyttelsen i bios? isåfall kan du prøve å deaktivere den, og prøve å installere.

 

har selv hatt problemer med installasjon av win98 takket være den. får feilmelding om feil på disken.. selv om formatering og partisjoneringen går greit.

 

bare en tanke :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...