Gå til innhold

Test: Multicom Compal KHLB2


Anbefalte innlegg

Mye for pengene? Dette må jeg stille meg uforstående til. Greit nok at PC'en er god, men jeg tror de Fleste vet at Multicom sine PC'er er alt fra 1000-4000,- dyrere enn hvis du kjøper et annet merke.

 

Siden du er såpass skråsikker, er det mulig å be om et eksempel på en maskin som tilsvarer denne, som er 1-4000 kroner billigere?

 

CybahDuckx3 er sikkert en av de som tror minne og lagringskapasitet er det som gjør en PC bra\dårlig :p Det finnes nok av PCer med 4gb minne og 320gb disker++ til under 5000, men de har som regel en CPU som ble produsert i 2007 og GPU fra intel... Skal man ha noe som tilsvarer Multicoms "egenproduserte" laptoper, koster det 15-25k hvis man bestiller feks fra Dell eller Zepto. (Zepto skal faen meg ha over 5000,- for å sette inn 2gb ekstra minne i sine toppmodeller!!!)

Tar du meg for en idiot? Lagringsplass er det siste jeg ser på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Linken til MSI GX720en på side 2 er ødelagt.

 

Takk skal du ha, det er fikset.

 

Hva med lyden? får man flerkanals lyd over hdmi, eller må man nøye seg med stereo over minijack? liker når pcer har s/pdif...

 

SPDIF er det ikke, og lydkortet er i utgangspunktet 2-kanals. Hvorvidt det er mulig å sende flere kanaler over HDMI skal jeg ikke si sikkert, da jeg/vi ikke har utstyr til å teste det med, dessverre.

Endret av tormoddf
Lenke til kommentar

Hadde vært fint med litt mer informasjon om støynivået, i tillegg til "som forventet". Det blir jo veldig relativt.

 

Er den brukende på bibliotek/lesesal? Plager du naboen med viftestøy når du spiller hjemme? Slik at en har litt mer å kunne sammenligne med.

 

 

 

Edit:

Er nemlig i markedet for ny bærbar og denne var jo aktuell, bortsett fra at jeg skal over dammen om en uke... Tenker asus n81vp, med radeon 4650. Trodde asus var førstemann ute med det grafikkortet, så at denne testen kom på hw.no nå, var et lite sjokk...

Endret av Axefjord
Lenke til kommentar
Hadde vært fint med litt mer informasjon om støynivået, i tillegg til "som forventet". Det blir jo veldig relativt.

 

Er den brukende på bibliotek/lesesal? Plager du naboen med viftestøy når du spiller hjemme? Slik at en har litt mer å kunne sammenligne med.

 

 

 

Edit:

Er nemlig i markedet for ny bærbar og denne var jo aktuell, bortsett fra at jeg skal over dammen om en uke... Tenker asus n81vp, med radeon 4650. Trodde asus var førstemann ute med det grafikkortet, så at denne testen kom på hw.no nå, var et lite sjokk...

 

asus n81vp virket veldig interessant, vet du når den kommer til norge?

Lenke til kommentar

Jeg vurderer denne pcen sterkt nå...

Vil den fungere greit med en av de store linux-distribusjonene?

 

Burde jeg velge 320GB 7200rpm eller 500GB 500rpm? Med i vurderingen skal det være temperatur, batteri, pris, hastighet. Jeg har ekstern disk som kan brukes til mengdelagring.

 

Takk

Lenke til kommentar
Jeg hater virkelig 16:9 på såpass små skjermer. Syns det er litt synd at det ser ut til å bli standarden.

Hvis du hater den, ja, da kjøper du en laptop med større skjerm, hvis det ikke er 4:3 du vil ha da.

 

At 16:9 blir standaren er jo forsåvidt helt greit, så slipper man disse svarte strekene oppe og nede når man ser på filmer og serier som har det som standar.

Lenke til kommentar

Fikk min i dag! Installerer windows 7 nå :)

Bare ved å se på den liker jeg den veldig got :D

 

Okey jeg liker det meste so far, eneste er musetastene, de er veldig løse, spesielt høyre klikk, den var ikke sånn helt på begynnelsen, jeg tror den ble ødelagt eller noe :S uansett så er musetastene veldig løse og det er veldig irriterende, noen andre som har samme problem?

Endret av Kapli
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg lurer på å kjøpe denne dataen, men før det må jeg spør om noe.

Hva er forskjellen på 3MB og 6MB, og 35W og 25W. (Hva er best, og hva skal jeg velge?)

Hva er g.skill, og hva hjelper det for. (Burde jeg ha det i det hele tatt?)

Hva er turbominne og hva hjelper det for. (Vist jeg skal ha turbominne, hvilken skal jeg ha?)

 

På forhånd, takk :)

Lenke til kommentar

Jeg har også spørsmål til deg som har den: Opplever du de problemene angående strømkabelen som detter ut, slik de erfarte i testen?

 

 

Når det gjelder 3MB vs 6MB, er 6MB best (det fører til et ørlite raskere system, da Cachen er raskere og der det lønner seg vil PCen da bruke det istedet for RAM, eller noe sånt). Uansett så går jeg for 3MB, da jeg ikke ser at den lille ytelsesøkningen er verdt en liten 1000-lapp. Antall watt er ganske enkelt hvor mye strøm den bruker. Der er naturlig nok lavest best, da det fører til mindre varmeutvikling, og lenger batterilevetid.

De andre spørsmålene dine lurer jeg også på.

Lenke til kommentar
Jeg har også spørsmål til deg som har den: Opplever du de problemene angående strømkabelen som detter ut, slik de erfarte i testen?

 

Nei, jeg har ikke hatt dette problemet selv.

det har jeg.

har skjedd 2 ganger i løpet av 8 dager.

jeg sitter veldig mye med pc'n i fanget og beveger den mye.

hvis den står stille detter den aldri ut.

 

edit:

leste over testen nå og så at det skulle følge med en fjernkontroll?!

bare jeg som ikke har fått det?

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar
Jeg har også spørsmål til deg som har den: Opplever du de problemene angående strømkabelen som detter ut, slik de erfarte i testen?

 

Nei, jeg har ikke hatt dette problemet selv.

det har jeg.

har skjedd 2 ganger i løpet av 8 dager.

jeg sitter veldig mye med pc'n i fanget og beveger den mye.

hvis den står stille detter den aldri ut.

 

edit:

leste over testen nå og så at det skulle følge med en fjernkontroll?!

bare jeg som ikke har fått det?

Vel i prinsippet er det å ha pc'en i fanget ikke særlig lurt, og etter min mening svært ubehagelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...