Gå til innhold

Test: Multicom Compal KHLB2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
edit:

leste over testen nå og så at det skulle følge med en fjernkontroll?!

bare jeg som ikke har fått det?

 

Jeg har heller ikke fått dette, men jeg tror ikke at noen kommer til å få det heller :)

Står ikke noe om fjernkontroll på Multicom sine sider. Er vel det en må forholde seg til, ikke hva HW har blinkset seg frem til.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
Jeg ser at denne pc-en har fått oppgraderingsmulighet: 1920x1080 for 867 kr ekstra. Står at den ventes inn i slutten av juli. :)

javiisst...ble overrasket da jeg så det idag...men jeg velger heller en nyere med skjermkortet(GT130M) - De kommer vel også til Compal tenker jeg...De har ihvertfall fått 280M sli muligheter osv. nå...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Ser at multicom sier

Støtter også Montevina _Plus_ (P8800, P9700 og T9900)

 

Dette krever så langt jeg kan skjønne også intel GMA X4500, montevina er 5gen centrino, alias centrino 2, hva er plus??

 

1366x768 oppløsing er ikke så ille som folk skal ha det til, og er man ute etter en billig gaming laptop så er lav oppløsning det du vil ha for bedre ytelse i spill. Dette er en perfekt laptop for folk som vil ha batterilevetid, ytelse og pris i en og samme pakke.

 

Alle dere som skal ha 1920x1200 oppløsning på laptopper og kommenterer om at denne maskinen er dyr osv kan bare holde dere unda, da dere tydeligvis ikke har forstått poenget med denne maskinen i det heletatt. Man får veldig skjeldent alt i ett, man må som regel alltid inngå kompromiss. Og dette er et av de beste eksemplene på et slikt kompromiss jeg har sett på lenge.

 

Og HulkHaugen, før du poster noe om "CL7 er litt høyt", gå og kikk litt rundt hvilken latency DDR3 minne faktisk normalt har.

 

1366x768 oppløsing er ikke akkurat så ille som folk skal ha det til...

 

For oss som er fin på det kommer maskinen med FullHD 1920x1080 oppløsning med levering 20 august.

Vil man ha bedre "ytelse" så er det jo bare å kjøre i halv eller fjerdedels oppløsning med følgende heltall pixelmapping.

 

ps: kult at man slipper å betale for operativsystem :)

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei. Ikke den nyeste tråden, men har ett problem med pcen.

Som testen nevner så følger det ikke med driver til touchpaden, men dere fikk til å laste det den via windows update.

Jeg får ikke til å installere touchpad driveren windows update finner, har prøvd flere ganger..

Bruker for øyeblikket vista.

Grunnen til at jeg i det hele tatt gidd å spør dere om dette er at jeg ikke får til å scrolle.

Noen der ute som kan hjelpe meg? Hvor kan jeg finne driver?

Hvorfor vil ikke windows installere den windows update finner?

 

Takker for hjelp.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Er det merkbar forskjell på Intel® Core™2 Duo P8700 prosessor, 2.53GHZ 1066MHz FSB 3MB cache 25W og Intel® Core™2 Duo P8800 prosessor, 2.66GHZ 1066MHz FSB 3MB cache 25W ?

Med tanke på spill som Red Alert 3, Wow, WC3, Spore. The Sims 3. :!:

Har planer om å kjøpe meg en nå snart.

 

"Intel® Turbo Memory 4GB (kun sammen med Windows Vista, fungerer ikke med Windows XP) "

 

Fungerer det med Windows 7, og er det verdt det?

Endret av Eitz
Lenke til kommentar

Forskjellen er nok ikke merkbar i spillene du nevner, det tror jeg ikke. Cache på CPU'ne er like stor, og det er en relativt liten forskjell i ghz. Spør du meg merker du det kun på CPU- intesitive oppgaver og ikke sååå mye ellers. Det er klart, P8800 er beedre, men det forsvarer ikke prisforskjellen. Da må du nok opp på P9700 som er en del dyrere..

 

Jeg har aldri hatt en PC med turbo memory før, men så vidt jeg vet er det ikke verdt pengene. Virker som det er en "hype" som aldri har slått helt gjennom. Om det fungerer med win 7 vet jeg ikke!

 

Vurderer også denne pc'en i skrivende stund, men er usikker på om jeg skal vente på den nye skjermkortene fra ATI, eller om jeg bare skal gå for denne med 4650 skjermkortet..

 

Hva synes dere? ER khlb2 like aktuell i dag, eller finnes det bedre alternativer?

 

- NiRaM

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...