Gå til innhold

Dell Studio XPS 16 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kjem to modeller som jeg har fått informasjon om. Den ene med 5650 og den andre med 5730.

 

Det kan være at kun den ene kjem på det norske markedet, der 5650 skal komme først sist gang jeg snakket med dem. Har dessverre ingen dato, men skal høre litt med dem igjen om dette.

Lenke til kommentar

No har jeg ikke fått navne 565v i fra Dell men 5650 og 5730 når jeg snakket med dem over 1 måned siden. Det er sikkert litt rebranding stunt fra AMD sin side. Selv om det vanligvis nVidia sitt område med rebranding. Nåværende kortet oss Dell er ikke ATI HD 5650 som skulle komme på det norske markedet. Skal ta en telefon i dag til en god venn oss Dell og sjå om jeg kan få litt informasjon om dette.

 

En enkel oppramsing fra AMD rebranding

 

ATI Mobility Radeon HD 4330, 4530 -> ATI Mobility Radeon HD 530v

ATI Mobility Radeon HD 4550 -> ATI Mobility Radeon HD 540v

ATI Mobility Radeon HD 4670 -> ATI Mobility Radeon HD 560v

ATI Mobility Radeon HD 4670 -> ATI Mobility Radeon HD 565v

ATI Mobility Radeon HD 4850 -> ATI Mobility Radeon HD 580v

 

Der kortene har samme spec som før, ingen DX11 og samme clockrate som 4000 serien. Vist Dell på noen som helst måte sier dem er fra 5000 serien og støtte DX11, har dere full rett på pengene tilbake eller bruk av angrerett som det er sagt. Alt ansvaret ligg på salgpersonen som skal ha informasjon om dette er rebranding av 4000 serien.

 

Edit: Kan dessverre ikke får bekrefte dato på 5000-serien fra AMD siden dem venter på at den Norsk Dell offisielt lansere kortet. Dem benekte ikke stuntet til AMD med rebranding av 4000 serien. Trulig må vi vente en stund før ATI Mobility Radeon™ HD 5730 - 1GB kjem til Dell Studio XPS. Det blir Ingen ATI Mobility Radeon™ HD 5650 for Dell Studio XPS.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar
15:11:51 Kunde Tom Are Svingen Jeg ser at Studio XPS 16 sitt grafikkort har blitt endret til HD 565v, vet du om HD 5730 kommer snart?

 

15:12:44 Agent Markus_P Nej, vi går ikke ud med den information i förtid, så de kan jag dessverre ikke svara på.

 

15:13:46 Kunde Tom Are Svingen Om jeg sier at et mulig fremtidig nytt kjøp av Dell bærbar står helt og holdent på om hvorvidt HD 5730 kommer snart, kan du da allikevel ikke si noe?

 

15:14:14 Agent Markus_P Nej, jag kan ikke si noe

 

Bæsj. Jeg kommer til å returnere den dellen jeg har fått, for å irritere meg over en dum pixel i all evighet har jeg ikke lyst til. Og jeg gidder ikke å bestille en ny før de eventuelt oppgraderer til HD 5730. Men jeg orker jo heller ikke å vente i evigheter, jeg vil helst ha en laptop innen jeg drar til Polen på ferie om en måned.

 

Da får jeg leite etter alternativer.

Endret av LordOfDarkness
Lenke til kommentar

Eneste løsning på den BlBallon.dll er å re installere driveren eller fjerne programmet fra pc-en (bluetooth) Siden du ikke hadde det installert bluetooth anbefale du laste den original driver og programmet fra Dell sine heimesider. Ellers er jeg litt uten ideer.

 

@vingebil

 

Den har våre lenge på markedet men, oppdateres jevnlig. Første Dell Studio XPS hadde 3670 og T9600, mens den nyeste har I7-quad prossesor med ATI 5730 (ikke lansert grafikkort i Norge enda. Modellen i Norge har 4670)

Lenke til kommentar

Eneste løsning på den BlBallon.dll er å re installere driveren eller fjerne programmet fra pc-en (bluetooth) Siden du ikke hadde det installert bluetooth anbefale du laste den original driver og programmet fra Dell sine heimesider. Ellers er jeg litt uten ideer.

 

@vingebil

 

Den har våre lenge på markedet men, oppdateres jevnlig. Første Dell Studio XPS hadde 3670 og T9600, mens den nyeste har I7-quad prossesor med ATI 5730 (ikke lansert grafikkort i Norge enda. Modellen i Norge har 4670)

 

 

aha, då so hehe

Lenke til kommentar

Eneste løsning på den BlBallon.dll er å re installere driveren eller fjerne programmet fra pc-en (bluetooth) Siden du ikke hadde det installert bluetooth anbefale du laste den original driver og programmet fra Dell sine heimesider. Ellers er jeg litt uten ideer.

 

 

Hvis den er på min pc. Hvordan evnt sjekke? Kan hende den har kommet uten at jeg vet det...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ser det er lenge siden det har vært aktivitet i denne tråden, men prøver meg likevell på noen spm. her :)

 

Har kjøpt meg en Dell XPS16 1647 :)

 

Viktigste specs er...

 

Base Intel® Core™ i5 520M-prosessor (2,4 GHz, 3 MB hurtigbuffer)

Minne 4096 MB 1067 MHz tokanals DDR3 SDRAM [2 x 2048]

Grafikkort 1 GB ATI® RADEON™ HD 4670-grafikkort

Harddisk 500GB (7,200rpm) Free Fall Sensor Hard Drive

Operativsystem Ekte Windows® 7 Home Premium, 64bit, Norwegian

Optisk stasjon Internal Blu-Ray ROM (Blu-Ray read, DVD and CD read & Write) Optical Drive

Primærbatteri Primært 9-cellers litiumionbatteri (85 Wh)

Power Supply 90-watts vekselstrømadapter

 

 

Ser at mange nevner at 9-cell batteriet stikker litt ut på 1645.

Noen som vet om det er samme batteriet på 1647, og at det også der vil stikke litt ut?

 

Ikke at det er veldig viktig, men hvilken ytelse kan jeg forvente i forhold til spill?

 

Har skjønt at 1645 kan bli ganske varm i enkelte situasjoner.

Er dette fortsatt et problem med 1647

 

Hvordan er batteritiden? Kan vel ikke være helt forferdelig mtp at det er et 9-cells batteri.

 

 

 

Ble mye spm. her, men satser på at noen med denne PCen kan svare på dette :)

Lenke til kommentar

Hei, det er forsatt litt aktivitet men svarer som oftest når spørsmål ikke blir stilt.

 

9-celler batteri stikker litt ut bak maskinen. Den stikker ut likelangt som den gjør på 1645. Du kan forvente en batteri levetid på 3+ timer. Det er ikke skrekkelig mye, men det holder som oftest. Har du alt på strømsparing og low brightness, klare du dra ut ca 4 timer!

 

Spill, kan du forvente en middels ytelse på fleste nye spill, Grafikkort kan kun kjøre DX10, men det gjør forsatt jobben svært bra. PC-en kan bli varm under spilling men, det er ganske normalt.

Lenke til kommentar

Takker for svar Tj-nome... :)

 

Er det noen begrensninger i størrelse på bæreveske/ryggsekk pga av batteriet, eller kan jeg kjøpe en for 15,6" skjerm?

 

Ser skjermen er 720P HD+ WLED, vil det si at den er 1366x768?

 

Den er sendt idag. Hvordan er Schenker på leveringstid? når kan jeg forvente å ha den? Bor i Bodø...

Endret av Duckhunter
Lenke til kommentar

Schenker er svært kjappe. Du kan forvente den innen 3-5 dager.

 

Du har kjøpt LED, er den 40 cm. forhold til 16 tommer som er 41 cm. Batteriet har ingen plass problemer i fleste laptop case. Har testet flere og har merket at flere av dem passer uansett om det er 6 eller 9 cellers batteri. Du kan fint kjøpe for 15.6 skjerm

 

720p = 1280 × 720 for 4:3 men for laptop blir det = 1280x1024 for 16:9. Vist hukomelsen husker riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...