Gå til innhold

GTX295: CPU flaskehals / støy


Gnurk

Anbefalte innlegg

Hallo - vurderer sterkt å bytte ut mine 2 x 8800 GTX; er ikke helt fornøyd: Har mye trøbbel med SLI, samt at de blokkerer mye av luftstrømmen i kabinettet, og ytelsen i 2560 x 1600 ble ikke *helt* som forventet. Er vel egentlig GTX295 som er alternativet, men har noen bekymringer;

 

Har en (ikke overklokket) E6850 CPU, vil denne dra ned ytelsen "mye"? Leser mange av testene på nett hvor de stort sett kjører i7-prosessorer eller annet snacks overklokket til 3,7-3,8GHz - så jeg ble litt betenkt. Er det noen som har erfaringer med oppgradering til GTX295?

 

En annen sak er jo støy, nå skal det sies at jeg har en OCZ ProXstream 1000W som bråker som en turbinmotor, men det er kanskje noen som har noen erfaringer om de fant det nødvendig å kjøpe headset som reduserer bakgrunnsstøy eller om det "går greit"?

 

 

Tar imot alle innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I den oppløsningen du nevner så blir nok CPU-en sjeldent en flaskehals. Om CPU-en likevel skulle bli en flaskehals så merker man veldig fort forskjell t.o.m. med en liten overklokk. Hvis du investerer i et kort som GTX 295 så har du vel råd til en alternativ prosessorkjøler også? (Om du ikke har det fra før av da).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...