Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Unggutt som ønsker Porsche!


Anbefalte innlegg

De fleste forsikringsselskaper har kalkulatorer på nettsiden sin for å regne ut forsikringspris, gjensidige.no f.eks.

 

Jeg har IF's veteranbilforsikring på min 1976 Chevy Camaro, det er 590kr i året og 8000km(full kasko) og årsavgiften er på 390kr.

 

hva vil det si med 8000km full kasko... hva betyr det :blush: er litt nykomling med forsikring og sånn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva vil det si med 8000km full kasko... hva betyr det :blush: er litt nykomling med forsikring og sånn.

 

Full kasko = forsikringen dekker det aller meste, brann, tyveri, innbrudd, og trafikkuhell etc.

Og kilometeren er hvor mye du kan bruke bilen.. Hvis du overskrider den er det ofte ikke noe større enn dobbel egenandel ved eventuell forsikrings sak, kommer an på det enkelte forsikrings selskap.

 

Men det er jo en 30år gammel bil du skal kjøre rundt i, det er ikke bare å fylle bensin og suse avgårde, (mer som å fylle olje og peile bensin) så 8000 holder nok lenge, i allefall for meg :)

Lenke til kommentar

En veteranbil er jo billig å forsikre. Kjenner en med en veteran Corvette med 300 hk, og forsikringen er under tusenlappen for den.

Jeg syns ikke det bør fungere som en sperre for å importere en veteran.

 

E; Han med Vetten er forøvrig 18 år.

Endret av hansjqrg1
Lenke til kommentar

jeg tror ikke det er så vanskelig å få tak i deler til den, pluss at jeg ville nok skrudd en god del på den uansett om den var gåen eller ikke. men ville nok ikke beholdt den original og forhåpentlig vis ikke motoren heller. :whistle:

 

den trekkoppbilen var fin, men jeg tror neppe jeg får plass inni den :p

Lenke til kommentar

Jeg ser du har gjort litt research på hvilken modell du vil ha. Skjønner godt at du har lyst på en SC, men var jeg deg ville jeg heller ha konsentrert meg om å finne et fint eksemplar en å bry meg om det var 180 eller 220 HK. Den er vanskelig nok å ratte for en uerfaren sjåfør uansett ;)

 

Veteranbilforsikring, og import som veteranbil stiller en del krav til bilen. Den må være original og ikke ombygd. Dette er såpass strengt at den må ha original felger tilogmed...

Ser at de i klubben (http://www.p-c-n.no) som har veteranbilforsikring betaler alt fra 500 - 2000 i året. Det er da kort kjørelengde, og man må sende inn bilder av bilen til forsikringselskapet.

Dersom du bygger den om senere så er ikke forsikringen gyldig, dvs at du må betale hele skaden selv, dersom du kommer i en ulykke.

For å få veteranbilforsikring, må du ha en annen bil forsikret i ditt navn i samme forsikringselskap. Dersom du skal ha vanlig bilforsikring på en slik 911 vil jeg tippe at du havner på 15000 - 90000 iåret avhengig av hvor i landet du bor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...