Gå til innhold

Hvis du dør, hvem skal varsle «WoW»-vennene dine?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4c4fa4c342f23cd330575239e9e640c8.jpg

Men litt på det seriøse.

Dette er noe jeg slik sett ikke bryr meg om, jeg setter en grense mellom IRL relasjoner (venner) og WoW venner. Det er greie personer å spille med, men anser det ikke som noe viktig å skulle pålegge noen å fortelle slik til dem. Så jeg gjør ingen "forberedninger" på den fronten.

Skrevet
Etter fire år med en godt samlet guild ville du vært uenig.

Tja, kanskje, kanskje ikke, har vært i denne guilden i 2 år nå og ser fremdeles ingen grunn til å gjøre noe slikt og setter fremdeles de grenser.

Skrevet

Nå har jeg ikke så mye kontakt med folka jeg spilte med de 3-4 første åra, annet enn at vi prates litt på Facebook og via mail og sånn, og spiller ca bare med IRL-kompiser, så det går ganske greit.

De finner ut at jeg er død uansett.

Skrevet

Støtter Bear, har ingenting og si for meg om folk jeg kjenner i WoW blir opplyst om min bortgang. Har heller ikke så veldig mye og si om jeg blir opplyst om dødsfall til mine in-game ''venner''.

Skrevet (endret)

Har man spilt i flere år med samme guild, da kjenner man hverandre. Man snakker sammen på vent, sett bilder, og vet hva personene heter/bor/liker etc.. Man vil naturlig nok at de skal vite hva som har skjedd. At du ikke bare har dumpet dem. Om en du har spilt med i lang tid plutselig blir borte på dagen, uten noe forklaring lurer du selvfølgelig selv på hva som har skjedd. Om man sier noe annet lyver man rett og slett.

Selvfølgelig er dette langt ned på prioritetslisten. Allikevel må man tenke på dem som mennesker, for det er det de er, ikke on ork i Org.. Mange som også har truffet hverandre i virkeligheten, guildtreff etc.

Kan jo spørre dere som sier /care, hva vil du de andre i guilden din skal tro? At du bare ikke gadd mer og sluttet som en snurt unge, uten noe forklaring. For døden er nok det siste de vil tenke på. Dette gjelder ikke casuals som spiller en eller to gang i uka seff.

Endret av Christeven
Skrevet

Jeg var i guild med Nano (bildet du linka til Bear). Nyheten om hans død var selvsagt utrolig trist, men det berørte meg ikke veldig mye på det personlige plan. Selv om vi hadde vært i samme guild i to år.

Jeg kommer nok ikke til å legge til noe i testamentet mitt om at brødrene mine må informere folk i WoW om at jeg er død.

Skrevet

Jeg har allerede informert familien min om at de vil finne ei fil på maskina mi som inneholder informasjon om WoW-kontoen min og hvilke folk som skal varsles om min bortgang skulle den skje før jeg antar det skjer.

Feit fil med adresser, mail-adresser og diverse, IRL-folk finner ut av dødsfallet mitt uansett, online-folk har ikke like lett for å finne det ut og jeg ønsker at de skal vite at jeg bare ikke har ditcha de.

Skrevet

Vel, foreldra mine får i oppgave å sende brev til brevvenninnene mine, så får minstesøss i oppgave å varsle guildies og andre WoW-friends :p

Hu spilte WoW en gang i tida sjæl så :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...