Gå til innhold

Bilde rett på skjerm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det er en elendig tittel, men jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal formulere det bedre...

Man ser ofte fotografer som har et oppsett som lar bildene overføres rett til deres data med en gang det er tatt, sånn at de faktisk vet hvordan det ser ut på skjerm med en gang bildet er tatt. Jeg har tenkt til å ta en del selvportrett med stativ og fjernkontroll, og føler da at en slik løsning hadde vært midt i blinken, pluss at det sikkert er kjekt å kunne.

Jeg bruker Mac OS X, Canon 350D og Canon 10D og lurer veldig på hvordan jeg kan få til dette uten alt for mye slit. Noen som har noe hjelp å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager å måtte låne tråden din, men finnes det noen alternativer til Canons egen programvare?

Jeg fant ut at camera control, Vista 64 bits og EOS 20D ikke var en spesielt god kombinasjon.

Skrevet (endret)

Har du sjekket om Canon har programoppdateringer med tanke på Vista (og Vista 64)?

EDIT: Kameraet kom vel rundt 2003/2004 så medfølgende CD er sikkert ikke beregnet for Vista/Vista64.

Endret av PerB
Skrevet
Har du sjekket om Canon har programoppdateringer med tanke på Vista (og Vista 64)?

Ja, og det hadde de selvfølgelig ikke...de har til 32 bits Vista.

Skrevet

Ja, og det hadde de selvfølgelig ikke...de har til 32 bits Vista.

Og den har du forsøkt?

Og med hvilket resultat? Det eneste du har sagt er at det ikke er en spesielt god kombinasjon. Det blir litt vagt for at noen skal kunne bistå deg.

Skrevet

Har prøvd 32 bits driverene, men får beskjed om at de fungerer.

Problemet er at maskinen ikke klarer å finne kamera når jeg kobler det til, for det er ingen drivere som er kompatible.

Har lest litt på forskjellige forumer og det er det samme problemet overalt.

Men vet det finnes 3departs programvare som gjør samme jobben, men husker ikke hva det heter.

Skrevet

Får bare håpe at jeg finner CDen som fulgte med både 350D og 10D da, for dette er noe jeg virkelig ser nytten i. Og helt greit at du lånte tråden litt, Wipeout :)

Skrevet

Finner ikke noen av cdene mine, så er det noen som vet om et sted jeg kan laste ned programvaren fra nettet? Litt irriterende å ha to stykker liggende men ikke finne noen av de.

Skrevet
.... så er det noen som vet om et sted jeg kan laste ned programvaren fra nettet?

Hoskameraprodusenten. Står forøvrigt lenger opp i tråden.

Skrevet
.... så er det noen som vet om et sted jeg kan laste ned programvaren fra nettet?

Hoskameraprodusenten. Står forøvrigt lenger opp i tråden.

Kan ikke laste ned brukbare versjoner av Canon-software uten å ha original-CDen, nei. Bare oppdateringer (som forutsetter validering mot original-CD).
Skrevet

Bibble støtter visst ikke tethered shooting for noen av mine kameraer, så jeg får se litt nærmere på Aperture om jeg ikke finner CDen min. Men tusen takk :)

Skrevet

Jeg har 10D og 350D, som begge er støttet i Aperture under Leopard. Problemet da er at jeg fremdeles ikke har oppdatert til Leopard... Får vel bare gjøre det, så er alt på stell :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...