Gå til innhold

BK: 1 down 233 to go


Anbefalte innlegg

Hei!

Etter en langhelg i paris ble det tatt noen bilder :thumbup:

 

Hva synes dere om dette og hvordan kan jeg eventuelt forbedre det?

 

post-144855-1237243220_thumb.jpg

 

Lysere versjon:

 

post-144855-1237243979_thumb.jpg

 

Lysere i B&W:

 

post-144855-1237290202_thumb.jpg

 

Uten lampe:

 

post-144855-1237244828_thumb.jpg

 

EXIF:

 

 

18mm

ISO800

1/3s

f/11

 

 

Edit: Forbannet ProRGB drit, endret til sRGB

Endret av Hiss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Arc de triomphe de l'Étoile :)

 

Vært der en del ganger selv, prøvd meg på lignende bilder (jobbet der i 1 år som IT konsulent i 2002-2003).Synes det ble litt for mørkt, men ellers fungerte komposisjonen bra for meg.

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Arc de triomphe de l'Étoile :)

 

Vært der en del ganger selv, prøvd meg på lignende bilder (jobbet der i 1 år som IT konsulent i 2002-2003).Synes det ble litt for mørkt, men ellers fungerte komposisjonen bra for meg.

 

Hysj da, var ikke meningen folk skulle vite det med en gang :!:

Det er kult, bygget er jo fantastisk og utsikten enda bedre.

Jeg må inrømme at jeg stressa litt da jeg tok bilde, var en haug av folk bak meg som skulle ned og alle begynnte å kikke opp og lurte på hva i all verden jeg drev med pluss at reisefølget mitt ikke var serlig tålmodige :!:

 

Anywho, har lagt opp en lysere versjon (+1 exposure i Lightroom). Bedre?

 

Edit: Leif.

Endret av Hiss
Lenke til kommentar
Hysj da, var ikke meningen folk skulle vite det med en gang :!:

Det er kult, bygget er jo fantastisk og utsikten enda bedre.

Jeg må inrømme at jeg stressa litt da jeg tok bilde, var en haug av folk bak meg som ned og alle begynnte å kikke opp og lurte på hva i all verden jeg drev med pluss at reisefølget mitt ikke var serlig tålmodige :!:

 

Anywho, har lagt opp en lysere versjon (+1 exposure i Lightroom). Bedre?

Dette ble nydelig. Lurte litt på hvordan du hadde prestert å få trappene der uten folk, men skjønte ut fra forklaringen din at du blokkerte trappen fullstendig for å ta bilde... eneste metoden. Reisefølge på slike turer er alltid vanskelig, livet er langt enklere når man drar på tur med kun venner med sterk fotointeresse (og lar damene være hjemme). Da blir fokus bilde, øl/vin og null stress.... kalles ferie :D

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Hysj da, var ikke meningen folk skulle vite det med en gang :!:

Det er kult, bygget er jo fantastisk og utsikten enda bedre.

Jeg må inrømme at jeg stressa litt da jeg tok bilde, var en haug av folk bak meg som ned og alle begynnte å kikke opp og lurte på hva i all verden jeg drev med pluss at reisefølget mitt ikke var serlig tålmodige :!:

 

Anywho, har lagt opp en lysere versjon (+1 exposure i Lightroom). Bedre?

Dette ble nydelig. Lurte litt på hvordan du hadde prestert å få trappene der uten folk, men skjønte ut fra forklaringen din at du blokkerte trappen fullstendig for å ta bilde... eneste metoden. Reisefølge på slike turer er alltid vanskelig, livet er langt enklere når man drar på tur med kun venner med sterk fotointeresse (og lar damene være hjemme). Da blir fokus bilde, øl/vin og null stress.... kalles ferie :D

 

Faktisk så var dette i bunnen av den trappen som ble brukt til å gå ned fra toppen (men den er jo identisk til den som brukes til å gå opp) så uansett så hadde jeg utrolig flaks at det ikke kom mennesker inn i bildet :p

Det er faktisk ingen andre i min vennekrets som er fotointeresserte :nei:, så de ganger jeg tar bilder er det enten alene eller med familie.

Men jeg prøver stadig å overtale venner til å kjøpe speilrefleks, så kanskje det blir en slik tur på meg også en gang :new_woot:

 

 

Morsomt bilde! Vet ikke helt hvilken versjon jeg likte, med lampe eller uten lampe? Nevertheless så var begge versjonene pene. Morsom lek med trapper, linjer, konstruksjoner.

 

Takk skal du ha J@cob :yes:

 

Liker det første. Man blir jo sugd oppover trappa! Veldig fin jobb! ;)

 

Tusen takk, hyggelig at du likte det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...