Gå til innhold

750 kcal om dagen! HVA?


Anbefalte innlegg

Hei!

Hvis jeg kun skal spise 750 kcal om dagen! Hva slags mat bør jeg ha i meg? En ting har jeg bestemt! 2 spiseskjeer tran om morgenen! og 2 spiseskjeer sanasol om kvelden! Hvor mange kcal må jeg trekke av med det tro? Og jeg kan vel drikke så mye vann jeg vil? Hva bør det resterende kcalene brukes på? Mange takk! Hvis du IKKE kan svare på disse konrete spørsmålene så lar du hver å svare! Mange takk!! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke svare på alle spørsmålene, men du finner jo hvor mye energi det er i tran og sanasol på varedeklarasjonene. Vann inneholder tilnærmet lik null energi, så det kan du drikke så mye av som du vil. Men 750 kcal??! Menn trenger jo i underkant av 3000 kcal per dag, bare for vedlikehold. Greit at man vil slanke seg, men det må da finnes grenser! De "resterende" kaloriene bør brukes på noe med veldig lavt energiinnhold, slik at magen får noe å jobbe med og du slipper unna magesår. Har hørt at salater, og en del grønnsaker skal være ganske fine slik, med stort volum, så du blir mett, samtidig som det ikke er så mye energi i dem.

Endret av HansiBanzi
Lenke til kommentar

Venter på svar fra posten over.

750kcal tilsvarer en som slanker seg som vaier 30kg.

 

Om du velger dette vil kroppen tviholde på fettet, forbrenne all muskelmassen og tilslutt fettet.

Det er grunnen til at modeller er tynne men fortsatt har fett på kroppen.

Du vil få et mye bedre resultat med ca 25kcal pr kg kroppsvekt sammen med trening men da går man bare ned 1kg i uka.

Lenke til kommentar
1kg fett er en del da? Så er ikke SÅ ille. Om jeg deffer hele sommerferien, som min plan går ut på, vil jeg jo gå ned 8KG, noe som i alle fall må være en del?

 

Men vil egentlig ikke deffe, vil få mer muskler :)

 

Husk at du ikke bare mister fett når du går ned i vekt.

 

Ser strengt talt ikke noe vits å deffe over sommerferien, med mindre du er overvektig. Jeg tenker hvert fall sånn at en deff skal gå i et par måneder før sommeren for å få sommerkroppen som du kan brife med på stranda!

 

Men er poenget ditt å øke i muskelmasse så skal du glemme deffen, det er to motparter som er utrolig vanskelig å kombinere. Skal du øke i muskelmasse ville jeg heller foreslått en kontrollert bulk fram mot neste jul, etterfulgt av en deff til sommer 2010.

Lenke til kommentar

10g omega, resten ville ha vært likegyldig.

Kroppen tar det den krever uansett og om alt sto av protein eller karbohydrat ville hare ha påvirket humøret ditt.

Skulle du ha gjort dette ville jeg ha valgt 10g fett, 120g protein for å utsette muskelsvinnet litt sammen med 40g karbohydrat.

 

Kan ikke huske å ha lest at jeg SKAL gjøre dette
En ting har jeg bestemt

 

Hvorfor 2 SS omaga, en holder i massevis og 0 om du spiser fet fisk den dagen.

Endret av War
Lenke til kommentar
Kroppen tar det den krever uansett og om alt sto av protein eller karbohydrat ville hare ha påvirket humøret ditt.

Skulle du ha gjort dette ville jeg ha valgt 10g fett, 120g protein for å utsette muskelsvinnet litt sammen med 40g karbohydrat.

 

Tror jeg skal ligge på ca. det dobbelte av dette, om ikke det tredobbelte. Det dobbelte blir i såfall 20g fett, 240g protein (noe som er usaklig mye) og 80g karbohydrat. Riktig?

 

Men jeg er ikke feit på noen måte, og deffen blir mest for å rett og slett se bedre ut og få en bedre selvfølelse. Men er også flere andre grunner til at en deff er praktisk:

 

- Skal svømme/bade masse i sommerferien, så da forbrenner jeg jo. Da må jeg spise enda mer for å komme i overskudd, og da er det myye lettere å bare ligge i et underskudd.

- Trener lite kondis nå, så for å få dette opp igjen er det fint å gjøre dette under deff, da det fungerer som forbrenning også, på lik linje med svømmingen.

- Kommer til å stå opp relativt sent i sommerferien, og det blir mye bading med lang tid mellom måltidene. Derfor blir det veldig vanskelig etter hvert å være i overskudd. = deff er win.

 

Som dere ser er det mange gode argumenter for å gå på deff i sommerferien. Det som kommer til å suge er at jeg ikke vil få større muskler i denne perioden.

Lenke til kommentar

Spørsmålet du bør stille deg er om du virkelig bør deffe :) Hva veier du og hvor høy er du? Slik jeg ser det er det ingen hensikt å deffe hvis man ikke først har en god del muskler fra før av. Veier du lite ift. til høyden din og velger å deffe så begrenser du fremgangen du kunne ha hatt.

 

Dette med lange perioder mellom måltider på deff trenger ikke å være positivt. Spiser du ofte så er det lettere å begrense sultfølelsen, og det er viktig hvis man først skal ligge på underskudd.

Endret av awkward
Lenke til kommentar

Ved en slik overvekt kan du droppe karbohydratene helt.

Siden du sikkert har lust til å føle deg mett så er vel frossene grønnsaker en bra måte å bli mett mens man spiser lite kalorier på.

Protein fra kjøtt, sunt fett og resten i grønnsaker.

Det må bli noen måltider ut av dette som du kan leve med også.

 

 

Kcal beregningen går på fettfri kroppsmasse så du veier vel kanskje 70kg da. Ca 1200-1700kcal

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...