Gå til innhold

Tips til program..


Enya

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er en gutt på 17år som endelig har bestemt meg for å begynne med fast styrketrening igjen etter flere års pause fra aktiv idrett.

 

Jeg er en relativt tynn kar på 192cm og bare 67kg.. stort sett skinn og bein. Jeg har tidligere erfaring med utholdenhetsidrett så det har stort sett gått i kondisjonstrening når jeg var aktiv for noen år tilbake og lite styrke, men nå har jeg tenkt til å ta meg sammen for å bygge opp muskelmasse og øke kroppsvekten. :)

 

Jeg har ikke så veldig lyst til å gå rett på treningsstudio, ja, sier seg selv med så lite muskler som jeg har på kroppen. Det jeg har av utstyr er manualer opp til 2x10kg, dette må da være mulig å bruke i starten?

 

Når det kommer til kosthold vil jeg si jeg spiser normalt og sunt, men jeg kan egentlig spise akkurat det jeg vil uten å legge på meg...

 

Så det jeg egentlig trenger hjelp til er å få laget et treningsprogram som får opp kroppsvekten og bygger muskelmasse, i starten ved hjelp av de manualene jeg har. Er dette mulig?

 

Håper på hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har ikke så veldig lyst til å gå rett på treningsstudio, ja, sier seg selv med så lite muskler som jeg har på kroppen. Det jeg har av utstyr er manualer opp til 2x10kg, dette må da være mulig å bruke i starten?

Dropp den holdningen og kom deg på senteret og løft! Du må begynne et sted, og alle har vært der. Du er ikke på treningssenter for å bli sett, og det er ingen som kommer til å se rart på deg fordi du er tynn og uerfaren. Du må heller ikke tro at du er den eneste nybegynneren hvor enn du velger å trene ;)

 

Treningsprogram finner du i Veiledning for nybegynnere :)

Lenke til kommentar

For å bygge muskler: Løft tungt med få repitisjoner, heller enn løfte lett med mange repitisjoner. Det SKAL svi i musklene etter ei økt, men husk og strekk ut.

 

Det er ikke nødvendig med et treningsstudio, så lenge du har muligheten for å gjøre øvelser som Push-ups, pull-ups, squats (med vekter) og andre kroppsvektøvelser hjemme. Start der, og kjøp deretter utstyr (eller begynn på et studio) når du føler for det.

 

Men som han over sier; Dropp den "jeg gidder/orker ikke" instillinga. Det kommer til å holde deg tilbake når det gjelder å få store resultater.

Lenke til kommentar

Da jeg begynte å trene styrke veide jeg 67 kg på 1.84 cm så jeg var nok bare såvidt kraftigere enn deg, greide såvidt 50 kg i benken og tok 4 chins, var da en av de desidert minste på studioet jeg trente. Meldte meg inn på et studio og kjørte på! Kom deg på et studio, finn noen å trene sammen med, følg et skikkelig program, få deg et bra kosthold og kjør på. Idag veier jeg 92 kg uten så mye høyere fettprosent, løfter vanvittig mye mer enn da jeg begynte og er en av de største der jeg trener. Bestem deg for at dette skal du greie og kom deg på et studio!

Lenke til kommentar

Vel , som alle sier. Begynn på trenningstudio. Men jeg er IMOT det! Hvis du er student så er det vel ikke det beste.. Jeg foreslår at du kjøper deg manualer , matte , hansker og event annet utstyr.. Jeg skal snart lage en guide om hvordan man trener hele kroppen med bare manualer.. Skal poste link så snart som mulig

Lenke til kommentar
Vel , som alle sier. Begynn på trenningstudio. Men jeg er IMOT det! Hvis du er student så er det vel ikke det beste.. Jeg foreslår at du kjøper deg manualer , matte , hansker og event annet utstyr.. Jeg skal snart lage en guide om hvordan man trener hele kroppen med bare manualer.. Skal poste link så snart som mulig

No offence, men etter din transformation hadde jeg vært veldig forsiktig med å skrive en guide :) Det finnes flere treningsprogrammer som kan utføres med bare manualer på nettet, skrevet av profesjonelle, så hvorfor finne opp hjulet på nytt?

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...