Gå til innhold

Mangler noen kanaler


Anbefalte innlegg

Hei

 

Flyttet nå i helgen, og kjøpte meg i den forbindelse ny tv. Det er kabel her, og jeg får inn 16 kanaler. Men når jeg blar oppover til slutten kommer jeg inn på noe som heter DTV. TVn det er snakk om er en 32" LG2000. Rekner med DTV står for digitaltv? Må jeg da kjøpe en digital dekoder? Holder det med hvilken som helst dekoder? Det er Canal Digital som leverer signala.

 

Holder f.eks. den her ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Holder f.eks. den her ?

Du linker til en Riks-TV dekoder. Den brukes bare på antenne, med Riks-TV abbonnement. Mens du har kabel-TV fra CD.

Stor forskjell.

Dilog DT-358 RiksTV-dekoder? Neppe. Den er ikke listet hos verken NTV eller RiksTV, og Komplett putter hummer og kanari av digitaldekodere i samme kategori, så når de ikke opplyser om den er til kabel, bakkenett eller satellitt er det ikke godt å vite hva den kan brukes til.

 

Åjdå, Komplett kar link til produsentens sider. Det er en MPEG2-dekoder for svensk bakkenett.

Lenke til kommentar

Nei, du kjøper boksen. Du betaler det samme som i dag, får tilgang på litt fler kanaler, blant annet Viasat4. Det eneste du betaler ekstra er en kortavgift på 299,- pr år.

 

www.canaldigital.no

 

Evt ring de på 06090 og bestill :). Anbefaler deg HD-dekoderen, da du har fått HD-TV. Den koster 1995,- om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
Nei, du kjøper boksen. Du betaler det samme som i dag, får tilgang på litt fler kanaler, blant annet Viasat4. Det eneste du betaler ekstra er en kortavgift på 299,- pr år.

 

www.canaldigital.no

 

Evt ring de på 06090 og bestill :). Anbefaler deg HD-dekoderen, da du har fått HD-TV. Den koster 1995,- om jeg ikke husker helt feil.

 

Et CD kort kan brukes på alle kanaler, de gjør ikke forskjell på HD og SD lenger. Alle får tilgang til HD kanalene. Men på kabel så selger de vel kun HD tunere uansett..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Fortsetter her i stedet for en ny post...

 

Bildet mitt er av og til uklart. Det varer ca 1 sekund, så blir det klart igjen. Så går det ei stund, så blir det uklart i et sekund igjen.

 

Kan det vere fordi jeg ikke har kjøpt noen boks og fortsatt berre bruker kabelen direkte inn i tv'n? Eller er det feil på tv'n?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...