Gå til innhold

Hardware.no: Ingen grafikk på hw.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan dere linke til et par av bildene dere ikke ser? :)

 

http://images.gfx.no/593/593103/ie0.jpg

 

http://images.gfx.no/593/593066/RollerMous...ort-540x360.jpg

 

http://images.gfx.no/592/592842/www1989.jpg

 

Jeg kan ikke se artikkel bilder fra hardware.no i det hele tatt.

 

Skulle jeg gjettet på hva som er feil, ville jeg si at bilde serveren blokkerer IP range fra noen ISP'er eller motsatt, i mitt tilfelle får jeg internett via Tele 2

Endret av J.E
Lenke til kommentar

Får ikke opp et eneste bilde på forsiden eller i noen artikler. Ser annonsene.

 

Ser at nettleseren prøver å laste siden ferdig, men kommer ikke i mål. Har prøvd å laste siden både med IE8, Opera og Chrome. Ingen forskjell på noen av dem. Kjipt!

Endret av Dj Laffen
Lenke til kommentar

Skrev inn Tele2s primære DNS-adresse manuelt på routeren min, og nå fungerer det som det skal.

 

Primær: 193.216.1.10 (nic.daxnet.no).

Sekundær: 193.216.69.10 (ns.tele2.no) <- Telenor sin DNS etter det jeg vet?

 

Edit; surfingen oppleves litt raskere enn tidligere, også. Kan det være da at modemet kobler seg direkte opp mot 193.216.1.10, og tar dermed ingen snarveier gjennom 193.216.69.10?

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Skrev inn Tele2s primære DNS-adresse manuelt på routeren min, og nå fungerer det som det skal.

 

Primær: 193.216.1.10 (nic.daxnet.no).

Sekundær: 193.216.69.10 (ns.tele2.no) <- Telenor sin DNS etter det jeg vet?

 

Edit; surfingen oppleves litt raskere enn tidligere, også. Kan det være da at modemet kobler seg direkte opp mot 193.216.1.10, og tar dermed ingen snarveier gjennom 193.216.69.10?

 

Vel....nå har jeg prøvd forskjelige DNS servere og også denne, takk for at du postet dette foresten :thumbup: og bildene vises for forsiden, men når man klikker inn på en artikkel så er det fortsatt problemer med bildene, noe som får meg til å tro at det ikke er utelukkende DNS som er problemet her......

Lenke til kommentar
Skrev inn Tele2s primære DNS-adresse manuelt på routeren min, og nå fungerer det som det skal.

 

Primær: 193.216.1.10 (nic.daxnet.no).

Sekundær: 193.216.69.10 (ns.tele2.no) <- Telenor sin DNS etter det jeg vet?

 

Edit; surfingen oppleves litt raskere enn tidligere, også. Kan det være da at modemet kobler seg direkte opp mot 193.216.1.10, og tar dermed ingen snarveier gjennom 193.216.69.10?

 

Takk!

 

Det funket utmerket :)

Lenke til kommentar

dette fungerer ikke hos meg, jeg er bak et skolenett så dette kan ha noe med saken å gjøre...? ser at internett-trafikken går gjennom uninett.no

 

når jeg skriver inn manuell dns så får jeg beskjed om at denne er ugyldig (windows 7 forresten), men jeg har fortsatt internett, dog uten bilder på hw-nettverket... kreves det omstart?

 

 

Edit: så hvor lang tid pleier det å ta å fikse en dns-feil hos tele2? dette er jo bare latterlig. jeg ser for tiden etter andre nyhetssider når hele hw-nettverket er "nede"... noen som har tips?

Endret av st0ff3r
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-gjmTLx

Sitter som tekniker på en høgskole, og siden vår leverandør er Uninett får ingen hos oss frem bildene innen HW-nettverket (fra img.gfx.no). Her er det nok snakk om større problemer enn dns-oppslag, da dette skal være 'på stell' fra vår side...vi lurer nå faktisk på om det er uninett har lagt inn filter/sperre for '?.gfx.no', siden det ser ut til å fungere utmerket på alle andre nettverk enn IP-adresser levert fra uninett.

 

Dette bør kanskje undersøkes litt nærmere fra HW-nettverkets side, da det neppe er gunstig i lengden at studenter/ansatte generelt i høgskolesektoren foretrekker konkurrerende portaler hva informasjon/nyheter innen hardware og it angår, pga presentasjonsproblematikk av innholdet.

 

Synes det virker lettvint å skylde på dns uten å si noe om mer konkret om hva dere faktisk har testet eller undersøkt.

 

Bare et tankekors...alt jeg vet at vi ikke gidder å bruke mer tid på finne ut av dette. Samme nyhetene finnes som regel lett tilgjengelig på andre nettsteder vår alt fungerer normalt...

 

-Z-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...