Gå til innhold

Test: Vi har testet Netcoms musikkbuffé


Anbefalte innlegg

Vel, i dette tilfellet slakter eg Netcoms tjeneste, ikke konseptet i seg selv. Eg sier også at eg tror konseptet har et stort marked men løsningen slik den er lansert i dag holder ikke mål. At det er et stort marked slik tjenesten blir levert i dag er dessverre en stor overdrivelse.

 

Er du villig til å betale kr 100,- i måneden for en tjeneste du selv ikke bestemmer over når eller hvor du kan bruke? Det er nettopp det vi snakker om her.

 

Platebransjen må innse at for å kunne utkonkurrere pirater så må de levere musikk uten begrensninger eller i det minste et produkt som ikke er dyrere og dårligere enn gratisalternativet. Dersom tjenesten skal leveres som en kuriositet(kun for enkelte mobilmodeller og kun for de kundene som har Netcom) så må prisen ned. Hvem vil vel betale dobbelt opp for musikken når du kan laste den ned gratis uten restriksjoner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For at en slik tjeneste skal være verdt å bruke penger på så må den være tilgjengelig uavhengig av hardware.

 

Eneste grunnen til at jeg ikke har betalt for Premium-konto på Spotify er at jeg vil ha mulighet til å kjøre musikken på telefonen/i bilen/på stereoen osv.

 

Jeg ser vel mer på det som en interaktiv nettradio, ikke som musikkleie... Men det er vel bare semantikk...

 

-C-

 

(Med forbehold om at jeg, med mine snart 27 år, fortsatt ikke er helt stø på bruken av ordet "semantikk" ;) )

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Og hva er poenget med at denne artikkelen ble bumpet opp til toppen...?

 

Ser ikke noe nytt, ikke noe som er fremhevet.

 

Synes det er litt slapt med så lenge mellom artikkelene, gått snart en måned?

 

 

Edit:

Så etter at jeg hadde skrevet dette at artikkelen tilhører amobil. Reagerte bare på at den dukket opp på Lyd & Bilde når jeg hadde lest den før... Oh well. Lenge siden forrige artikkel på Lyd & Bilde uansett!

Endret av Dunno1987
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...