Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Valg av bil til ca 500 000


Mez

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal ha meg ny bil, ønsker meg en sprek, ikke alt for stor bil i klassen rundt 500 000 og ikke mer enn 3-4 år gammel

 

Har sett meg ut 2 alternativer:

  • Brukt 2005 mod BMW 330XDA med "alt" av utstyr og trimmet til 272hk
  • Ny Scirocco 2.0 200hk DSG med alt av utstyr (kommer vel til å chippe den etterhvert? - blir ca 240-250hk)

Ligger på ca det samme i pris de to.

 

Noen andre forslag eller innspill?

 

Oppdatering: link til showcase https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1119257&hl=

Endret av Mez
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med deg, men skal man kjøpe brukt så får man ikke velge så mye blant utstyr osv. F.eks på Sciroccoen vil jeg ha GT-pakke, adaptiv understell, soltak osv - finnes per idag ingen sånne på markedet rett og slett fordi det ikke er blitt produsert noen av disse enda for salg.

Lenke til kommentar
Dette er jo 2 veldig forskjellige biler. 3-serie er mer rettet mot familier, mens Scirocco er en rampete liten sportsbil. Trenger du plassen i 3-serie?

Får man Scirocco i en egen sportsbil utgave, eller blir det en slags sportsbilutgave med GT-pakka? Leser at de som har testet bilen konkluderer med at det ikke er noen sportsbil, men en sportslig bil.

 

Forresten, Ford Focus ST er en sportsbil i fin størrelse som har høstet strålende kritikker.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Dette er jo 2 veldig forskjellige biler. 3-serie er mer rettet mot familier, mens Scirocco er en rampete liten sportsbil. Trenger du plassen i 3-serie?

Får man Scirocco i en egen sportsbil utgave, eller blir det en slags sportsbilutgave med GT-pakka? Leser at de som har testet bilen konkluderer med at det ikke er noen sportsbil, men en sportslig bil.

Jeg mente vel ikke akkurat sportsbil som i BMW M3, men heller en "sportslig bil" som du sier.

Lenke til kommentar

Jeg trenger 4-5 seter som kan brukes. Går fra firmabil (varebil) nå - så vil helst ha en med litt plass til venner osv. Er for det meste jeg som kjører bilen alene i jobbsammenheng, så viktig at den er behaglig men samtidig morsom å kjøre.

 

Syntes BMWn virker veldig bra, eneste jeg er litt skeptisk til er sportsligheten i den i forhold til Sciroccoen - har prøvdkjørt Scirocco og den var veldig fin å kjøre og lå godt på veien. Med GT-pakke og adaptivt understell, så blir den veldig sportslig.

 

A5 som MrLG foreslår er en veldig fin bil, liker den, men syntes den har litt for liten motor... vet at 170hk helt sikkert holder i massevis, men vil gjerne ha litt mer når jeg først skal ha ny bil ;)

 

Ford er jeg litt skeptisk til desverre...

Endret av Mez
Lenke til kommentar
Den nye GTI-en kanskje? Ellers er jeg veldig svak for motoren som sitter i Honda Civic Type R - for en lyd!!

Golf GTI du mener? Den blir jo ganske lik som Sciroccoen, vil heller ha Scirocco da - siden den skiller seg litt mer ut og ser tøffere ut etter min mening...

 

Jaja, men om du kanskje har kjæreste/kone/barn så vet jeg ikke hvor praktisk den er. ;)

Prøvekjørte den selv hos Møller på Billingstad i November. Hadde jeg hatt fast jobb ville en vært bestilt allerede.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Opel Insignia (f.eks Cosmoen) SER veldig sprek ut og er også ganske sprek, den er en av de tøffeste bilene på markede nå ( syns jeg ) og selv jobber jeg litt på Chrico Bil i kolbotn som selger Mazda og Opel og da må jeg si jeg syns Opel Insignia er drit kul!

 

Noen biler som ser bra ut og er ganske spreke:

 

Opel Insignia

Opel GT

Toyota Supra ( Vansklig å få tak i lovlig supra for tiden? )

Pontiac sjenerelt (f.eks firebird)

Jaguar XF-R (4liter V8)

 

Tok ikke henhold til prisen din nå da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...