Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Valg av bil til ca 500 000


Mez

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderte lenge en Golf GTI - men syntes Sciroccoen er finere, pluss at det finnes ikke så mange av den, så den skiller seg litt ut.

 

Angående 4x4 er jeg enig, men klarer meg med forhjulstrekk på en sånn bil, den skal jo ikke brukes til lange fjellturer på snøveier og sånt heller. Kikket lenge på alternativer med 4x4 - men fant ikke noe som passet :(

Lenke til kommentar
Vurderte lenge en Golf GTI - men syntes Sciroccoen er finere, pluss at det finnes ikke så mange av den, så den skiller seg litt ut.

Jeg er helt enig. Det er en utrolig stilig og pen bil.

 

Men det er noe med den lille nesten perverse gleden ved å få rumpa til å slippe litt og bilen overstyrer når man gir på litt ut en sving, fremfor at bilen understyrer jeg kanskje ville savnet. Men nå har jeg ikke kjørt en ny Scirocco, det er mulig den er balansert såpass bra at man kan fremprovosere litt overstyring hvis man vil ha det gøy?

Lenke til kommentar
Vurderte lenge en Golf GTI - men syntes Sciroccoen er finere, pluss at det finnes ikke så mange av den, så den skiller seg litt ut.

 

Angående 4x4 er jeg enig, men klarer meg med forhjulstrekk på en sånn bil, den skal jo ikke brukes til lange fjellturer på snøveier og sånt heller. Kikket lenge på alternativer med 4x4 - men fant ikke noe som passet :(

 

Jeg bor like utenfor Asker og har kun sett én Scirocco på veien hittil. Sikler fælt på en selv, men det er fryktelig vanskelig å få jobb atm. :/

 

Civic Type R og Focus ST frister også, begge på grunn av de veldig spesielle motorene, men de er ikke like bra som 'avrundet' pakke. VW kan det å lage bil som folk vil ha.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Jeg bor en del lenger utenfor Asker, og har sett tre Sciroccoer på veien her i området, så de er fortsatt relatvit sjeldne. Må si det er godt drag i selv det minste motoralternativet på bensinsida. Hvilket alternativ har du gått for, Mez?

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Tror det skal bli bra ja. Har prøvekjørt bilen med den motoren og DSG, men uten det adaptive understellet - så håper jo at den blir enda mer morsom når man får kjørt den på sports innstillingen. Fifth Gear har jo testet bilen, og de mente at i sportsmodus så ble den mye bedre.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Hei!

 

Jeg skal ha meg ny bil, ønsker meg en sprek, ikke alt for stor bil i klassen rundt 500 000 og ikke mer enn 3-4 år gammel

 

Har sett meg ut 2 alternativer:

  • Brukt 2005 mod BMW 330XDA med "alt" av utstyr og trimmet til 272hk
  • Ny Scirocco 2.0 200hk DSG med alt av utstyr (kommer vel til å chippe den etterhvert? - blir ca 240-250hk)

Ligger på ca det samme i pris de to.

 

Noen andre forslag eller innspill?

Ville satsa på en Lexus IS 220d/ IS 250:P

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...