Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Et spørsmål om Tiscali


Anbefalte innlegg

Jeg fikk en tlf fra Tiscali om tilbud ang ADSL fra dem!Jeg har fra før 1mbit ADSL fra Telenor.Det jeg lurte på,er om de er noe å satse på når det gjelder ADSL.Bare lurte på om noen har erfaringer ang oppetid,service og hvordan downloadingen er i forhold til det de lover!Fikk tilbud om 2mbit til 899kr pr mnd!Dette er billigere enn de fleste og lurte på om det er noe å satse på.Takker for alle tilbakemld.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Har hatt adsl fra tiscali siden jul og har bare positive erfaringer med dem.

Hastigheten ligger stabilt litt over og linja har aldri blitt avbrutt.En annen fordel er at man slipper å "ringe opp" isp sånn som man må med telenor adsl.

Vet ikke hvordan kundeservicen er da jeg enda ikke har hatt behov for å kontakte dem.

 

Angrer ikke på overgangen fra telenor.

Lenke til kommentar

ioioio kundeservicen til tiscali er SÅ dårlig at det er til å bli kvalm av! Man må minst vente 25min i kø for å komme gjennom og da er du heldig! Alle tre ganger jeg har ringt inn (på forskjellige tider på døgnet) Så har jeg hatt mellom 35min og 45min i kø!

 

Hastigheten min er heller ikke å skryte av. Får bare en sjelden gang det jeg betaler for. plus at jeg får som regel dårlig ping i CS, (når jeg ikke laster ned seff)

 

Jeg gidder ikke klage på hastigheten for de svarer ikke på mail og å vente på å komme gjennom på telefonen gidder jeg ikke!

 

Browsing på nettet går også som regel tregt, tregere enn da hadde ISDN.

 

Safe to say at jeg ikke hadde tatt tiscali idag hvis jeg fikk velge på nytt.

Lenke til kommentar

litt på siden men tiscali/tele2/telenor kan jo aldri lever noen brukbar upload så derfor er mitt valg klart..

 

:woot: NGT :woot:

 

selv bravo ruuler over 1mbit telenor o.l.

ellers så se på delta til NextgenTel

 

grei kundeservice 2 forsøk 1 min,1 forsøk 10 min

kan svare på ruter config for netopia/cisco uten at man føler at her er det en helt uten peil :p

Lenke til kommentar

litt på siden men tiscali/tele2/telenor kan jo aldri lever noen brukbar upload så derfor er mitt valg klart..

 

:woot: NGT :woot:

 

selv bravo ruuler over 1mbit telenor o.l.

ellers så se på delta til NextgenTel

 

grei kundeservice 2 forsøk 1 min,1 forsøk 10 min

kan svare på ruter config for netopia/cisco uten at man føler at her er det en helt uten peil :p

Lenke til kommentar
Jeg fikk en tlf fra Tiscali om tilbud ang ADSL fra dem!Jeg har fra før 1mbit ADSL fra Telenor.Det jeg lurte på,er om de er noe å satse på når det gjelder ADSL.Bare lurte på om noen har erfaringer ang oppetid,service og hvordan downloadingen er i forhold til det de lover!Fikk tilbud om 2mbit til 899kr pr mnd!Dette er billigere enn de fleste og lurte på om det er noe å satse på.Takker for alle tilbakemld.

 

:grumpy: Jeg sier bare at de som vil gå til Tiscali gjør sitt livs største tabbe :grumpy: Ikke svarer de på mail ikke pr.post og du er heldig hvis du kommer igjennom på tlf. den føste timen. :grumpy:

 

Grunnen til at jeg er så negativ mot Tiscali er at jeg har bare hatt dårlig erfaring med dem fra dag 1. :shrug:

 

Er skikkelig flau over at jeg valgte Tiscali :oops: :oops: :oops:

 

Znoken

Lenke til kommentar
IKKE velg Tiscali dersom du har valget om noe annet!

Har hatt det selv. Da j?g skulle si det opp, måtte jeg betale 4000 kr. i "avbestillings-gebyr" - noe det ikke stod en eneste fotnote om i leiekontrakten! Inkassobyrået Linddorf har overtatt betalingssystemet deres, og de er ikke nådige (firkantede jæ****)!  :grumpy:

 

 

Det kalles bindingstid og er desverre noe alle operatører har. Står nok i betingelsene, spørmålet er om du leste dem eller ikke.

Lenke til kommentar

Jeg har pt. Tiscali ADSL 2mbit og jeg har vært kunde av Tiscali lenge. Kundeservicen var svært bra den første tiden, så skjedde det som skjer med alle ISP'er, de får MYE å gjøre i trange tider.

 

Jeg har kun en gang hatt brudd på linja mi, da var linja borte i 6 timer på grunn av strømbrudd i sentralen. Hastighet og pingtider som dere diskuterer høylytt hele tiden har jeg ikke hatt nevneverdig problemer med. I den siste tiden har dog pingtider mot servere utenfor Tiscali sitt nett vært høy, men de insisterer på at de jobber med saken.

 

Nedlasting så ligger jeg på mellom 2050 og 2080 kbps. (Itavisen)

I det siste har jeg ikke testet noe siden jeg har bedre ting å bedrive tiden med.

 

 

The.Arisen.One:

 

I betingelsene står det:

"Avtalen løper fra den dag vilkårene inntatt her er akseptert av Kunden . eller etter at Kunden har tatt Tjenestene i bruk. Avtalen løper ut hele bindingstiden som er 12 måneder og kan deretter sies opp av Kunden med 3 måneders skriftlig varsel. Dersom Kunden sier opp Avtalen i løpet av det første året etter at Avtalen er inngått påløper gebyr som angitt på http://signup.tiscali.no/privat/adsl/gebyr.php. TISCALI kan si opp Avtalen med 3 måneders varsel. Avtalen kan videre sies opp av partene ved vesentlig mislighold, se punkt Stenging

"

På "Gebyr siden" står det følgende:

"Oppsigelse før endt bindingstid: Resterende månedsbeløp ut bindingstiden

må betales "

 

Tips til dere alle, les betingelsene nøye før dere innngår noen avtale, så slipper dere ubehagelige overraskelser.

 

Uten å ha testet noen ting så kan jeg tenke meg at responstiden på mail/telefoner er like stor hos alle ISP'er.. eller tar jeg feil?

 

Leste forresten en artikkel på itavisen.no om kundeservice, som er litt morsom lesning: http://www.itavisen.no/art/1300366.html

Lenke til kommentar

Jobber selv på kundeservice/secondline og må si at jeg stort sett møter på mye hyggelige mennesker som også gjør det lettere for meg som service arbeider å få gjort/prøvd å hjelpe kunden så godt og fort som mulig med problemet/spørsmålet han/hun måtte ha.

 

Har selvfølgelig også opplevd å møte på folk som har mildt sagt vært helt rabiate i telefonen... disse er alt annet enn enkelt å få hjulpet siden man stort sett får "fy ord" inn i øre på et forholdsvis høyt volum.

Lar man seg provosere eller tar det personlig, så egner man seg ikke i en slik jobb som kundeservice.

Må også få med at det er veldig liten del av de som blir helt "amøbe" i telefon som man får muligheten til å hjelpe, siden man ikke greier å få noe fornuftig ut av de. I aller verste tilfelle blir man "tvunget" til å legge på siden personen i den andre enden går helt fra konseptene. Dere skulle prøvd det selv... rimelig ubehagelig de første gangene. he he

Heldigvis er det ikke så mange av de man prater med som er av denne typen. :)

 

Ikke misforstå, jeg gjør alltid mitt beste for å få løst problemene... men som sagt i enkelte tilfeller så gjør kunden selv det vanskelig for seg og den som prøver å hjelpe med å få løst problemet.

 

Kort og godt, holder man seg rolig og sakelig så får man løst problemet så fort som mulig. Selv om jeg skjønner kundens irritasjonsmoment meget godt noen ganger... uansett... det hjelper INGENTING å skjelle ut kundebehandleren dere møter på i andre enden. Gjør det faktisk bare værre og tyngere.

 

Så der fikk dere høre et lite "gløtt" fra den andre siden også... :)

 

Ha en god natt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...