Gå til innhold

Trenger tips: HD - Kamera til 5000 - 6000 - Valgt Canon HF-200


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så bra! Har akkurat fått det samme kameraet fra USA.

 

Hva betalte du for linsen?

 

Hvordan får du ladet kameraet i Norge? Omformer?

 

 

Ja, nå vil jeg bare komme med et tips. HF10 og HG10 har bedre billedkvalitet enn 20-serien. Jeg har lest flere tester av dette som kommer frem til at det er svært mye billedstøy i 20-serien i forhold til 10-serien og det gjorde valget lett. Jeg var så utrolig heldig å få kjøpe HG10 nytt hos forhandler for 5500 kr!

 

Det neste blir nå vidvinkellinse og kameralys så kan man få til litt av hvert : )

Lenke til kommentar
Hadde vært fint om du hadde fulgt opp det forrige innlegget ditt unified86!

 

Lurer spesielt på hvordan du har gjort det iforhold til det norske strømnettet?

 

Hei

 

Ikke noe problem, du trenger ikke en omformer(omformer justerer volt, men medfulgte lader støtter 120-240 volt. Omformere koster en del hundrelapper.)

 

Det eneste du trenger er en liten plugg som gjør at kontakten fysisk passer inn i norske støpsler. Den koster alt fra 20-100 norske kroner, finnes mange varianter.

 

Når det gjelder skepsis til NTSC vs PAL, så er denne grunnløs, så lenge du holder videoen digital. Det vil si at du bruker videon på pc, eller via hdmi-kabel til hdmi kompitable skjermer.

Du kan støte på problemer dersom du skal overføre HD-filmen din til VHS :p

Lenke til kommentar
Så bra! Har akkurat fått det samme kameraet fra USA.

 

Hva betalte du for linsen?

 

Hvordan får du ladet kameraet i Norge? Omformer?

 

LinsenRaynox 0.3x 37mm kostet i underkant av 100$. Så kjøpte jeg 2 års uhellforsikring på den også(10$), ettersom linser er ganske utsatt for riper osv.

Anbefaler å kjøpe et solfilter også, koster ca 10$. Dette fester du rett på kamearlinsen, og så fester du vidvinkel utenpå der igjen.

 

Blir en del ekstrautstyr etterhvert :p

Lenke til kommentar

Takker for gode svar.

 

Har bestilt plugg fra Hongkong jeg og, kosta nesten ingenting (de betalte til og med frakt)Ville bare være 100% sikker på at det ikke skjer noe galt når jeg setter i strømmen:P

 

Solfilter har jeg, men har ikke prøvd dette enda. Vurderer å bestille den linsa du snakker om, du synes det er verdt pengene? Skal på ett års reise, så handler inn litt nå:)

 

Hvordan minnebrikker kjører du a? Jeg bestilte 3 stk Sandisk extreme 3 på Ebay, men har ikke fått de enda.

 

Har du kommet igang med redigeringen enda eller?

 

-Lars

Lenke til kommentar
Vil bare nevne at 3 stk Sandisk extreme 3 ikke passet til kamera (så ikke dere går på den samme smellen som meg:P)

 

Passet de ikke fysisk i kamera?

Du skal ha SDHC minnebrikker, og ikke noe annet.

Jeg har Kingston Class 6 SDHC, 8gb. De koster ca 150 kr. De er ikke best kapasitet men er billige, og er mye solgt. Virker som den er en stabil modell.

Ellers er feilhyppigheten på minnebrikker ekstremt høy i forhold til andre elektroniske produkter, så selv om du kjøper SanDisk, Kingston eller et helt annen ukjent merke, så er faren alltid der for at brikken klikker. Har selv erfaret dette.

Ta godt vare på minnebrikkene, ha de i etui. Prøv å laste de inn på pc så fort du har filmet. Dersom du skal ut å reise lenge, så kan det faktiskt være lurt å ha kanskje 10 minnebrikker, istedenfor kun 1, dersom den ene klikker har du mistet alt, og det suger litt.

 

Jeg anbefaler linsen på den sterkeste, jeg skjønner ikke at folk klarer å filme uten vidvinkel. Jeg elsker den!

 

Jeg har ikke fått redigert noe enda, får ny stasjonær pc i morgen. Da starter redigering. Har gått til innkjøpr av Sony Vegas 9 Platinum edition.

 

Når jeg har et oppsettet klart, så kan jeg lage en demo som viser standard linse kontra vidvinkel.

 

-

Endret av unified86
Lenke til kommentar

Minnebrikkene passer fint fysisk, og det er jo utrolig rart at de ikke fungerer. Får bare en melding om at det ikke kan lagres på minnekortet (ved bruk av Extreme 3 versjonen). Begynner nesten å lure på om jeg har blitt lurt. Litt kjipt, for det var dyre brikker.

 

Ja, kult, gleder meg til å se forskjellen!

 

Kjøper noen av de kingston brikkene istedenfor jeg da:)

Lenke til kommentar
Ja, veldig rart. Alle 3 virker i datan min. Kan kopiere filer frem og tilbake...

 

Noen anelse om hva det kan være?

 

Mistenker at dette er standard SD minnebrikke, og ikke SDHC som canon hf-10 bruker.

Du må SDHC.

SD brikker kan ikke brukes på SDHC apparater.

SDHC brikker er kompatible på både SD og SDHC apparater.

Lenke til kommentar
Ja, veldig rart. Alle 3 virker i datan min. Kan kopiere filer frem og tilbake...

 

Noen anelse om hva det kan være?

 

Mistenker at dette er standard SD minnebrikke, og ikke SDHC som canon hf-10 bruker.

Du må SDHC.

SD brikker kan ikke brukes på SDHC apparater.

SDHC brikker er kompatible på både SD og SDHC apparater.

 

Bra pris det.

Bra at det er klasse 6.

Klassen definerer hvor stor overføringshastighet minnebrikken håndterer, både på lesing og skriving.

Jeg påstår at klasse 6 er minimum når du filmer i 17mb/s.

Lenke til kommentar

Etter å ha hatt et Panasonic SD9 siden januar, og vært ganske misfornøyd med det spesielt på grunn av merkelige farger, undereksponering og hvitbalanse, kjøpte jeg meg et Canon HF200 for to dager siden. Og dette kameraet virker mye bedre! Også stillbildene er av utrolig mye bedre kvalitet. Jeg kikket litt på Canon hfs 100, men jeg er jo ikke en utprega filmmann, heller foto, og da syntes jeg ikke det var verdt å bruke 5000 kroner ekstra på videokamera...

 

Men hvilken kvalitet kjører dere andre som har dette kameraet (eller et av de andre lignende)? Selv har jeg nå satt det på MXP High Quality, 24 Mbps, 50i på Frame Rate og x.v. Color satt til Off. Da får jeg plass til 1 time og 30 minutte rpå et 16 gb-kort.

 

Det jeg liker med HF200: Fine farger, god eksponering, korrekt hvitbalanse, gode stillbilder.

 

Det jeg ikke liker så godt: Dårlig batterikapasitet på standardbatteriet, finner ikke ut hvordan jeg formaterer kortet i kamera (har ikke skrevet ut pdf-instruksjonen ennå ;) ).

 

eitp

Endret av eitp
Lenke til kommentar
Mistenker at dette er standard SD minnebrikke, og ikke SDHC som canon hf-10 bruker.

Du må SDHC.

SD brikker kan ikke brukes på SDHC apparater.

SDHC brikker er kompatible på både SD og SDHC apparater.

 

Det du skriver er galt og helt motsatt av hva som er tilfelle.

 

Altså, vanlige SD minnekort kan benyttes i både SD og SDHC apparater. Mens SDHC brikker kun kan benyttes i SDHC apparater. En SD minnebrikke kan med andre ord bruker i alle apparater hvor den fysisk passer.

Lenke til kommentar

Har nettop kjøp Canon HF 200. Men de filene de lager altså MST/MTS? og cti. Men jeg trenger dem i avi, mpeg-4 eller noe som redigeringsprogrammet mitt støtter. Hvordan får jeg dette til da kameraet ikke lager noen av de filene?

 

Hvem program er best på konvertering? ingen som kan hjelpe? ikke morro å sitte på et bra kamera med ingen mulighet til å redigere eller noe

Endret av alexo89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...