Gå til innhold

Trenger tips: HD - Kamera til 5000 - 6000 - Valgt Canon HF-200


Anbefalte innlegg

Har nettop kjøp Canon HF 200. Men de filene de lager altså MST/MTS? og cti. Men jeg trenger dem i avi, mpeg-4 eller noe som redigeringsprogrammet mitt støtter. Hvordan får jeg dette til da kameraet ikke lager noen av de filene?

 

Hvem program er best på konvertering? ingen som kan hjelpe? ikke morro å sitte på et bra kamera med ingen mulighet til å redigere eller noe

 

 

Sony Vegas og Pinnacle Studio fikser disse filene bra. Jeg bruker selv sistnevnte. Du burde ta og titte litt på youtube. Der får du noen enkle brukervideoer for noen greie effekter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nettop kjøp Canon HF 200. Men de filene de lager altså MST/MTS? og cti. Men jeg trenger dem i avi, mpeg-4 eller noe som redigeringsprogrammet mitt støtter. Hvordan får jeg dette til da kameraet ikke lager noen av de filene?

 

Hvem program er best på konvertering? ingen som kan hjelpe? ikke morro å sitte på et bra kamera med ingen mulighet til å redigere eller noe

 

 

Sony Vegas og Pinnacle Studio fikser disse filene bra. Jeg bruker selv sistnevnte. Du burde ta og titte litt på youtube. Der får du noen enkle brukervideoer for noen greie effekter.

Jeg bruker Sony Vegas 8 Pro. fungerer som en kule det :) men Full hd fil på 40 sekunder ble vist 3 GB :O xD

Lenke til kommentar
Mistenker at dette er standard SD minnebrikke, og ikke SDHC som canon hf-10 bruker.

Du må SDHC.

SD brikker kan ikke brukes på SDHC apparater.

SDHC brikker er kompatible på både SD og SDHC apparater.

 

Det du skriver er galt og helt motsatt av hva som er tilfelle.

 

Altså, vanlige SD minnekort kan benyttes i både SD og SDHC apparater. Mens SDHC brikker kun kan benyttes i SDHC apparater. En SD minnebrikke kan med andre ord bruker i alle apparater hvor den fysisk passer.

Jeg har rett, og har testet dette selv.

Dersom du fortsatt mener at du har rett kan du lese om SDHC på wikipedia.org.

 

Jeg siterer wikipedia:

Devices that do not specifically support SDHC do not recognize SDHC memory cards.

SDHC devices are backward compatible with SD memory cards.

Endret av unified86
Lenke til kommentar
Mistenker at dette er standard SD minnebrikke, og ikke SDHC som canon hf-10 bruker.

Du må SDHC.

SD brikker kan ikke brukes på SDHC apparater.

SDHC brikker er kompatible på både SD og SDHC apparater.

 

Det du skriver er galt og helt motsatt av hva som er tilfelle.

 

Altså, vanlige SD minnekort kan benyttes i både SD og SDHC apparater. Mens SDHC brikker kun kan benyttes i SDHC apparater. En SD minnebrikke kan med andre ord bruker i alle apparater hvor den fysisk passer.

Jeg har rett, og har testet dette selv.

Dersom du fortsatt mener at du har rett kan du lese om SDHC på wikipedia.org.

 

Jeg siterer wikipedia:

Devices that do not specifically support SDHC do not recognize SDHC memory cards.

SDHC devices are backward compatible with SD memory cards.

 

 

Sitatet ditt sier jo eksakt det samme som jeg sier og altså det motsatte av hva du påstår. Du tar med andre ord feil. :tease:

Lenke til kommentar
Jeg har rett, og har testet dette selv.

Dersom du fortsatt mener at du har rett kan du lese om SDHC på wikipedia.org.

 

Jeg siterer wikipedia:

Devices that do not specifically support SDHC do not recognize SDHC memory cards.

SDHC devices are backward compatible with SD memory cards.

Som også Spook sier over her, så tar du feil.

 

For å klargjøre:

 

SD kort kan brukes både i kamera som støtter SD og kamera som støtter SDHC.

SDHC kan KUN brukes i kamera som støtter SDHC.

SDHC kan altså IKKE brukes i kamera som kun støtter SD.

 

Lurer litt på hvordan du har testet og fått motsatt resultat. Jeg selger kamera (både foto og stillbilde) og vet med 100% sikkerhet at dette stemmer.

 

SD er den "gamle" standarden som måtte byttes ut da maksgrensen på 2GB ble nådd. Noe av det tekniske ved SD-standarden ble altså endret da de måtte øke maksgrensen til 32GB (SDHC), og det førte til at kamera som kun støtter SD ikke forstår kortet. Nå kommer det imidlertid et nytt kort som heter noe med X som har en teoretisk maksgrense på 2TB. Disse kortene vil ikke kamera som bare støtter SD og/eller SDHC forstå.

Lenke til kommentar
Vil bare nevne at 3 stk Sandisk extreme 3 ikke passet til kamera (så ikke dere går på den samme smellen som meg:P)

På Ebay virker det som det er en mye større andel falske Sandisk brikker enn ekte. Jeg leste en gang en guide til hvordan man fant ut om de var ekte eller ikke, men husker ikke hvor. Men det er veldig vanskelig å finne ut ved fysisk å se på kortet ettersom det er meget gode kopier utseendemessig sett. Den enkleste måten å finne det ut på, er at de for eksempel er tregere og mye mer ustabile enn de ekte.

 

Grunnen til at de fungerer på datamaskinen, og ikke på kameraet, kan være fordi kameraet krever en viss minimumshastighet for å kunne lagre raskt nok fra buffer til kortet. Om det falske kortet ikke klarer denne hastigheten, kan det være at kameraet nekter å i det hele tatt starte opptak.

 

En annen grunn kan være at kortet er så ustabilt at noen enheter ikke klarer å skrive til kortet.

 

Kjøp Sandisk hos en seriøs, norsk forhandler. Da er du nær 100% sikker på at du får gode kort... jeg er ganske sikker på at du har blitt svindlet dessverre.

Lenke til kommentar
Jeg har rett, og har testet dette selv.

Dersom du fortsatt mener at du har rett kan du lese om SDHC på wikipedia.org.

 

Jeg siterer wikipedia:

Devices that do not specifically support SDHC do not recognize SDHC memory cards.

SDHC devices are backward compatible with SD memory cards.

Som også Spook sier over her, så tar du feil.

 

For å klargjøre:

 

SD kort kan brukes både i kamera som støtter SD og kamera som støtter SDHC.

SDHC kan KUN brukes i kamera som støtter SDHC.

SDHC kan altså IKKE brukes i kamera som kun støtter SD.

 

Lurer litt på hvordan du har testet og fått motsatt resultat. Jeg selger kamera (både foto og stillbilde) og vet med 100% sikkerhet at dette stemmer.

 

SD er den "gamle" standarden som måtte byttes ut da maksgrensen på 2GB ble nådd. Noe av det tekniske ved SD-standarden ble altså endret da de måtte øke maksgrensen til 32GB (SDHC), og det førte til at kamera som kun støtter SD ikke forstår kortet. Nå kommer det imidlertid et nytt kort som heter noe med X som har en teoretisk maksgrense på 2TB. Disse kortene vil ikke kamera som bare støtter SD og/eller SDHC forstå.

 

Dæven her har jeg driti meg ut. Beklager.

Takk for at dere tok ordet og irettesatte meg!

Det betyr at mitt canon 450d er et SDHC kamera da. Det er jo greit å vite :)

Endret av unified86
Lenke til kommentar
På min Canon HF200 som har SDHC så vil ikke SD fungere i det heletatt. KUN SDHC

Det kommer av at lese/skrivehastigheten ikke er rask nok på SD-kort, som ble nevnt tidligere i denne tråden. SDHC enheter krever minium klasse 4(hvis jeg har forstått riktig.) De gamle SD-kortene har ofte klasse 2.

Lenke til kommentar
Det kommer av at lese/skrivehastigheten ikke er rask nok på SD-kort, som ble nevnt tidligere i denne tråden. SDHC enheter krever minium klasse 4(hvis jeg har forstått riktig.) De gamle SD-kortene har ofte klasse 2.

Men hvis SD kortet er raskt nok (Ultra II og Extreme III skal normalt være raske nok) så skal også disse fungere fint på HF200.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...