Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst]Forbedre engelsken min


Anbefalte innlegg

Hei, første ting du kan gjøre er å skaffe deg Clue. Clue er en elektronisk ordbok som har et utrolig antall ord og uttrykk i det engelske språket. Deretter kan du finne bøker du har lyst til å lese i PDF-format og slå opp ord du ikke skjønner.

Gjorde dette selv med Brisingr av Christopher Paolini og følte at jeg lærte noe.

Nå skal det sies at jeg kjøpte boka etter å ha lest omtrent halve pdfen.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg meiner det beste du kan gjøre er å sitte deg ned i godstolen og lese ein god bok ;) Ha gjerne ein ordbok til å slå opp i.

Du kan snakke engelsk som noen nemner, men muntlig er ofte full av feil, forkortelser og annet tull du ikkje ville ha. I tillegg møter du på folk som ikkje har engelsk som morsmål og snakker dårligere enn deg.

Harry Potter på engelsk er perfekt for, språket er lett å lese, men det er samtidig fult av gode ord og uttrykk :)

 

Edit:

Hei, første ting du kan gjøre er å skaffe deg Clue. Clue er en elektronisk ordbok som har et utrolig antall ord og uttrykk i det engelske språket.

 

Viss du bruker Clue bør du ha ein ordentlig ordbok ved siden av deg, Clue fungerer når du berre skal sjå ka eit ord betyr eller korleis det skrivest, men viss du skal skrive ein tekst er den den mest tallentløse ordboken som finnst. Den viser ikkje bøyinger, forklarer ikkje ordene eller viser korleis du kan bruke dei. Viss du bruker Clue risikerer du at du skriv: "I'm poisoned to Silje" :thumbup:

Endret av IceWolf
Lenke til kommentar
Så hva er avansert engelsk? Når du sier at språket er lett å lese. Det er sån når jeg leser på engelske sider. thesun osv. skjønner det meste av det som står der.

Avansert engelsk er som SpecialForce forklarer. Det er det som er det gode med Harry Potter, den har stor variasjon i bruk av ord og uttrykk og har ganske avansert engelsk, men samtidig er det aldri tungt å lese som mange andre bøker med "likt" språk, der du må kjempe deg gjennom kvar setning.

Lenke til kommentar
Avansert engelsk er vel det å ha stor variasjon i bruk av ord og uttrykk i skriftlige og muntlige sammenhenger, kunne snakke fort og imponere læreren ;)

Ok got it. Forresten er på thesun nå og må si jeg lærer mye av å lese. Skjønner 99& av det som står der. Det er ikke ordene jeg er interesert i det er hvordan de er. Altså setningene. Hvordan de er bygd opp.

Å bygge setninger er veldig personlig, det er bare du som vet hvordan du bygger dine.

Kunne ikke du legge ut en tekst her så vi kan se hvordan du faktisk klarer deg?

Lenke til kommentar
I walk on high school og I go on high school er begge feil. Jeg ville sagt noe slikt som "I am (currently) attending high school.".

 

Du burde lese en del engelske bøker, så kommer slikt av seg selv, med den selvfølge at du skriver mye. Det beste er en balansert kombinasjon av lesing og skriving, syns jeg.

 

eller bare 'I go to highschool' 'I attend highschool'

 

funker å lese engelsk bøker.. notere seg ting som står der... se filmer uten teksting, dra til utlandet der man MÅ snakke engelsk osv... et godt tips engelsk lærern våres ifjor ga oss var å bare sette seg ned å snakke engelsk med seg selv xP

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...