Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk tentamen skjønnliterær - å ta valg


Anbefalte innlegg

hehe, ok!:)

 

Stilen din var bra linnjeanette ! :D

 

Men dere, læreren sa det var bra å lese på ''tenke sjæl'', ''Reve enka'' og ''Hokken ska'n blonke tel'', husker dere om det var noen oppgaver til de? :))

 

sorry hvis jeg maser! :S

 

neida ingen problem :whistle:

 

Ja du kunne velge 2 oppgaver som var reve enka og hokken skan blonke tel :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hehe, ok!:)

 

Stilen din var bra linnjeanette ! :D

 

Men dere, læreren sa det var bra å lese på ''tenke sjæl'', ''Reve enka'' og ''Hokken ska'n blonke tel'', husker dere om det var noen oppgaver til de? :))

 

sorry hvis jeg maser! :S

 

 

åja. nå husker jeg litt til.

du skulle skrive noe som var inspirert av reveenka.

også skulle du gjøre noe med den Hokken tingen ;P

Lenke til kommentar
Hei, er det noen som husker skjønnliterære Oppgavene :)? Liksom, presist ..? Er det 6 oppgaver å velge mellom? TUSEN TAKK for svar ! :)

 

ja, som jeg husker det, er det 6 oppgaver å velge mellom ...

men jeg husker ikke oppgavene presist ;P for lærerne samla inn oppgavearket, for klassene på 10.trinn hadde ikke tentamen samme dag.

Lenke til kommentar
Ja, det er digg :D

 

jeg har begge arkene om oppgavene. nynorsk(skjønnlitterær) og hovedmål (sakprega)..

kan sikkert legge ut de i nynorsk:D

 

Kunne du ha lagt ut hovedmål(sakprega) nå? :D

 

Hadde vert kjempe fint om du kunne !

 

Mvh

Fresh

sjekk innlegg #17 ;)

 

 

Ja, jeg begynnte å lure på om det var den. Men takk, da fikk jeg bekreftet at det var den :)

Lenke til kommentar
Har norsk tentamen i dette temaet i morgen, sakpreget.

 

Bare lurte på om det var lov for meg å ta med minnepenn? Med notater og slikt?

Jeg leste det var lov på engelsk tentamen.

 

Ja, det er 100% lov å ta med seg minnepenn

Som det står på den offisielle siden til tentamen:: http://eksempeloppgaver.udir.no/2009/nor02...rmasjon_bm.html

 

"Hjelpemidler

På eksamen er alle hjelpemidler tillatt, med unntak av internett og andre hjelpemidler som tillater kommunikasjon. Det er heller ikke tillatt med oversettelsesprogram."

Lenke til kommentar
jeg har begge arkene om oppgavene. nynorsk(skjønnlitterær) og hovedmål (sakprega)..

kan sikkert legge ut de i nynorsk:D

Trur du at du kan legge ut disse? de skjønnliterære oppgaven er jo allerede ute her noe sted, noen som har de KONKRETE sakprosa oppgavene?

Lenke til kommentar
:)

Jeg hadde bokmålstentamen idag, og det gikk strålende pga jeg satt og leste litt her inne i går :)

 

Bare hyggelig ;) Eneste kjipe var at en eller annen ubrukelig pung av en rådgiver eller hva det var på Hamar hadde sendt en mail til rektoren på skolen her om at jeg hadde lagt ut oppgavene (måtte redigere posten :/).

 

 

Noen bør få seg et liv ass  :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...