Gå til innhold

Hjelp til valg av TV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har tenkt å invistere litt penger i en TV. Budsjettet mitt er på ca 10.000kr og tven skal hovedsakling brukes til å se på TV/Film/Playstation. Tror ikke jeg trenger noe større TV en 40", da rommet den skal brukes i er ganske lite.

Regner med at LCD er best siden den skal brukes til spill, men er ikke helt sikker på merke/modell. Har sett litt på Samsung 7 og 8 serien, men finnes sikkert andre gode alternativer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fort gjennom de første sidene og fant ikke helt noen som hadde samme ønsker som meg. Om du vet om andre, så post en link i tråden her.

Skrevet

Jeg legger til at jeg ikke har behov for rikstv i selve TVen. Jeg har heller ikke behov for å kunne koble til eksterne hardisker og lignende i TVen. Og har faktisk sett en del her, og også kikket litt rundt i butikker, men har ikke helt funnet den rette.

Skrevet

Samsung er veldig bra valg;) hvis du ikke spilelr ekstremt mye så har du jo plasma som er grisebillig i dag:) lg42pg6000 og th-42px80 er 2 gode tver.

spilling fungerer KNALLBRA på plasma da det er rask sresponstid. men spiller du hele dager ofte så kjøp lcd

lg og panasonic er likestilte så ta den billigste du finner:)

Skrevet

Har en tendens til å spille mye i strekk. Vil da plasma bli for varm siden du ikke anbefaler deg? Har mest lyst på en Samsung pga designet. Liker 8 serien til Samsung godt, fordi den er så slank. Men den 40" har rikstv og masse annet unødvendig som jeg ikke har bruk for og koster ekstra. Men skal ta å titte litt på de plasmaene også. Takk for tipsene.

Skrevet (endret)
Plasma kan få innbrenninger om du sitter 6 til 9 timer daglig med spillinger pga statisk bilde som ikke beveger seg.

He he er ikke problemer i spill da det er som kjent mange bevelgelser der... Nå skal det sies at det er forskjeller på plasmaskjermer og virker som Panasonic sliter faktisk mye mer en min LG PG6000 og Pioneer skjerm da vi spiller her hele tiden uten problemer.

Endret av Jada-jada
Skrevet

Men har egentlig bestemt meg for å gå for LCD. Så tilbake til det jeg hovedsaklig lurte på, finnes det en god samsung LCD uten så mye ekstra dill?

Skrevet (endret)

Har en kompis som har Samsung LE40A656, veldig god skjerm, men ser absolutt ingen grunn til å betale over 2000 mer for den i forhold til PG6000/PX80, Plasma eller ei.

Endret av Anti LFC
Skrevet

Vet ikke hvor nøye det er, men kontrasten på de plasmaskjermene var ganske mye lavere enn LCDene.

Skrevet
Har en kompis som har Samsung LE40A656, veldig god skjerm, men ser absolutt ingen grunn til å betale over 2000 mer for den i forhold til PG6000/PX80, Plasma eller ei.

Har selv den TVen og kan skrive under på at det er en knall god TV :)

Du vil ikke angre hvis du går for den. Nå kommer Samsung snart med nye skjerme, men de blir litt dyrere også da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...