Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Diverse spill fryser opp PC'en og krever hard reboot


Anbefalte innlegg

Hei, i høst bygget jeg en PC fra bunnen av. Denne gangen skulle det bli de virkelig kraftige sakene, så jeg tok ATI Radeon 4870 X2.

 

Kanskje jeg burde holdt meg på Nvidia alikevel.

 

Nesten så lenge jeg kan huske har flere diverse spill fryst etter alt mellom 30 sekunder og 30 minutter. Dette kan være spill fra Runes of Magic, World of Warcraft, Warhammer Online, Eve Online og noen flere jeg ikke kommer på.

 

Likevel går Fallout 3, Crysis og Guild Wars på glatte skinner. Det er tydeligvis ikke et problem med temperaturen(som jeg har sjekket og er på relativt lik grad som tester ansier)

 

Jeg har prøvd 8.10, 8.12, 9.1 og 9.2 catalyst drivere.

 

Jeg laster opp Dxdiag så det blir lettere å hjelpe.

 

Takk på forbehånd! :blush:

DxDiag.txt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, i høst bygget jeg en PC fra bunnen av. Denne gangen skulle det bli de virkelig kraftige sakene, så jeg tok ATI Radeon 4870 X2.

 

Kanskje jeg burde holdt meg på Nvidia alikevel.

 

Nesten så lenge jeg kan huske har flere diverse spill fryst etter alt mellom 30 sekunder og 30 minutter. Dette kan være spill fra Runes of Magic, World of Warcraft, Warhammer Online, Eve Online og noen flere jeg ikke kommer på.

 

Likevel går Fallout 3, Crysis og Guild Wars på glatte skinner. Det er tydeligvis ikke et problem med temperaturen(som jeg har sjekket og er på relativt lik grad som tester ansier)

 

Jeg har prøvd 8.10, 8.12, 9.1 og 9.2 catalyst drivere.

 

 

Jeg laster opp Dxdiag så det blir lettere å hjelpe.

 

Takk på forbehånd! :blush:

 

1: Oppdater Catalyst centeret til den nyeste Drivere

 

2: Oppdater Lyd drivere, de er gamle (1/16/2007)

 

3: Følg kontinuelig opp og sjekk etter når det bli realesa nyt bios softweare til skjermkortet.

 

4: oppgrader til 4 GB ram DVS 2 eller 4 rambrikker (du bør ha en ram brikke i hver slot, men miminmum i to slotter.

en og tre ram brikker kan gi ustabilitet.

 

Jeg skal se litt til på x-diag din seinere i dag.

 

Hilsen Andreas

Lenke til kommentar
Enig der.

Ser ut som totalt minne tilgjengelig til OS er 2.5 av 4Gb.

 

Dette burde I teorien fungere greit, men kan være lurt å kjøre den obligatoriske Memtest86+ 2.10 testen og sjekke at minnet er stabilt.

 

Burde absolutt hatt Vista 64bits med dette oppsettet ja.

 

 

32 bits windows utnytter 3.6-3.7 gb av 4 GB ram uten sidevekslingsfil, så se bort fra 32 og 64 bits systemet så lenge, det er ikke relevant i denne sammenhengen.

i raporten vises Memory: 2494MB RAM, dette er merkeligt, Kan Du vennligst sende meg litt mere information, skal se nermere i kveld og se igjennom de 8 sidene fra analysa.

 

Hilsen Andreas

Lenke til kommentar

Basic minne og total minnemengde er ikke det samme.

Det vil,være det samme som å blande fysisk minne, Hurtigbufera minne med prossesminne, de er forskjellig ting.

 

man skal ikke begyne å blande fysisk data minne og vbordminne allerede nå før alle fakta er på bordet.

 

Om du har mulighet bloodllines, kan du vennlist vise litt mere hardware information, det virker som om det kan vere en bugg i ditt opperativsystem, men det er litt for tideligt at jeg utaler meg om det ennå, jeg trenger litt mere data for å sammenligne med xdiag.

 

Hilsen Andreas

 

## quote av slettet innlegg fjernet ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...