Gå til innhold

Hva skal jeg bake?


Anbefalte innlegg

Meg og en venn har bestemt oss for å bake noe, siden det er søndag og vi glemte å handle før helgen. Vi er skrubbsultene og må ha noe å spise...... Det skal helst være søtt og ganske lett å lage :D

 

Utfordringen er at vi er fattige studenter med begrenset ingredisenser.

 

Det vi har er :

 

Mel

Sukker

Vaniljesukker

Margarin

Egg

Kaokaopulver

Syltetøy

 

NB: vi har ikke noe form for hevelsesmiddel :roll:

 

Vi tenkte vi skulle lage sukkerbrød etter denne oppskriften. Det er litt begrenset med egg, så vi måtte endre oppskriften litt.

 

Vi halverte antall egg, doblet antall mel og byttet ut bakepulver med 4 ts vaniljesukker. Det skal egentlig ikke tilsettes noe smør heller, men det virket som en god ide. :)

Dette resulterte i denne oppskriften

 

3egg

2dl sukker

4dl mel

4 ts vaniljesukker

100g smør

1dl vann?

 

Tror dere at det kan bli noe spiselig ut av dette? Eventuelt forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten bakepulver vil det bli en kompakt kreasjon, og med dobbelt med mel blir det tørt med mindre dere tilsetter vann, eventuelt melk. (har dere melk?). Det blir vel en form for kompakt brødliknende deig skulle jeg tro, så jeg håper dere har pålegg? Ellers er vaniljesukker et finfint pålegg når man er i knipe. Hvis dere har noen nøtter, rosiner eller annet spennende å putte oppi kan det heve hele bakverket flere hakk.

Lenke til kommentar
Uten bakepulver vil det bli en kompakt kreasjon, og med dobbelt med mel blir det tørt med mindre dere tilsetter vann, eventuelt melk. (har dere melk?). Det blir vel en form for kompakt brødliknende deig skulle jeg tro, så jeg håper dere har pålegg? Ellers er vaniljesukker et finfint pålegg når man er i knipe. Hvis dere har noen nøtter, rosiner eller annet spennende å putte oppi kan det heve hele bakverket flere hakk.

 

Vi har desverre ikke melk. Angående pålegg så har vi ost, syltetøy, smør og nugatti.

 

Tror vi satser på et "brød"......

 

Skal legg ut bilder av "bakverket" etterpå.

Lenke til kommentar

Det kan hende at det skjer noen endringer i den, men her er ingredienslisten så langt:

 

Potetmel

Mel

Sukker

Vaniljesukker

Margarin

Egg (1stk)

Sjokoladepulver

Bringebærsyltetøy

Nugatti Crisp

Tortillas

Krydder (salt, pepper, kanel, diverse andre)

Vann

 

Kom med forslag! :)

 

Edit: Hadde ikke rosiner likevel...

Endret av AreS90
Lenke til kommentar

Potetsmel-grøt.

Svært enkel oppskrift. Noen spiseskjeer potetmel og litt margarin og fyll på med melk. La koke/stivne. Server med kanel og sukker eller bringbær syltetøy.

 

Desverre svært lite smak eller næring i den da. :p

Endret av Lars
Lenke til kommentar
Potetsmel-grøt.

Svært enkel oppskrift. Noen spiseskjeer potetmel og litt margarin og fyll på med melk. La koke/stivne. Server med kanel og sukker eller bringbær syltetøy.

 

Desverre svært lite smak eller næring i den da. :p

 

De sa jo de ikke hadde melk da.

 

Back at ya. :grin2:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...