Gå til innhold

Tips til linse for speilreflekskameraet EOS 1000D ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg trenger litt hjelp til å finne ut hvilken type linse jeg skal skaffe til kameraet mitt.

Jeg kjøpte det sent ifjor, og har kun en liten linse (sikkert den minste du kan få :tease: ), og nå er jeg på jakt etter en linse som kan ta bilder av gjenstander langt borte.

Har du peiling, så setter jeg pris på hjelp. :D

( jeg skal finne noe billigt over nett, så har du tips der og så er det bare å gi! )

Videoannonse
Annonse
  • 5 måneder senere...
Skrevet (endret)

Jeg lurer på det samme :ermm: .

Har kjøpt med speilrefleks, mitt første, canon 1000d med objektiv (EF 50mm 1:1.8 II), og er ganske fornøyd, MEN jeg må stå langt unna gjenstanden jeg tar bilde av for å få det hele med på bildet. Og en ting til som er nesten det motsatte :ohmy:, og det er at når jeg for eksempel skal ta bilde av et øye, så må jeg stå litt unna (omtrent 50 cm avstand, minst) for å få et skarpt bilde, selv om jeg endrer på fokuset. Jeg er nybegynner, og er litt usikker på om jeg lærte så mye om objektivene

Simon Aldra nevnte ovenfor :blush:. Derfor setter jeg kjempestor pris på litt mer hjelp her :roll:

takker på forhånd for svar =)

Endret av Dior
Skrevet

Har kjøpt med speilrefleks, mitt første, canon 1000d med objektiv (EF 50mm 1:1.8 II), og er ganske fornøyd, MEN jeg må stå langt unna gjenstanden jeg tar bilde av for å få det hele med på bildet. Og en ting til som er nesten det motsatte :ohmy:, og det er at når jeg for eksempel skal ta bilde av et øye, så må jeg stå litt unna (omtrent 50 cm avstand, minst) for å få et skarpt bilde, selv om jeg endrer på fokuset. Jeg er nybegynner, og er litt usikker på om jeg lærte så mye om objektivene

Simon Aldra nevnte ovenfor :blush:. Derfor setter jeg kjempestor pris på litt mer hjelp her :roll:

Du trenger andre objektiv enn de Simon foreslår. En normal-zoom som Tamron 17-50mm f/2.8 gjør at du ikke trenger å stå så langt unna. For å ta nærbilder som et øye, så er det makro-objeltiv som er tingen. F.eks Canon EF-S 60mm.

Tom

Skrevet

Du trenger andre objektiv enn de Simon foreslår. En normal-zoom som Tamron 17-50mm f/2.8 gjør at du ikke trenger å stå så langt unna. For å ta nærbilder som et øye, så er det makro-objeltiv som er tingen. F.eks Canon EF-S 60mm.

Tom

Hjertelig takk for svar!!! :D

Så det objektivet jeg trenger er vel vidvinkel? Jeg skulle ta bilder av bilen idag, og måtte stå mange meter unna for å få hele bilen med på bildet :S. Blir jo litt dyrt med mange objektiver :ohmy:

Skrevet
Hjertelig takk for svar!!! :D

Så det objektivet jeg trenger er vel vidvinkel? Jeg skulle ta bilder av bilen idag, og måtte stå mange meter unna for å få hele bilen med på bildet :S. Blir jo litt dyrt med mange objektiver :ohmy:

Det objektivet du har mest bruk for, er en normal-zoom, f.eks den Tamron 17-50, som Tom nevner. Da dekker du de fleste områder...(Mens du finner ut hvilke andre objektiver du vil investere i)

RandiA

• 2 uker senere...
Skrevet

ser Simon aldra nevner 70-300 til 4500.

Til den prisen kan man også finne canons fantastiske 70-200 f/4L, eller om du er riktig heldig, den enda bedre 70-200 f/4L IS. Da snakker vi riktignok brukt, men så godt som folk tar vare på utstyret sitt ser jeg ikke på det som et problem.

Personlig har jeg bare 1 objektiv jeg har kjøpt nytt.

Skrevet (endret)

Slagsannonse er fjernet, samt litt off- topic. Slag tas på bruktmarkedet og ikke i forumet.

MVH

KVTL

Endret av KVTL
Skrevet
Slagsannonse er fjernet, samt litt off- topic. Slag tas på bruktmarkedet og ikke i forumet.

MVH

KVTL

Slag tar man strengt tatt ikke på bruktmarkedet heller :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...