Gå til innhold

Endelig gikk jeg over til Opera ;)


Anbefalte innlegg

Endelig fikk jeg fingeren ut av ræva og fikk installert Opera 7.10.

Det virker ganske solid, får bare teste det i tiden framover da :)

 

PS:

Det som endelig fikk meg til å bytte, var denne html-koden som crasher IE:

<html>

<form>

<input type crash>

</form>

</html>

 

For de late av dere som MÅ teste den, så har jeg lagt den ut her:

http://www.planetpsyd.net/crashie.html

JEG TAR IKKE ANSVAR HVIS DITT ARBEID GÅR TAPT PÅ GRUNN AV DENNE. DU GJØR DET PÅ EGET ANSVAR. (Som regel fyker alle IE-vinduene til helv****)

 

Sånn... det var vel det... med advarsel og sånt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratulerer da, som fersk Opera-bruker.

 

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor folk flest absolutt skal benytte IE, men det er vel enten fordi de er litt late som ikke gidder å bytte, eller så er de litt redde for å prøve noe nytt.

 

Synd de fleste ikke vet hva de går glipp av.

 

 

(ang. opera 7.10: har på følelsen det kommer en 7.11 ganske snart. har hatt litt probs med at opera stjeler unødvendig mye cpu-kraft. flere som har merket det samme, eller er det bare maskinen min som begynner å bli gammel?)

Lenke til kommentar
Gratulerer da, som fersk Opera-bruker.

 

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor folk flest absolutt skal benytte IE, men det er vel enten fordi de er litt late som ikke gidder å bytte, eller så er de litt redde for å prøve noe nytt.

 

Synd de fleste ikke vet hva de går glipp av.

 

 

(ang. opera 7.10: har på følelsen det kommer en 7.11 ganske snart. har hatt litt probs med at opera stjeler unødvendig mye cpu-kraft. flere som har merket det samme, eller er det bare maskinen min som begynner å bli gammel?)

Takker :)

For min del så har jeg vært for lat til å bytte til nå...

 

Jeg synes også den er litt choppy i bevegelsene, men det får så være. Jeg går ikke tilbake til IE etter denne opplevelsen :D

Lenke til kommentar

Jeg synes også den er litt choppy i bevegelsene, men det får så være. Jeg går ikke tilbake til IE etter denne opplevelsen :D

 

Hehe - hvis kriteriet ditt for valg av nettleser er hvor lett den er å kræsje hvis man går inn for det bør du kanskje gå innom disse sidene:

 

http://tom.me.uk/2002/11/op7-tests.html

http://www.hoogi.de/lutz-peter/extern/Opera/test3.html

 

Dette er bare noe jeg fant ved å søke på nettet så det kan godt tenkes at de ikke kræsjer med siste versjon av Opera 7 (regner med at de fikser slike ting underveis - det + sikkerhetsoppdateringer er vel noe av grunnen til at de slipper små oppdateringer så hyppig).

Lenke til kommentar
Jeg hadde Opera. men jeg gikk faktisk vekk fra det igjen! Den støtter jo ikke alle sider!

Som f.eks skandiabanken

:cry:

Det er ikke Opera som ikke støtter alle sider. Det er disse sidene som er dårlig programmert.

Ang. Scandiabanken, har jeg bruk Opera her i over 1 år. Fungerer flott det!!

Lenke til kommentar
Hehe - hvis kriteriet ditt for valg av nettleser er hvor lett den er å kræsje hvis man går inn for det bør du kanskje gå innom disse sidene:

 

http://tom.me.uk/2002/11/op7-tests.html

http://www.hoogi.de/lutz-peter/extern/Opera/test3.html

 

Dette er bare noe jeg fant ved å søke på nettet så det kan godt tenkes at de ikke kræsjer med siste versjon av Opera 7 (regner med at de fikser slike ting underveis - det + sikkerhetsoppdateringer er vel noe av grunnen til at de slipper små oppdateringer så hyppig).

Ingen av de linkene kræsjet Opera, men det var noen display bugs av noen sære CSS-elementer :D

Lenke til kommentar
Jeg hadde Opera. men jeg gikk faktisk vekk fra det igjen! Den støtter jo ikke alle sider!

Som f.eks skandiabanken

:cry:

Det er ikke Opera som ikke støtter alle sider. Det er disse sidene som er dårlig programmert.

Ang. Scandiabanken, har jeg bruk Opera her i over 1 år. Fungerer flott det!!

 

Prøv en ren strukturert xhtml side, sirlig skrevet med fjærpenn in note pad. Legg så inn smarte koder for æøå (å f.eks.) Gjett hva opera viser..? joda å...

Mener du at den siden er dårlig programmert??

 

edit: k, litt teit eksempel for dere med IE, siden den faktisk viser & aring (uten mellomrom) som å... :p

Lenke til kommentar
Prøv en ren strukturert xhtml side, sirlig skrevet med fjærpenn in note pad. Legg så inn smarte koder for æøå (å f.eks.) Gjett hva opera viser..? joda å...

Ke? Skjøna ikkje den eg, ser heilt likt ut i Opera og IE for meg....

 

 

Når det gjeld Skandiabanken så funkar den fint no for tida (så lenge du identifiserer som IE), men det har vore litt opp og ned, så om ein har vore uheldig og prøvd ein av versjonane som ikkje har funka så kan eg skjønne skepsisen. Men den funka i dei fleste 6.0x og har vel og funka i alle 7.x.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...