Gå til innhold

lyst å leve av fotball


gaggy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det går hardt for seg i de lavere divisjoner skal jeg si dere. Morsomt når yngre folk kommer å sier "spiller du bare i 6 divisjon?", og tror de er så gode :tease: De hadde blitt rundjult, både på fysikk og på teknikk. Nivået er ikke så lavt som folk skal ha det til!

 

Edit: jeg er en ungsau i divisjonen, men slår godt fra meg for det om :new_woot:

Endret av Hans-O
Lenke til kommentar

Det skal mye til, men for det første må du virkelig finne deg en klubb der du kan satse. Du må nok også legge ned timesvis av trening hver dag. Er du villig til det? Det er mange som har talent, men svært få som trener nok til å nå det nivået som trengs. Jaap Stam tok steget opp til Eerste divisie (2. divisjon) som 20 åring. Drogba spilte i amatørklubber i Le Mans til han var 24 eller 25 før han ble profesjonell i Guingamp (Spilte i Le Mans, men ikke under proff kontrakt). Rune Bratseth som 23 åring, men det skal sies at alle disse hadde noe ekstremt også. Det skal sies at f.eks Drogba, spilte fotball hele livet sitt, og jobbet for å bli fotballspiller, men ble det sent. Tidene har også forandret seg, og det har blitt mye vanskeligere for en eldre spiller å bli proff hvis man ikke allerede er det i ung alder

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar
Å bøtte inn mål i 7.divsisjon er ikke mye å skryte av :p ?

 

det er heller ikke akkurat lilleputtkamper også din drittunge :ph34r:

 

Lilleputtkamper?

 

Herregud... Du er jo ikke så eldre enn meg da, født i 92...

 

Og jeg spiller kamper med de som er født i 93-92, så kalle det lilleputtkamper vil jeg ikek akkurat si da.

Lenke til kommentar
Å bøtte inn mål i 7.divsisjon er ikke mye å skryte av :p ?

 

det er heller ikke akkurat lilleputtkamper også din drittunge :ph34r:

 

Lilleputtkamper?

 

Herregud... Du er jo ikke så eldre enn meg da, født i 92...

 

Og jeg spiller kamper med de som er født i 93-92, så kalle det lilleputtkamper vil jeg ikek akkurat si da.

 

du er lilleputt helt til du havner på et juniorlag

Lenke til kommentar

vi trenger mer gal lidenskap i det landet her, når noen forteller deg du ikke klarer noe så må du stå imot.

akkurrat som ikke vet en hel del kommer til å si "ikke reelt å nå lenger enn 3div" , "å leve av fotballen blir for tøft"!

 

pågangsmot. nesten dødt i hele landet vårt. dette er min drømm. spiller ikke noen rolle om hele nasjonen sier jeg ikke

kan klare det, skal legge alt jeg har å eier i det her. kommer til å angre hvis jeg ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Du må nok også legge ned timesvis av trening hver dag. Er du villig til det? Det er mange som har talent, men svært få som trener nok til å nå det nivået som trengs. Jaap Stam tok steget opp til Eerste divisie (2. divisjon) som 20 åring. Drogba spilte i amatørklubber i Le Mans til han var 24 eller 25 før han ble profesjonell i Guingamp (Spilte i Le Mans, men ikke under proff kontrakt). Rune Bratseth som 23 åring, men det skal sies at alle disse hadde noe ekstremt også. Det skal sies at f.eks Drogba, spilte fotball hele livet sitt, og jobbet for å bli fotballspiller, men ble det sent.

1. Hvor mange timer du legger ned har ikke så mye å si (Dette er jeg selv et prakt eksempel på), men du må rett og slett ha litt "naturtalent".

 

Når det gjelder dette med Drogba, så er det en helt annen situasjon enn det denne gutten/unge mannen (Whatever) er i right now. Drogba ble jo hentet fra Elefant landet og med mindre han var totalt tilbakestående så viste han at han hadde et eller annet talent som ikke alle andre har/hadde. ;)

Lenke til kommentar
1. Hvor mange timer du legger ned har ikke så mye å si (Dette er jeg selv et prakt eksempel på), men du må rett og slett ha litt "naturtalent".

 

Nei, du må ikke det. Det eneste du trenger er trening og motivasjon til helvete. selvfølgelig, å ha talent for det hjelper, men har du motivasjon i overflod holder det også :p

 

//Blarcky :cool:

Lenke til kommentar
Å bøtte inn mål i 7.divsisjon er ikke mye å skryte av :p ?

 

det er heller ikke akkurat lilleputtkamper også din drittunge :ph34r:

 

Lilleputtkamper?

 

Herregud... Du er jo ikke så eldre enn meg da, født i 92...

 

Og jeg spiller kamper med de som er født i 93-92, så kalle det lilleputtkamper vil jeg ikek akkurat si da.

 

du er lilleputt helt til du havner på et juniorlag

 

 

lilleputt er vel 5 - 10 år ellernoe? Jeg er Gutter nå, så neste for meg blir junior...

Lenke til kommentar
Nei, du må ikke det. Det eneste du trenger er trening og motivasjon til helvete. selvfølgelig, å ha talent for det hjelper, men har du motivasjon i overflod holder det også :p

Vel, på mitt værste så trente jeg 5-6 timer på ukedagene, og 7-8 timer i helgene, så både motivasjonen og antall treningstimer var på topp. Dessverre hadde jeg bare teknikk og forståelse (Overhode ikke Styrke, og hurtigheten min var laber), det holder ikke i dagens fotball (Utennom i Fusball).

 

Wisbatov: Selvfølgelig, jeg var verdens beste fotballspiller. Nei, Poenget mitt var noe så trangsynt som at du må ha mye mer enn bare treningsvilje og innsats.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Å bøtte inn mål i 7.divsisjon er ikke mye å skryte av :p ?

 

det er heller ikke akkurat lilleputtkamper også din drittunge :ph34r:

 

Lilleputtkamper?

 

Herregud... Du er jo ikke så eldre enn meg da, født i 92...

 

Og jeg spiller kamper med de som er født i 93-92, så kalle det lilleputtkamper vil jeg ikek akkurat si da.

 

Født 92? Skulle ikke du vært på et JR lag nå? Eller suger du og kameratene så jævlig at dere må melde dere på downsie league?

Lenke til kommentar
Å bøtte inn mål i 7.divsisjon er ikke mye å skryte av :p?

 

Det er ikke bare bare... Det er voksne, kraftige store folk, ikke 94 og 95 nivået som vi spiller i :p

 

Du kan jo ikke sammenligne 94 og 82 spillere f.eks da. De har kanskje mer fysikk, men en gutt på 13-14 år kan lett ha bedre teknikk enn en 7.divisjonsspiller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...