Gå til innhold

Å trimme GeForce3...


Anbefalte innlegg

Jeg har et Geforce3 Ti200 (POV) i maskina. Ikke le! :oops:

Uansett, så er "monsteret" vannavkjølt, og klar til å trimmes litt. Er det noen som vet hvordan jeg skal gripe den saken an?

Problemet ligger i at NVmax ikke har lyst til å trimme - får beskjed om at det er feil driverversjon - jeg har Nvidias nyeste drivere - 4.3.4.5 - installert.

Jeg mener også å lest at NVmax ikke utvikles mer av utvikleren.

 

Noen med peil hvordan jeg kan skviiise meg over 10k på 3dmark?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være lurt å skifte til 40.72 eller 41.09 som drivere. Opplevde at 43.45 ikke hadde aa i morrowind...

 

Så bruker du rivatuner selvsagt... Jeg bruker et program kalt Nvhardpage (tror jeg) har overklokka mitt pov kort (uten vannkjøling, den kommer i denne uken) til 305/600 stabilt (fra fabrik 250/450-500) Så det synnes jeg er helt greie resultater.

 

Skal dog vannkjøle gpu og sette på noen kjøleribber på rammen og da treffer jeg sikkert 320/650...

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle dere le av han har et GeForc 3 Ti200. Den er jo fortsatt god ennå.

 

Du kan bruke Coolbits som åpner klokkefrekvenser i GF menyen.

 

endelig litt sympati! :)

 

fikk da ved hjelp av NVHardpage klokka mitt begredelige GeForce3Ti200 til å gå på 245mhz core og på 560mhz minne (kontra 175-400 default)

Dette ga meg litt over 9100 3dmarks - men jeg skal trimme FSB noe veldig etter eksamensperioden, så da skal vi nok over 10K!

Lenke til kommentar

Tviler på om du klarer å krysse 10k grensa, har selv gf3 ti500xp(ti200)

som kjører standard på 480/210 men som er overklokka, resten av maskinvaren ser du i signaturen.

kom såvidt over 9200 på en iskald vinterkveld og nå som sommern nærmer seg med stormskritt så vil ikke hardwaren klokkes så langt.

Hvis du er heldig så kanskje du klarer 9500.

Lenke til kommentar
Tviler på om du klarer å krysse 10k grensa, har selv gf3 ti500xp(ti200)

som kjører standard på 480/210 men som er overklokka, resten av maskinvaren ser du i signaturen.

kom såvidt over 9200 på en iskald vinterkveld og nå  som sommern nærmer seg med stormskritt så vil ikke hardwaren klokkes så langt.

Hvis du er heldig så kanskje du klarer 9500.

 

Vi får se :)

Skal kjøre min XP2100 på ca 2400, med en fsb rundt 200, så det skal vel være mulig 8)

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle dere le av han har et GeForc 3 Ti200. Den er jo fortsatt god ennå.

 

Du kan bruke Coolbits som åpner klokkefrekvenser i GF menyen.

ikke le av gf3 din reke! har det selv ;)

Enig. Mitt Geforce 3 Ti500 denger dritten uten av UT2003, Unreal 2, Splinter Cell og ikke minst Doom III Alpha i 1024x768 med nok av eyecandy på. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...