Gå til innhold

hjelp til bygg av stuepc


Anbefalte innlegg

Prøvd å kikke litt selv men det har blitt veldig mye forandringer siden jeg bygde pc for 5 år siden. Jeg har allerede et lian li kabinett som jeg tenkte jeg kunne bruke så sparte jeg litt der. Men all innmat + PSU må kjøpes nytt. Pcen skal kobles til en samsung 40" full hd så pcen må ha HDMI utgang og blu-ray spiller. Jeg har også lyst til å kunne bruke pcen til litt spilling. Er det noen som kunen satt opp et raskt forslag over hk, minne, cpu, psu? vil helst ikke ha noe som støyer alt for mye, men litt støy går greit.

 

Kabinettet jeg har et vanlig midi-tower.

 

Pris rundt 6-7 tusen

Endret av Bushnell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Her er mine generelle anbefalinger, så får du et utgangspunkt:

Oppsettene har omtrent samme ytelse, og vil fungere til enkle spill.

I tillegg støtter de 7.1 lyd over HDMI, og GPU hardware akselerasjon av HD filmer.

Trenger du mer spillytelse kan du f.eks kikke på Gigabyte Radeon HD4850 1Gb passivt kjølt, eller HD4670 med Ice-q kjøler.

 

AMD:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=86875

 

Intel:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=83858

Endret av obergeru
Lenke til kommentar

Obergeru har satt opp 2 gode forslag.

 

Å bytte ut de medfølgende viftene på HTPC kabinettene til Antec er vel anvendte penger da de støyer litt for mye for min del. Nexus 120 mm Real Silent, Noctua NF-S12-800/1200 og Scythe S-Flex SFF21D/E/F er de beste kandidatene til å overta.

 

Når det gjelder stille strømforsyninger så er både Corsair VX 450 og Sea Sonic S12-II 430 gode alternativer i denne klassen.

 

Disken i forslaget er stor og stille. Også disker i Samsung Spinpoint F-1 serien er kjent for å støye lite.

 

Jeg har selv Asus M3A78-EM og det er et veldig godt kort til stue-pc bruk. HD filmer går lett unna med en Athlon X2 4800EE og med en av de nye Phenom II prosessorene så har du mer enn nok kraft i boksen. Til moderne spill så er den innebygde HD 3200 alt for svak men å sette inn et dedikert grafikk-kort bør være en smal sak.

 

Det finnes også flere gode alternativer for kjøling, det som er viktig er å sjekke at høyden passer til kabinettet. Jeg bruker en Schythe Shuriken og den levere stille og god kjøling og tar lite plass.

 

Ellers så er Silenpcreview.com alltid en god kilde for anbefalinger til en stille pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...