Gå til innhold

Ubegrenset musikknedlasting fra Netcom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den nye musikktjenesten tilbyr imidlertid Netcom kun kopibeskyttet musikk. Det innebærer at du mister all musikken du har lastet ned når du sier opp tjenesten Music Player.

Kopibeskyttelsen begrenser deg også til å ha musikken din på bare én datamaskin og én MP3-spiller eller mobiltelefon.

Hvordan skal man miste musikken etter at man sier opp tjenesten med mindre det er snakk om en streaming? Noe sier meg at dersom man får musikken over på en PC, da burde det være en smal sak for de lærde å beholde denne selv etter at tjensten er sagt opp. Det virker uansett teit å betale kr 99 pr mnd for å leie musikk.

Lenke til kommentar

Skulle likt å se kvaliteten og utvalget. Om det er typisk 128 eller 160 kpbs, kanskje opptil 192kbps så sier jeg gladelig nei takk.

 

Ser ikke helt logikken i at en sang skal koste 12 kronerish.

 

Red: Gjelder dette kun mobil? Havna inn på artikkelen ved hjelp av høydepunktgreia på toppen, og så ikke at det var fra amobil før nå.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Er det en egen software på mobilen som man kan bruke til å laste ned sangene, eller må man overføre de via PC'n? Er ikke interessert i å måtte koble opp mobilen til pc'n hele tiden.

 

Ser ut som om det skal være mulig å laste ned via mobilen, men finner ikke noe info om den softwaren.

Lenke til kommentar

Sangene i NetCom Music Player har AAC+ 64 Kbit/s bitrate basert på de opprinnelige filene vi får fra plateselskapene. Filen konverteres til AAC+. AAC+ 64 Kbit/s bitrate kan sammenlignes med MP3 i 192 Kbit/s kvalitet.

 

Kan jeg beholde den nedlastede musikk og spillelister hvis jeg avslutter abonnementet?

Musikk eller egne spillelister som du har laster ned fra NetCom Music vil bli blokkert hvis abonnementet avsluttes. Reaktiverer du abonnementet kan du fortsette å lytte til musikk og personlige spillelister som du har lastet ned tidligere.

 

 

Fuck it

 

Det må opp på dette nivået skal det bli innteressant for min del.

Format : FLAC

Format/Info : Free Lossless Audio Codec

Bit rate mode : Variable

Bit rate : 816 Kbps

Channel(s) : 2 channels

Sampling rate : 44.1 KHz

Resolution : 16 bits

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

Dette tilbudet er håpløst av Netcom når de har valgt DRM for å såkalt konkurere med fildeling.

Du kan bruke sangen på 2 mobiler, 3 pcer og sier du opp abb. hos Netcom blir sangene sperret.

Dette er et tilbud som er nødt til å dø ut innen et år grunnet dårlig resultat, og da har du betalt mange penger for musikk du aldri har eid og som da er ubrukelig.

 

Nok en dårlig ide fra et selskap som aldri virker å skjønne hva kundene ønsker :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg hadde gladelig betalt 200 eller 300 kr pr mnd for DRM-fri musikk, samt at jeg kunne vite at musikken jeg er interessert i er tilgjengelig, dvs store mengder black, death og thrash metal, ymse electronica, 50- og 60-talls blues og jazz og andre ting som det ikke renner over av på hitlistene.. (Ikke at jeg har noe i mot hitlistene, men musikken jeg liker befinner seg sjeldent der!)

 

Innhold fra en slik musikkbutikk blir vel for det meste spilt via bærbare musikkspillere, derfor trenger man ikke nødvendigvis FLAC, men fy faen så fett det hadde vært om de hadde lagt ut hele plata i FLAC sammen med full booklet i høyoppløste bilder..

Lenke til kommentar

NetCom skjønner det nok en gang *ikke* - det er ingen som har lyst å betale for å "liksom-kjøpe" musikk. Jeg hadde håpet at DRM var på vei ut, men det er alltid noen som er villig til å selge sjelen for en grei deal.

 

Er enig med archongamer - håper virkelig dette dør ut innen året er omme. Synd at NetCom kaster bort pengene mine på dette tøvet.

Lenke til kommentar

Kom igjen folkens, dette er ikke snakk om kjøp av musikk. Dette er leie av musikk til 99 kroner i månden og det er ikke meningen at man skal beholde musikken dersom man sier opp, det er jo hele poenget med en leie tjeneste. Det er derfor egentlig ingen grunn til å klage på at det er drm på filene (men det går ann å klage på kvaliteten). Som forbruker får du valget: Leie av all musikk til 99 kr i månden eller kjøp av musikk (drm fritt fra f.eks itunes) til en gitt pris for hver sang.

Lenke til kommentar
Kom igjen folkens, dette er ikke snakk om kjøp av musikk. Dette er leie av musikk til 99 kroner i månden og det er ikke meningen at man skal beholde musikken dersom man sier opp, det er jo hele poenget med en leie tjeneste. Det er derfor egentlig ingen grunn til å klage på at det er drm på filene (men det går ann å klage på kvaliteten). Som forbruker får du valget: Leie av all musikk til 99 kr i månden eller kjøp av musikk (drm fritt fra f.eks itunes) til en gitt pris for hver sang.

 

Leie av musikk har aldri vært, eller vil bli en god ide uansett.

Her snakkes det mye om å følge med i tiden, og leie av musikk har vel vist seg som et mislykket forøk gang på gang tidligere, og kan ikke sies å være et godt forsøk på akkurat dette.

Netcom vil ikke selge nok til at dette vil kunne forsvares er mitt tips, og om 6-12 mnd kommer en pressemelding om at du nå kan kjøpe musikken fritt alla tilbudet til Telenor, eller at de legger ned hele tilbudet grunnet manglende interesse fra forbruker.

Hvem som heller vil leie et album enn å kjøpe det er fjernt for meg, og den personen har en ganske fjern økonomisk sans om man gjør dette mye.

Skal man liksom leie musikk uten noen garanti for når og hvor lenge den virker, for så leie den på nytt fra et annet sted når det første stedet finner på noe nytt så blir det ikke akkurat lønnsomt etterhvert.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Helt trist at det skal koste 3200 for å LEIE musikk i 1 år! Dette burde vært et DRM fritt tilbud, hvis det skulle vært interessant!

Tjenesten hadde jo også i tilleg støttet alle mobiler hvis det var DRM fritt, og det ville ikke vært mer fristende å laste ned ulovelig!

 

Smak på prisen da, 3200 i ÅRET! hvis ikke mister du all musikken!

Endret av Teletubi4ever
Lenke til kommentar

3200 i året? Må man ha noe spesielt abn for dette?

Er tjenesten bra nok, tipper jeg Netcom kan selge dette. Desverre er den nok ikke det.

 

Hadde mer enn gjerne betalt 100 kr i mnd for å kunne streame/laste ned musikk direkte på min mobil, uten at det skal koste noe for båndbredden. Om jeg eier musikken eller ikke, spiller egentlig ingen rolle. Jeg vil bare kunne bruke mobilen som en slags radio - uten å måtte gå via en PC for å laste ned musikken.

Spotify på mobilen hadde derfor vært glimrende.

 

Finnes jo f.eks. Last.fm på mobilen, og det ville forsåvidt vært et greit produkt (foruten at jeg ikke kan velge en spesiell artist), men det koster alt for mye å streame dette.

Lenke til kommentar

Du får jo laste ned gratis da, så da passer det sikkert for deg, men ikke for alle vi andre som har bruk for musikken vår på andre spillere, og vil kunne brenne cd'r til bilen, og bruke musikken slik som vi vil, håper netcom kunne lansere en tilsvarende tjeneste som kostet litt mere (200?) hvor man kunne laste ned så mye man ville.. men netcom har aldri vært gode på pris i forrhold til andre oppratører har de? :no:

Lenke til kommentar
Helt trist at det skal koste 3200 for å LEIE musikk i 1 år! Dette burde vært et DRM fritt tilbud, hvis det skulle vært interessant!

Tjenesten hadde jo også i tilleg støttet alle mobiler hvis det var DRM fritt, og det ville ikke vært mer fristende å laste ned ulovelig!

 

Smak på prisen da, 3200 i ÅRET! hvis ikke mister du all musikken!

 

Ta en kalkulator. Trykk inn "99 x 12" og se hvilket svar du får. Kan garantere at det ikke blir 3200, ihvertfall ;)

 

(min kalkis sa at det ble 1188, hva sier din?)

Lenke til kommentar
Netcom ønsker å tilby musikk uten kopibeskyttelse, men da ville vi endt opp med en høyere sluttbrukerpris. Ved å imøtekomme platebransjen og bruke kopibeskyttet musikk kan vi holde prisen lav, sier Øyvind Vederhus, kommunikasjonssjef i Netcom, til Amobil.

 

Et alternativ hadde jo vært og tiby begge deler. 99 med DRM, den "høyere sluttbrukerprisen" til de som ville betale mer for å slippe DRM. Da hadde man også sett om forbuker var villig til å betale for å slippe DRM.

 

Jeg håper snart det kommer en slik "spis så mye du vil" musikktjeneste, med god kvalitet og uten DRM der man kjøper og ikke leier musikken. Ikke minst at man kan ha musikken på så alle PCer mobiler og alle musikkspillerene man eier.

 

Ikke tvil om at en slik tjenesten hadde vært extar genial dersom den inkluderte datatrafikken til mobilen min også, men dette her er ikke tjenesten jeg leter etter netcom.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...